يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۰۱۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۹     ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
در حالی که دستگاه قضایی ۵ ماه پیش حکم قطعی محکومیت دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را صادر کرده، هنوز خبری از اجرای این حکم نیست.

فارس، فائزه هاشمی دختر آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز سوم دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیر علنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

پرونده وی که در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در اغتشاشات خیابانی هم حضور یافته بود، با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده و اتهام انتسابی به او نیز ناشی از مصاحبه‌اش با سایت "روز آنلاین" بود که طی آن عبارات موهنی را علیه مسئولان نظام به کار بود.

فائزه هاشمی در حکم بدوی که سیزدهم دی ماه 1390 توسط قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر شد، به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها، فضای مجازی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

قرار بود جلسه‌ رسیدگی به اتهامات دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکشنبه 23 مرداد 90 برگزار شود اما این جلسه به دلیل درخواست استمهال غلامعلی ریاحی وکیل پرونده برای تدارک دفاعیه و موافقت دادگاه، به‌ تاخیر افتاد و وقت رسیدگی نیز تجدید شد.

پس از صدور رای اولیه علیه فائزه هاشمی، وکیل او بلافاصله به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظر کرد اما حدود سه ماه بعد و در روز سه‌شنبه 8 فروردین 91، دادگاه تجدیدنظر تهران رای دادگاه بدوی را بدون هیچ‌گونه تغییری تایید کرد.

حکم صادره مورد اعتراض بسیاری از مردم و نیروهای انقلابی قرار گرفت که معتقد بودند مجازات در نظر گرفته شده برای فائزه هاشمی تناسبی با جرائم وی ندارد ولی با این وجود حتی نسبت به اجرای همین رای هم تردیدهایی وجود داشت.

اواخر سال گذشته بود که سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به صدور حکم 8 ماه حبس و 60 ضربه شلاق برای یک اهانت‌کننده به فائزه هاشمی گفت "اگر چنین حکمی را برای فائزه بریدند و نصف روز این خانم زندان رفت، من ریشم را می‌تراشم".

برخی رسانه‌ها نیز در آن ایام خواستار رسیدگی جداگانه دستگاه قضا به دیگر اقدامات فائزه همچون "اهانت به مقدسات و زیر سؤال بردن حجاب برتر در جریان مصاحبه با پایگاه اینترنتی الشروق الجزایر در سال 87 و تکرار آن در گفت‌وگو با یکی از برنامه‌های ورزشی سیما به عنوان رئیس فدراسیون ورزش زنان و اقدام وی علیه امنیت ملی از طریق سازماندهی دختران فیروزه‌ای در ستاد انتخاباتی موسوی" شدند.

بر اساس قانون پس از صدور حکم قطعی توسط دادگاه تجدیدنظر در مواردی که مدعی‌العموم شاکی پرونده است، دادستان خواستار اجرای حکم صادره می‌شود و دادگاه مربوطه ملزم به ابلاغ رای به متهم و دایره اجرای احکام است تا ظرف 10 روز حکم اجرا شود اما با گذشت 5 ماه از نهایی شدن حکم محکومیت فائزه، هنوز خبری از اجرای حکم وی نشده است.

از سوی دیگر در این مدت اخباری مبنی بر فعالیت فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد به عنوان مدیر یکی از گروه‌ها و همچنین تدریس وی در واحد پردیس این دانشگاه و حضورش در دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان واحد مذکور منتشر شده است.

تاخیر چند ماهه در اجرای حکم فائزه بدون دلایل حقوقی در حالی صورت می‌گیرد که دستگاه قضایی در ماه‌های اخیر شماری از نیروهای عدالتخواه و همچنین فعالان فرهنگی و رسانه‌ای وابسته به جبهه انقلاب را احضار و بازداشت کرده است.

اگرچه مردم خواهان محاکمه مهدی هاشمی رفسنجانی هم به دلیل نقش موثر وی در طراحی فتنه 88 هستند که البته حدود سه سال است به لندن گریخته، اما انتظار می‌رود قوه‎ قضائیه در راستای تحقق عدالت و قانون حکم یک مجرم از این خاندان را بدون توجه به وابستگی‌اش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اجرا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۴
۲
نشان دهنده اقتدار قوه قضائیه است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
جوجه رو آخرپاييز مي شمارندوقتي ديدي محاكمهش كردند اون وقت بگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۶
۰
بار الها پروردگارا به حرمت نام مقدس خودت؛
به حرمت خانه کعبه؛
به حرمت پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی صل الله علیه وآله و سلم؛
به حرمت ائمه اطهار علیهم السلام ؛
به حرمت چهارده نور مقدس؛
به حرمت مقربان درگاهت؛
به حرمت قطره قطره خون شهدا ؛
به حرمت آه دل مظلومان؛
به حرمت ماه رمضان المبارک؛
دشمنان داخلی نظام را اگر قابل هدایت نیستند نیستند رسوا وریشه کن ونابودشان بفرما؛
آمین یا رب العالمین
پاسخ
بنده خدا
UNITED STATES
۱۹:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۱
۶
آب رو بریز اونجایی که میسوزه!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۶ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
خواهيم ديد كي مي سوزه البته وقتي خاتمي هم به اين درد دچار بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
۶
۱
تاخیر؟!!! اصلا قرار نیست اجرا بشه !!!
خیالتون تختخواب فنری!
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۱
۶
۱
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما

می خوام بگم دیگه خودتون رو خسته نکنید اینقدر این بی عدالتی تکراری شده برای مردم دیگه مردم اصلا فراموش کردن یعنی بی خیالش شدن

ولی در آخرت هیچ چیز فراموش شدنی نیست همه چیز به یاد آمدم می افته

موفق باشید

یا علی

التماس دعا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
۷
۱
تازه باباش مخواد رئيس جمهور بشه گاوش ياد هندوستان كرده شماانتظار داريد دخترش محاكمه بشه اي بابا فقط با ظهور منجي بشريت حل مي شه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
۱
۳
هر وقت مرتضوی و امثال اون محاکمه شدن و رفتن زندان ، فائزه هاشمی نیز میره زندون .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها