کد خبر: ۵۶۸۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۵ خرداد ۱۳۹۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کسانی که بر طبل بی‌شیری و نبود شیر تولید داخل می‌کوبند در زمره مافیای واردات شیر هستند که از لطمه دیدن تولید سود می‌برند.
فارس، مهرزاد خرد پنج‌شنبه‌ شب در همایش «شیر، فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو» اظهار داشت: اگرچه بخش کشاورزی متولی امر واردات نیست اما جهاد کشاورزی همواره در کنار تولیدکنندگان بوده و پشتیبان آنان است.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات به وجود آمده در بخش شیر مشکل عدم تولید نیست، بیان کرد: در استان فارس هیچ مشکلی در بخش تولید وجود ندارد و اگر مشکلی وجود دارد در بخش تامین نهاده‌ها و بازار است.
خرد ادامه داد: ما در بحث مشکلات بخش دامداری بر سر قبری گریه می‌کنیم که مرده‌ای در آن نیست چرا که تمام این مشکلات مربوط به سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوده و این دستگاه آخرین حلقه اقتصاد کشاورزی است و نقش مهمی در زنجیره تولیدات کشاورزی دارد.
به گفته وی آموزش، تحقیق، ترویج، فراوری و بازار حلقه‌های زنجیر تولید کشاورزی هستند و به هر شکلی که تولید پایدار مد نظر باشد، بازار نقش اصلی را در آن ایفا می‌کند.
وی بر افزایش کیفی و کمی تولید در بخش کشاورزی این استان تاکید کرد و به عنوان مصداق بحث کاهش بار میکروبی شیر فارس، تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و اصلاح نژاد در این استان را مثال آورد.
خرد همچنین از زمانی سخن گفت که شرکت پشتیبانی امور دام زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کرد و با مدیریت بهتر امکان این بود که محصولاتی مانند شیر به شیر خشک تبدیل شود و مرغ تولیدی برای ماه‌های مورد نیاز دپو شود.
وی این استدلال را در راستای همان بحث نخستین خود عنوان کرد که مشکلات بخش کشاورزی در خارج از این سازمان رقم می‌‌خورد.
به گفته رئیس جهاد کشاورزی استان فارس، بخش کشاورزی با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین ارزش افزوده را ایجاد کرده و در شرایط فعلی لازم است که حمایت‌های قوی‌تری از این بخش صورت گیرد.
خرد همنوا با نمایندگان دامداران حاضر در این نشست گفت: اگر روند حمایت از تولید همین‌گونه ادامه پیدا کند مابقی واحدهای دام شیری نیز ورشکست می‌شوند.
وی تصریح کرد: اگرچه روند امور زیربنایی در بخش کشاورزی بسیار خوب بوده اما نگهداری و حمایت در این بخش به هیچ وجه کافی نیست.
این مقام مسئول در ادامه از تاسیس تشکیلاتی برای تعامل محققان و اساتید در بخش دانشگاهی با بخش اجرایی کشاورزی سخن گفت و افزود: استان فارس در تولید محصولات زراعی و باغی در کشور سرآمد بوده و تولید محصول سالم در فارس تمام استانداردهای داخلی و خارجی را کسب کرده است.
خرد در پایان از تولید محصولات کشاورزی مطابق با ذائقه بازار خبر داد و در این زمینه به میز توسعه صادرات و وب‌سایت مرتبط آن اشاره کرد که بنابر نیاز صادر کننده و صاحبان صنایع محصول سفارش داده شده تولید می‌شود.
در این نشست که به همت کارگروه اقتصادی جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس و با حضور جمعی از منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، نمایندگان دامداران به ارائه نظرات خود پرداختند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها