امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۱۷۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
در گفتگوی ۵۹۸ با دکتر حسن هاني زاده عنوان شد:
اجلاس اضطراري سران کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی صرفاً برای تحت الشعاع قرار دادن اجلاس سران جنبش عدم تعهد است و با توجه به این که اساساً عربستان سعودی هیچ گاه در صدد وحدت بین کشورها نبوده است و همواره تلاش کرده است که در جهان اسلام تفرقه ایجاد کند لذا تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی صرفاً برای کاهش خشم ملت های مسلمان نسبت به دولت میانمار و در عین حال پاکسازی چهره مخدوش آل سعود در نزد افکار عمومی به بهانه توجه به مسلمانان میانمار می باشد.
دکتر حسن هاني زاده كارشناس مسائل بين الملل در گفتگو با پایگاه 598 با توجه به برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: اجلاس اضطراري سران کشورهای عضو سازمان تعاون اسلامی صرفاً برای تحت الشعاع قرار دادن اجلاس سران جنبش عدم تعهد است و با توجه به این که اساساً عربستان سعودی هیچ گاه در صدد وحدت بین کشورها نبوده است و همواره تلاش کرده است که در جهان اسلام تفرقه ایجاد کند لذا تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی صرفاً برای کاهش خشم ملت های مسلمان نسبت به دولت میانمار و در عین حال پاکسازی چهره مخدوش آل سعود در نزد افکار عمومی به بهانه توجه به مسلمانان میانمار می باشد.


این کارشناس مسائل بین الملل افزود: اصرار عربستان سعودی برای حضور شخصیت های تاثیر گذار در اجلاس سران کشورهای اسلامی همانند جمهوری اسلامی ایران هم به منظور بهبود چهره آل سعود در افکار عمومی جهان است و به همین دلیل به نظر می رسد که این اجلاس تصمیم عملیاتی را نسبت به مسلمانان میانمار اتخاذ نخواهد نمود و صرفاً جنبه تبلیغاتی برای رژیم آل سعود دارد.

هانی زاده در خصوص تاثیر این اجلاس بر اجلاس جنبش عدم تعهد بیان داشت: عزیمت آقای احمدی نژاد و شرکت ایشان در اجلاس سران کشورهای اسلامی اگر چه ممکن است مشروعیت لازم را به رژیم آل سعود به دلیل جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه بدهد امام از سویی دیگر ممکن است حضور رئیس جمهور ایران در این اجلاس موجب شود که رژیم آل سعود در نشست سران جنبش عدم تعهد در سطح بالایی شرکت کند.

وی افزود: به نظر می رسد که حضور آقای احمدی نژاد آزمونی برای دولت مداران عربستان است که چگونه می خواهند پاسخ حضور آقای احمدی نژاد را بدهند و در اجلاس تهران با چه ترکیبی شرکت پیدا می کنند.

هانی زاده درباره دعوت ننمودن عربستان از سوریه برای حضور در این نشست اظهار داشت: عربستان سعودی در نشست سران کشورهای اسلامی دعوت نامه ای را برای اشار اسد نفرستاده است و روابط عربستان با سوریه کاملا قطع شده است و حتی اگر دعوت نامه ای به طور پروتکلی بفرستند بشار اسد به عربستان سفر نخواهد کرد زیرا الان خروج بشار اسد از سوریه به نفع او و کشورش نخواهد بود.

ایشان در ادامه بیان داشت: عربستان می داند که اگر اجلاس سران اسلامی در جایی همانند ایران برگزار شود قطعا گام عملی برداشته خواهد شد و با این کار تحرک اساسی از سوی کشورهای اسلامی را خنثی می کند.  

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: اکنون احساس می شود که کشتار مسلمانان در میانمار خشم ملت های مسلمانان جهان را برانگیخته است و این اجلاس می تواند سوپاپ اطمینانی برای مهار خشم ملت های مسلمان علیه دولت میانمار باشد و این اجلاس قطعا به دستور آمریکا و کشور غربی ها است که بتوانند به نوعی افکار عمومی را متوجه نشست عربستان کند.

وی افزود: با توجه به اینکه دیدگاه کشورهای اسلامی تقریباً در مورد سوریه یکسان نیست مسئله سوریه هم در مدار بحث قرار می گیرد و احتمالا یک بیانیه ای هم علیه سوریه صادر خواهد شد و همچنان که عربستان سعودی و قطر ده ها میلیارد دلار در صحن مجمع عمومی سازمان ملل هزینه کردند تا 133 کشور را علیه سوریه متحد کند تا بیانیه ای صادر شود در این اجلاس نیز تمام تلاش خود را انجام خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها