أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۶۳۴۶۵
زمان انتشار: ۲۱:۵۰     ۰۵ تير ۱۳۹۱
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، تا همین اواخر وقتی نام از فساد به میان می آمد، برخی مسئولین و رسانه ها سعی می کردند تا مصادیق آنرا صرفا در بحث پوشش پیدا کنند و در بین برخی مسئولین نیز اگر هم میل به برخورد با مفاسد بود، تنها با بی حجابی و اموری از این قبیل برخورد می شد.

با رخ دادن فساد بزرگ اقتصادی اخیر و گسترده شدن دامنه اعتراضات مردمی و رهبری به عدم برخورد دستگاه های مربوطه با دانه درشتهای اقتصادی، فاز جدیدی از نگرش پیرامون برخورد با مفاسد بوجود آمد به گونه ای که از سال گذشته تا کنون بحث مبارزه با بخش دیگری از فساد بیش از سایر مفاسد بر سر زبانها افتاد و این امید را در دل مردم بوجود آورد که انگار مسئولین قضایی عزمی جدی برای ریشه کن کردن منشاء عموم مفاسد اجتماعی و اخلاقی پیدا کرده اند.

گفتنی است؛ اگرچه بحث حجاب و عفاف یکی از مقولات مهم دینی و اسلامی می باشد و نهادهای مربوطه باید تمام تلاش خود را برای مبارزه با بی حجابی و بی عفتی اعمال کنند اما جای هیچ شک و شبهه ای نیست که بسیاری از بی حجابی و بی عفتی های گسترده سالهای اخیر ریشه در مفاسد اقتصادی دانه درشت های دارای حاشیه امنیتی داشته است که فاصله طبقاتی زیادی را در جامعه ایجاد کرده است به گونه ای که برخی با استفاده از ثروتهای باد آورده شان آنچنان طغیانگر می شدند که خود را یک سرو گردن از سایر اقشار جامعه بالاتر می دیدند و به خود اجازه هر کار خلاف شانی را در جامعه می دادند و از سوی دیگر عده ای که در حداقل های زندگی و مادی خود مانده بودند، از امر ازدواج و تشکیل خانواده محروم می شدند تا حدی که بعضا برای تامین نیازهای خود تن به هر کار خلاف شرع و قانونی می دادند.

به هر حال اخیرا قوه قضائیه سعی دارد تا قدمی در راستای تحقق فرمایشات و دستورات حضرت امام خامنه ای پیرامون مبارزه با فساد که سالهای سال دیگران کمتر به آن توجه کرده اند، بر دارد و  این کار اگرچه با مخالفت گسترده باندهای قدرت و ثروت همراه خواهد بود اما قطعا برخورد با مفسدان دانه درشت اقتصادی سبب دلگرمی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

بنابر شنیده های خبرنگار بی باک، امروز صبح مسئولین قضایی یکی دیگر از مفسدان دانه درشت اقتصادی را بازداشت کردند تا به همگان اعلام کنند که برای برخورد با مفاسد اقتصادی با هیچ گروه و جریانی تسامح نخواهند کرد.
 آقای ع. ک یکی از استاندارهای مطرح خاتمی که سمت استانداری دوران اصلاحات در چند استان را در رزومه خود دارد، صبح امروز به اتهام فساد اقتصادی بازداشت. 

گفتنی است از سال گذشته تا کنون و در پی برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی پای برخی مسئولین سیاسی و مرتبطین آنها و همچنین برخی اقازادگان به زندان باز شده است و قضات مطرح کشور بدون هر گونه اغماض و تسامحی به پرونده آنها رسیدگی می کنند و این امر از ابتدا تا کنون مورد حمایت مردم و نخبگان جامعه واقع شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها