کد خبر: ۵۶۴۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۰۳ خرداد ۱۳۹۱

حجت‌الاسلام محمد مهدی دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: تا دوران امام محمد باقر(ع) نقل حدیث ممنوع بود، زیرا اگر فضائل اهل بیت(ع) منتقل می‌شد، منافع خلفا به خطر می‌افتاد.

وی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) با تدبیر خود به نقل حدیث و کرسی‌های درس پرداخت تا مبانی دین را ترویج کرده و جهان را با فضائل اعتقادی و علمی دین آشنا کند.

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) عنوان داشت: امام محمد باقر(ع) انقلاب بزرگ علمی و فکری ایجاد کرد به طوری که این انقلاب سبب احیای اسلام و اهل بیت(ع) شد و اگر ما اکنون احادیثی در دسترس داریم بدون تردید مدیون امام محمد باقر(ع) هستیم. 

وی با اشاره به دیگر اقدامات امام محمد باقر(ع) گفت: این امام بزرگوار شاگردان بزرگی را تربیت کرد و فقهای بسیاری تحویل جامعه اسلامی داده و اسلام ناب محمدی را به ما شناساند.

دشتی عنوان داشت: خلفای دوران پیشوای پنجم برای آنکه بتوانند نور اهل بیت(ع) را خاموش کنند فرقه‌های انحرافی را در آن دوران رواج دادند، اما حضرت با تیزبینی به اطلاع‌رسانی پرداخت و شاگردان خود را آگاه کرد.

وی عنوان داشت: امام محمد باقر(ع) انحرافات فکری فرقه‌های مختلف را به صورت شفاف و جدی برای شاگردان خود بیان می‌کرد و این روشنگری سبب شد بسیاری از مسائل در زمان حضرت حل شده و شبهات و افکار صوفیانه از بین مردم رخت بر بندد.

مسئول موسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با اشاره به برگزاری کرسی درس و مباحثه از سوی امام محمد باقر(ع) گفت: اسلام نابی که حضرت برای شاگردان مطرح می‌کرد مانند نوری در بین مردم گسترش پیدا می‌کرد و سبب شد بسیاری از تفکرات نتواند در بین آنها نفوذ پیدا کند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) نهضت علمی را پایه‌ریزی کرد و امام صادق(ع) آن را ادامه داد، گفت: دوران پیشوای پنجم شیعیان بهترین فرصت برای ترویج مبانی اهل بیت(ع) بود.

دشتی عنوان داشت: اهل بیت(ع) توجه کاملی به همه جوانب اسلامی داشتند و مسائل فقهی و شبهات را بررسی کرده و در بهترین مقاطع بهترین تصمیمات را می‌گرفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها