کد خبر: ۵۸۲۲۸
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
به گزارش بولتن نیوز صبح امروز و پیش از آغاز جلسه رسمی و علنی مجلس، علی لاریجانی پیشنهاد داده بود به منظور اتمام کار بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس نهم، ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ بعدازظهر امروز هم مجلس تشکیل جلسه دهد و نمایندگان نیز با رای استمزاجی خود با این پیشنهاد موافقت کردند.
ظاهرا قرار بود تا در این جلسه علاوه بر تصویب اعتبارنامه های منتخبان مجلس، انتخابات دایم هیئت رئیسه مجلس هم برگزار شود.
البته محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه موقت هم رسما در جلسه علنی امروز اعلام کرد که انتخابات هیئت رئیسه دائم مجلس در جلسه بعدازظهر برگزار می شود.

اما از آنجا که برخی از منتخبان از جمله غلامرضا کاتب منتخب گرمسار و علی ایرانپور منتخب مبارکه به اعتبارنامه ۳۰ منتخب تهران اعتراض کرده، جلسه بعدازظهر امروز مجلس لغو شد.

چرا که محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد ۲ منتخب تهران، نواب رئیس اول و دوم مجلس هستند که برای نواب رئیسی دایم هم کاندیدا خواهند شد و طبق آئین نامه داخلی مجلس اگر اعتراضی به اعتبارنامه ایی وارد شود، آن منتخب نمی تواند عضو هیچ کمیسیون و یا عضو هیئت رئیسه مجلس شود و در انتخابات آن شرکت کند.

بنابراین اگر جلسه بعدازظهر امروز مجلس برگزار می شد و اگر قرار بود تا انتخابات هیئت رئیسه دایم برگزار شود، ۲ نایب رئیس موقت نمی توانستند کاندیدا شوند و به همین دلیل جلسه مذکور لغو شد.

اما با این وجود محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس که ریاست بخش پایانی جلسه علنی امروز چهارشنبه را عهده دار بود، اعلام کرد که بیشتر اعتبارنامه های منتخبان به تصویب رسیده است ضرورتی ندارد که جلسه امروز در نوبت عصر ادامه یابد.

این اظهارات باهنر درحالی صورت گرفت که وی وقتی بعداز ترک لاریجانی از صحن مجلس بر صندلی ریاست تکیه زد، قول داده بود تا در جلسه بعدازظهر، هیئت رئیسه دایم مجلس به مدت یک سال انتخاب خواهد شد.

برای پرداختن به انتخاب هیئت رئیسه دائم حداقل باید اعتبارنامه دو سوم منتخبان مجلس به تصویب مجلس برسد.

امروز نیز در راه رو های مجلس شنیده شد که احمد توکلی به اعتبار نامه های علی ایرانپور منتخب مبارکه و حبیب برومند منتخب پارس آباد و بیله سوار، فاطمه آلیا به اعتبار نامه کاتب منتخب گرمسار، و حسین نجابت به اعتبار نامه قادر مرزی منتخب قروه، اعتراض کردند.

از انجا که این سه نماینده اعتراض کننده همگی از حوزه انتخابیه تهران بودند آن سه نماینده که اعتبارنامه آنها مورد اعتراض قرار گرفت در اقدامی متقابل به اعتبار نامه ۳۰ نماینده تهران اعتراض کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها