أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۷۹۷۵
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از صراط ، محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی در مصاحبه ای که با یک روزنامه اصلاح طلب صورت داده است به بهانه دفاع از اتهاماتی که رسانه ها به خانواده هاشمی وارد کرده اند تبلیغات مناسبی را برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرزندانش کرد .

به گزارش سرویس سیاسی صراط، طباطبایی در ابتدای این گفتگو با بیان چگونگی آشنای اش با هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به این نکته که فرزندان وی از رانت استفاده نمی کنند اظهار داشت که به خاطر فائزه هاشمی زندان رفته و به خاطر مهدي هم ممنوع‌الخروج شده است.

وی در پاسخ این سوال روزنامه شرق که آیا به هاشمی رفسنجانی مشاوره هم می دهد یا خیر گفت: "بله، از من مشورت مي‌خواهند و من مشورت مي‌دهم. واقعا خانه زندگی خود آقاي هاشمي در حد يك خانه معمولي‌معمولي است. من بعد از عيد ديدم كه مبل‌هايشان را عوض كردند. فكر مي‌كنم مبل‌هاي آقاي هاشمي هم‌سن انقلاب بود. در جماران در يك خانه نسبتا بزرگ زندگي مي‌كنند كه يك تيم حفاظتي چند ده نفره در اين خانه همراه‌شان است."

البته وکیل خانواده هاشمی به این نکته اشاره نکرد که مبل های قدیمی منزل رئیس مجمع تشخیص چه ارتباطی با سوال مذکور داشت؟
طباطبایی در تشریح وضعیت ورود به منزل آیت الله هاشمی گفت: "از در اول كه وارد مي‌شويد، محافظان هستند كه معمولا خانواده خيلي راحت نيستند به حياط بيايند. از در دوم كه وارد خانه مي‌شويد يك راهرو خيلي تاريك و كوچك است و يك جالباسي ديواري قديمي. بعد وارد يك سالن حدود 60-50متري مي‌شويد كه يك مبل قديمي داخلش بود كه آن را عوض كردند. كنار آن پذيرايي دو اتاق ديگر هست كه جلسه‌هاي يك مقدار خصوصي‌تر آنجا برگزار مي‌شود. از پله‌ها هم كه بالا مي‌رويد، چند اتاق خواب هست. "
وکیل مهدی هاشمی در توضیح اینکه خانواده هاشمی جزء چه طبقه ای از جامعه هستند اظهار داشت: "بالاخره آقاي هاشمي قبل از انقلاب ماشين داشتند و از معدود روحانياني بود كه بنز سوار مي‌شد. من خودم دانشجوي دانشگاه ملي بودم (شهيد بهشتي الان). همسرم هم آنجا دانشجو بود و با همسر محمد هاشمي هم دانشجو بودند. واقعا وضعيت مالي آنها خيلي خوب بود. سطح زندگي خانواده آقاي هاشمي قطعا ونك به بالا است."
در ادامه این مصاحبه محمود علیزاده با اشاره به اینکه مهدي هاشمی نه تحت تعقيب است و نه در معرض اتهام از قرار بازگشت وی به ایران خبر داده و در چرایی خروج مهدی از ایران افزود: "وی به دليل ماموريتي كه از طرف دانشگاه آزاد به او داده شد براي سركشي به واحدهاي خارج از كشور؛ يعني واحد‌هاي لندن، لبنان و سوريه. البته دنبال گرفتن پذيرش از دانشگاه آكسفورد براي دكتراي علوم سياسي هم بود. مقدمات پذيرش‌اش هم انجام شده بود. پس رفت تا دكترايش را هم بگيرد."
طباطبایی در ادامه این مصاحبه پیرامون حکم جلب مهدی هاشمی و شکایت دادستان علیه وی اظهار داشت: "نه، دادستان اعلام جرم كرده و نه شكايت خصوصي شده. يك دليلي كه مهدي اصرار دارد به ايران برگردد همين فضاسازي رسانه‌اي است كه يك عده عليه او انجام داده‌اند. مهدي مي‌گويد من خودم مي‌دانم كه مرتكب هيچ جرمي نشده‌ام پس نگران نيستم. اين را هم بگويم كه از سال 80 تا 88 و قبل از اينكه مهدي به انگلستان برود، متوسط سالي يك پرونده عليه‌اش باز مي‌شد. پرونده‌هايي در مورد تخلفات مالي در مسووليت‌هاي مختلفي كه داشت؛ از شركت ساخت سازه‌هاي دريايي كه مديرعاملش بود تا بهينه‌سازي مصرف سوخت. شكايت‌هاي مختلفي از طرف بازرسي كل كشور در دادسرا مطرح مي‌شد و من هم چون وكالت مهدي را بر عهده داشتم، همراه با مهدي مي‌رفتيم و پاسخ مي‌داديم و مي‌ديديم كه هيچ دليل و مدركي نيست."

وکیل خاندان هاشمی بدون اینکه از استاد راهنمای مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد خبر داشته باشد بر این نکته که وی نه در واحد دانشگاه آزاد در آكسفورد بلكه در خود دانشگاه آكسفورد تحصیل می کند تاکید کرده و مطالبی که علیه فرزند رئیس مجمع تشخیص پیرامون مشکلات تحصیلش در آکسفورد مطرح شده است را به گردن یک استاد ایرانی این دانشگاه انداخت .

طباطبایی پیرامون موضوع رساله دکترای مهدی گفت: "مي‌دانم ولي نمي‌گويم! فكر مي‌كنم در ارتباط با ايران است؛ مباني سياسي و ديني حكومت. من به او ‌گفتم چرا اين موضوع را انتخاب كردي، آنها مي‌خواهند سوءاستفاده كنند. او هم گفت من چلاق نيستم، بگذارم آنها سوءاستفاده كنند. گفتم آنها دنبال اين هستند كه اطلاعات بگيرند. گفت مي‌خواهند چه چيزي را پيدا كنند؟ آقاي هاشمي كه همه چيز را مي‌گويد. اطلاعاتي كه من دارم اطلاعات آقاي هاشمي است، جمهوري‌اسلامي چيز پنهاني ندارد. گفت من اطلاعاتي كه به نفع ماست را به آنها مي‌دهم."

در پایان این مصاحبه وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس مجمع تشخیص برای عدم محاکمه فرزندش اعمال نفوذ می کند یا خیر گفت: "آيت‌الله هاشمي هيچ‌گاه براي خانواده‌اش اعمال نفوذ نكرده، براي مهدي هم پا درمياني نمي‌كند. فائزه هم اصرار دارد كه به زندان برود. مهدي هم بدش نمي‌آيد به زندان برود ولي نه به اتهام مالي. " البته طباطبایی به تاریخ اجرای حکم فائزه و علت علاقه فرزندان هاشمی به رفتن به زندان اشاره ای نکرد .

وی در انتهای مصاحبه اش با مظلوم نمایی برای مهدی هاشمی گفت: "اگر تمام خانواده هاشمي هم زنداني شوند آيت‌الله هاشمي واكنشي نشان نمي‌دهد. در اين سر و صداها كه بحث اختلاس سه‌هزار‌ميليارد توماني است و رقم‌هاي در اين حد، مي‌خواهند بيايند بگويند مهدي هاشمي صد‌ميليون تومان را جابه‌جا خرج كرده؟"
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها