کد خبر: ۶۴۸۶۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۷     ۱۳ تير ۱۳۹۱
کیهان: رئيس دولت اصلاحات به بهانه ايام پاسدار و جانباز و روز شهادت شهيد بهشتي، از اسلام و انقلاب سخن گفت.
به گزارش وبسايت خاتمي، وي در ملاقات «جمعي از ايثارگران و جانبازان دفاع مقدس» گفته است: ما نظام را قبول داريم و انقلاب اسلامي را واقعه بزرگي مي دانيم كه منجر به استقرار جمهوري اسلامي شد. واقعه بزرگي كه نه مي توان آن را ناديده گرفت و نه به مصلحت جامعه و ملت ما است كه اين كار را بكند. جمهوري اسلامي به نظر ما همان است كه مي تواند پاسخگوي نياز جامعه ما باشد؛ جامعه اي كه طالب آزادي و استقلال و سربلندي و امنيت است. به شرط آن كه واقعا جمهوري اسلامي باشد، يعني راي و نظر مردم در تعيين حكومت موثر باشد و حكومت هم خود را در برابر مردم مسئول بداند و لوازم جمهوريت يعني آزادي انديشه و بيان و نقد و اجتماعات را فراهم آورد و موازين اسلامي، به ويژه معنويت و اخلاق و عدالت در جامعه حاكم گردد. اصلاحات هم همين را مي خواهد. حال اگر ديگراني، خواستار راه و سامان و نظام و انتظامي ديگر و در پي براندازي هستند، دچار اشتباه بزرگي شده اند و طبعا راه ما هم از آنان جداست.
وي در عين حال گفته است: از جمله مطالبي كه بارها به آن پرداخته ام اين است كه نتيجه حذف و حصر، تقويت حكومت و جلب و جذب نيروهاي مأيوس نيست. حاصل حذف و حصر نوميدي از اصلاح در جامعه است و نتيجه تداوم آن اين كه گروه گروه از جوانان و مردم رو به كساني بياورند كه مي گويند اسلام يا حداقل حكومت اسلامي نباشد و اين فاجعه اي است كه بيش و پيش از همه حكومت بايد به آن بيانديشد و آن را حل كند.
خاطر نشان مي شود برخلاف اظهار نگراني و دلسوزي خاتمي، عناصر ضد انقلاب در فرصت فتنه فراهم شده از سوي مدعيان اصلاح طلبي- از جمله شخص وي- مجال آن را يافتند كه عليه اسلام، جمهوري اسلامي، قانون اساسي، ولايت فقيه، امام خميني و بالاتر از همه حضرت اباعبدالله الحسين(ع) هتاكي كنند بي آن كه با كمترين اعتراض از سوي مدعيان اصلاح طلبي از جمله خاتمي مواجه شوند. از سوي ديگر و برخلاف اظهارات القايي خاتمي مبني بر اسلام گريزي مردم به خاطر برخورد با فتنه گران بايد به وي يادآور شد كه غيرت ديني مثال زدني ملت، حماسه بي سابقه 9 دي و قدرت نمايي خياباني «جمهوريت و اسلاميت» را پديد آورد تا كسي به گزافه و خلاف هويت حقيقي ملت ايران لاف جمهوريت نزند، حال آن كه همين مردم به سران فتنه لعنت مي فرستادند امروز با رأفت جمهوري اسلامي، همان عناصر خائن براي مصون ماندن از خشم و غيرت ملت انقلابي در خانه هاي امن نگهداري مي شوند، كه خاتمي از آن به عنوان حصر ياد مي كند. همچنين شايسته يادآوري است كه عدم تمكين به آراي ملت و ايجاد آشوب از سوي زياده خواهان جايي براي اظهار نگراني نسبت به جمهوريت و جمهوري اسلامي باقي نمي گذارد و نكته چهارم اينكه چرا امثال خاتمي در آن 8 ماهه فتنه با اردوي دشمنان جمهوري اسلامي- از سلطنت طلبان تا تروريست هاي منافقين و ماركسيست هاي ضد دين و بهايي ها و گروهك هاي تندرو و ريگي- هم جبهه شده بودند. آيا اين همه خيانت، از سر نگراني براي ملت و جمهوري اسلامي بود؟!
خاتمي در بخش ديگري از سخنانش از شهيد بهشتي تجليل و فقدان او را ضايعه اي بزرگ قلمداد كرد و خواستار مطالعه اظهارات آن شهيد در مجلس خبرگان قانون اساسي در دفاع از اسلام شد. وي با اين همه متذكر اين نكته نشد كه بهشتي نقش عمده اي را در نهادينه كردن ولايت فقيه در متن قانون اساسي داشت و به دست منافقين كوردلي به شهادت رسيد كه در فتنه 88 شعار مرگ بر ولايت فقيه مي دادند و روي نام جمهوري اسلامي خط كشيده بودند.
رئيس دولت اصلاحات در عين حال درباره مذاكرات هسته اي گفته است: غربي ها نشان داده اند نمي خواهند چيزي به جمهوري اسلامي بدهند، در عين حال كه مي خواهند خيلي چيزها را يكطرفه از ما بگيرند! اين شدني نيست! متاسفانه گروه 1+5 ضعيف است. 1+5 يا تحت تاثير قدرت هاي بيروني است، يا لااقل احساس ترس و ضعف مي كند. غربي ها نشان داده اند كه حاضر نيستند آن حقوق به رسميت شناخته شده را در عمل هم به رسميت بشناسند.
سؤال مهمي كه درباره اين بخش از اظهارات خاتمي وجود دارد اين است كه همين غرب مستكبر و معاند، با چه منطقي علي الدوام از اصلاح طلبان در ايران جانبداري كرده و در فتنه سبز نيز حامي آنها بود؟ و چرا كساني مثل بوش و اوباما بارها اعلام كردند «ما از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنيم»؟ آيا نمي توان نتيجه گرفت كه اصلاح طلبان چون سر بزنگاه ها آلت فعل غرب بوده اند، مطلوب آنها واقع شده اند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها