يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۱۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۱۳ آذر ۱۳۸۹
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به زمزمه ها و گفته می شود هایی بر می خورند که مهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

* شنیده ایم آیت الله سیستانی در دیدار اخیر دو تن از روحانیون کشورمان گفته است، رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به اعضای شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم نشان داد که این شورا در سال های اخیر نتوانسته است به مطالبات ایشان به طور کامل جامه عمل بپوشاند. ایشان همچنین گفته است من همه روزه برای سلامتی و دوام توفیقات آیت الله خامنه ای دعا می کنم.

*قرار است جلسه وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین و با حضور 60 چهره اصولگرا هفته آینده در تهران برگزار شود.

* شنیده ایم که هفته گذشته حدود 15 نفر از نمایندگان مجلس با اسفندیار رحیم مشایی دیدار و گفتگو کرده اند.  به گفته یکی از نمایندگان عمده محور این جلسه برنامه های آینده فراکسیون مهرورزی و مباحث انتخاباتی بوده است. برخی منابع از حضور افرادی از هیات رئیسه مجلس در این دیدار خبر داده اند.

* گفته می شود بررسی تاسیس شبکه ای تلویزیونی که خدمات دولت را پوشش تصویری دهد در دستور کار مسوولان صداوسیما و دولت قرار گرفته است.

* شنیده ایم یکی از سرمایه دارانی که در سال 1384 توسط رئیس جمهور به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شده بود، اخیرا مکاتباتی را برای گرفتن تسهیلات بانکی با برخی وزرا و مسوولان قوه مجریه آغاز کرده که با مساعدت این مسئولین روبرو شده است. این فرد هم اکنون در دبی بسر می برد.

* در مراسم تشییع پدر 5 شهید افراسیابی، برخی حاضران نسبت به غیبت زریبافان رئیس بنیاد شهید اعتراض داشتند. مرحوم افراسیابی علاوه بر تقدیم 5 شهید، خود در جبهه های نبرد حضور داشت و دو پسر دیگر وی هم از جانبازان دفاع مقدس هستند.


* تشکیل فراکسیون مهرورزی در نخستین گام با شکست مواجه شد. در اولین جلسه این تشکل تنها 7 نماینده مجلس حضور داشتند.

 حامی اصلی تشکیل این فراکسیون از این اتفاق به شدت ناراحت شده و گفته است مجبورم شخصا برای سر و سامان دادن به امورات این فراکسیون وارد شوم.

*اخیرا مدیر مسئول یکی از روزنامه های توقیف شده اصلاح طلبان که این روزها اخباری مبنی بر انتشار مجدد روزنامه اش مطرح است با محمد خاتمی دیدار داشته و برنامه های خود را برای حضور فعال در عرصه رسانه ای بیان کرده است. خاتمی هم قول داده از وی بصورت ویژه حمایت کند

* شنیده ایم در جلسه برخی اصلاح طلبان از محمد رضا عارف و سید حسن خمینی به عنوان گزینه های مطلوب ریاست جمهوری آینده سخن گفته اند.

*محمد رضا باهنر طرحی را برای انسجام بخشیدن به جبهه اصولگرایی پیشنهاد داده که بر اساس آن کمیته ای پنج نفره متشکل از دکتر احمدی نژاد، دکتر علی لاریجانی، دکتر ولایتی، دکتر حداد عادل و عسگر اولادی این وظیفه را برعهده بگیرند.
 

* درخواست بازنشستگی مصطفی تاج زاده بعنوان کارمند دولت مورد موافقت مسئولان قرار گرفته و قرار است وی با دریافت حقوق معوقه و مزایای مربوطه، بازنشسته شود. گفته می شود مشایی برای تسهیل کارهای بازنشستگی تاج زاده دستوراتی به دستگاههای ذیربط صادر کرده است.

 *آیت الله موسوی اردبیلی اخیرا در جلسه ای سه محور مهم را درباره مسایل روز بیان کرده و گفته است:

- امروز کشور ما در اوج اقتدار نظامی و امنیتی قرار دارد که دستگیری ریگی گواهی بر این مدعاست.

- این دشمن بیرونی که برای مردم دلسوزی می کند، زمانی به کلاه های این مردم هم کار داشت.

- اگر دولت مشکل مستضعفین و پابرهنه ها را حل کند، دشمن خارجی هیچ کاری نمی تواند بکند.

 *یکی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در جلسه ای گفته است ما باید دولت دهم را به عنوان دولت قانون شکن معرفی کنیم. وی از ثبت موسسه ای به نام نقطه خبر داده و گفته است با جمع آوری گزیده ای از سخنان امام خمینی درباره قانون گرایی قصد داریم قراردادی را با موسسه تنظیم نشر آثار امام ببندیم و آن را به صورت کتابی منتشر کنیم.

*در هفته های اخیر چندین جلسه انتخاباتی در تهران و برخی مراکز استان ها از سوی افراد دولتی و غیر دولتی برگزار شده است. دلسوزان نظام نسبت به ورود زود هنگام مسوولان به بحث های انتخاباتی و فراموش شدن اولویت خدمت به مردم هشدار می دهند.
 

* شنیده ایم کتاب" بچه های نیمه شب" تالیف سلمان رشدی مرتد در برخی کتابخانه های دانشگاهی کشور به چشم می خورد و به مخاطبان ارائه می شود. این کتاب توسط انتشارات" ت" منتشر شده است.

* اخیرا در برخی دانشگاه های کشور در قالب کلاس های فرهنگی، برای دختران دانشجو کلاس های آموزش آواز برگزار می شود.

* برخی از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر نسبت به سرو مشروبات الکلی در یکی از کافی شاپ های مقابل دانشگاه با ارسال نامه هایی به مسولین مربوطه اعتراض کرده اند.

*دکتر فرامرز رفیع پور، دکتر رضا داوری، دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر مسعود درخشان و حجج اسلام پارسانیا و میرمعزی وظیفه ارزیابی مقالات همایش الگوی اسلامی پیشرفت و عدالت را برعهده داشتند که از مجموع آثار ارسالی 10 مقاله برگزیده شدند.


*مقامات غربی از نایف بن عبدالعزیز که هم اکنون جانشینی ملک عبدالله را برعهده دارد، به عنوان نزدیک ترین مقام سعودی به جمهوری اسلامی ایران نام می برند.


*با رکود اقتصادی در دبی، برخی سرمایه داران ایرانی از قطر به عنوان کشور جایگزین دبی نام می برند. برخی کارشناسان اقتصادی هم معتقدند پتانسیل قطر برای ترانزیت مسافر و کالا از دبی بالاتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها