کد خبر: ۶۴۱۷۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۰ تير ۱۳۹۱
یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق در خطبه‌های نماز جمعه نجف اشرف به ملت‌های عرب توصیه کرد که از تجارب ایران و عراق استفاده کنند و در بخش دیگری از سخنانش، بر ضرورت تغییر رژیم فاسد سعودی تاکید کرد.
فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل" نوشت: "صدرالدین القپانجی" یکی از رهبران مجلس اعلای اسلامی عراق دیروز در خطبه‌های نماز جمعه نجف اشرف تاکید کرد: اخباری در دست است که نشان می‌دهد "عبدالله بن عبدالعزیز" شاه عربستان فوت کرده است اما مقامات سعودی این خبر را منتشر نمی‌کنند.

وی که خطبه‌های نماز جمعه دیروز نجف اشرف را در حسینیه "الفاطمیة" ایراد می‌کرد، رژیم سعودی را فاسد و متکی بر طائفه‌گری، تحجر و دست در دست اسرائیل توصیف کرد.

قپانجی افزود که مردم عربستان از اهل تشیع گرفته تا اهل تسنن از حاکمیت فاسد بر کشورشان شکایت دارند و خواستار تغییر این حاکمیت هستند.

این در حالی است که برخی از رسانه‌ها از مرگ مغزی پادشاه عربستان خبر داده‌اند و این خبری است که تاکنون دفتر پادشاهی عربستان هیچ موضعی درقبال آن نگرفته است.

امام جمعه نجف اشرف، درباره مصر نیز از ملت این کشور خواست که به جای تحجر از پیشرفت‌های علمی استفاده کنند.

وی درادامه از پیروزی "محمد مرسی" نامزد اخوان المسلمون در انتخابات ریاست‌جمهوری استقبال کرد.

قپانجی همچنین از تمام ملت‌های عربی خواست که از افتادن در دام آمریکا و سیاست‌های آن بپرهیزند و از تجارب موفق عراق و ایران استفاده کنند.

مام جمعه نجف اشرف در بخش دیگری از سخنانش به مسئله سوریه پرداخت و گفت که در مواضع اتخاذی علیه این کشور نوعی دوگانگی وجود دارد زیرا برخی طرف‌ها برای حمایت از معارضان، سفرای خود را فراخواندند و به اعمال‌ فشارهای اقتصادی روی آوردند اما همین طرف‌ها در قبال بحرین از چنین اقدامی خودداری کردند و ما شاهد هیچ موضع‌گیری بین‌المللی در راستای حمایت از معارضان و انقلاب مسالمت‌آمیز ملت بحرین نبودیم. بلکه بالعکس از نیروهای سپر جزیره حمایت می‌شود.

وی در ادامه خواستار حمایت جامعه بین‌الملل از خواست و اراده مردمی شد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها