کد خبر: ۶۱۹۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۰     ۳۰ خرداد ۱۳۹۱
دبکا، پایگاه اطلاع‌رسانی وابسته به موساد، سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، تیتر اول خود را امروز به خبر روز گذشته فارس مبنی بر رزمایش مشترک ایران، روسیه، چین و سوریه اختصاص داد.

فارس، دبکا در این گزارش، خبر خود را مستقیما با نقل قول از خبرگزاری فارس آغاز کرده و ادعا کرده است که "تنش‌های نظامی در خاورمیانه" با این خبر بالا گرفته است!

این پایگاه اطلاع‌رسانی گزارش داده که در این مانور قرار است 90 هزار نیرو، 400 هواپیما و 900 تانک حضور داشته باشند. دبکافایل همچنین پیش‌تر از حرکت ناوهای روسیه به سوی بندری در سوریه خبر داده بود.

 

 

 

دبکافایل می‌گوید که این برای اولین بار است که چین و روسیه در یک کشور خاورمیانه مشترکا نیرو پیاده می‌کنند. این امر منجر خواهد شد تا ایالات متحده نتواند در سوریه و علیه حکومت این کشور، دخالت نظامی به عمل آورد.

دبکا تنها پایگاهی نیست که دست به انعکاس خبر فارس زده است. العربیه هم امروز در گزارش‌های خبری خود با پخش تصویر خبر فارس، اقدام به انعکاس این خبر کرد. العربیه از حامیان جدی مخالفان حکومت سوریه محسوب می‌شود.

فارس روز گذشته گزارش داده بود که چندی است که برخی منابع از بزرگ‌ترین رزمایش نظامی منطقه با حضور چهار کشور روسیه،‌ ایران، چین و سوریه خبر می‌دهند. هنوز مقامی رسمی این خبر را تأیید نکرده است اما حدود دو هفته پیش یک مقام سوری که نام وی فاش نشد، اعلام کرد که رزمایش مشترکی با حضور این چهار کشور بزودی در خاک سوریه انجام می‌شود. این خبر در همین حد باقی ماند تا اینکه اکنون جزئیات جدیدی از این رزمایش منتشر شده است.بنا بر اعلام منابع مطلع، مقدمات این رزمایش این روزها بسرعت در حال فراهم کردن است. این منابع آن را بزرگ‌ترین رزمایش خاورمیانه می‌دانند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها