کد خبر: ۵۷۲۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۰۷ خرداد ۱۳۹۱
فارس، منتخبین نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه اولین جلسه علنی خود را برگزار کردند که در این مراسم پیام رهبر انقلاب هم قرائت شد.

وکلای ملت بعد از استماع سخنان وزیر کشور و رئیس جمهور سوار اتوبوس‌های مستقر در حیات ساختمان بهارستان شدند و به سمت حرم مطهر امام خمینی (ره) حرکت کردند. تجدید میثاق منتخبین مردم در حرم امام حاشیه‌ای نیز به همراه داشت.

* منتخبین نهمین دوره مجلس قبل از تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) به بهشت زهرا رفتند و ضمن قرائت فاتحه برای 72 شهید حزب جمهوری اسلامی بر سر مزار شهدای جنگ تحمیلی هم حاضر شدند و با اهداء گل از مقام شامخ شهیدان تجلیل به عمل آوردند.

* خوش و بش برخی مسئولین با علی لاریجانی در نوع خود جالب توجه بود.

* وقتی یکی از خبرنگاران در بهشت زهرا به سراغ لاریجانی رفت تا با وی با گفت‌‌و‌گو کند، لاریجانی خطاب به وی گفت که اینجا که جای مصاحبه نیست.

* وکلای ملت بعد از بهشت زهرا راهی حرم مطهر حضرت امام (ره) شدند.

سیدحسن خمینی که تولیت آستانه حضرت امام را بر عهده دارد، به استقبال منتخبین آمد و دوشادوش علی لاریجانی به سمت مرقد حضرت امام حرکت کرد.

بعد از سرود و اهدای گل از سوی منتخبین به مرقد مطهر امام (ره) وکلای ملت در صفوف به هم پیوسته به سید‌حسن خمینی اقتدا کردند و نماز ظهر و عصر خود را به جماعت به جا آوردند.

* وقتی که سیدحسن و لاریجانی پیشاپیش سایر نمایندگان مشغول حرکت به سمت حرم بودند تا مراسم اهدای گل را انجام دهند، یکی از روحانیون دست حدادعادل را گرفته بود و به سرعت وی را از انتهای جمعیت نمایندگان به سمت جلو آورد تا حداد هم پیشاپیش نمایندگان در مراسم اهدای گل حضور داشته باشد.

* قدرت‌الله علیخانی نماینده بازمانده قزوین هم امروز در حرم امام حضور داشت وقتی یکی از خبرنگاران دلیل حضورش را پرسید، وی گفت که ما "طفیلی" اینجا هستیم.

* بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت سیدحسن خمینی مرندی که رئیس سنی مجلس شده برای نمایندگان سخن گفت؛ وی خطاب به نمایندگان اظهار داشت: انشاءالله این روزها آخرین‌ روزهای اختلاف ‌برای ریاست مجلس ‌باشد.

بعد از سخنرانی مرندی، سید‌حسن خمینی هم برای نمایندگان سخن گفت؛ بعد از اتمام سخنرانی سید‌حسن و هنگام خروج وی از حرم امام تعداد زیادی از منتخبین مردم تلاش کردند تا خوش و بشی را با سید‌حسن داشته باشند و برخی از آنها هم مصاحفه گرمی با وی انجام دادند.

* سید‌حسن که دست علی لاریجانی در دست راستش داشت، لحظه‌ای مکث کرد که غلامعلی حداد‌عادل هم که پشت سر سیدحسن در حرکت بود، به وی برسد، وقتی حداد به سید‌حسن رسید، سیدحسن دست چپش را دست راست وی قرار داد؛ بعد از آن لاریجانی، سیدحسن و حداد 3 نفری به سمت اتوبوس‌ها حرکت کردند تا بعد از صرف ناهار به مجلس برگردند.

هنگام سوارشدن سیدحسن، لاریجانی و حداد به اتوبوس چند زن ‌به همراه بچه‌هایشان جلوی آنها را گرفتند؛ ظاهرا این افراد مشکلاتی داشتند و به همین دلیل از سید‌حسن و نمایندگان می‌خواستند تا مشکلاتشان را رسیدگی کنند، در ابتدا محافظین اجازه ندادند که این افراد مسائل‌شان را رودررو با منتخبین مطرح کنند ولی وقتی سید‌حسن و لاریجانی اصرار آنها را دیدند، از محافظین خواستند تا اجازه طرح مسئله را به آنها بدهند، سیدحسن و لاریجانی با فراخواندن یکی از این افراد به داخل اتوبوس قول مساعد دادند که مشکلاشان را بررسی کنند.

* نمایندگان مجلس بعد از حضور در ضیافت ناهار که در رستوران حرم مطهر حضرت امام برگزار شد، به سمت بهارستان حرکت کردند تا مشغول بررسی اعتبارنامه‌ها در شعبه‌هایی شوند که صبح اسامی آنها اعلام شده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها