أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۱۸۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
رئيس جمهور مصر 3 روز عزاي عمومي در اين کشور اعلام کرد.
آريا، درپي کشته شدن شانزده نيروي گارد مرزي مصر در صحراي سينا، محمد مرسي ، رئيس جمهور اين کشور، سه روزعزاي عمومي اعلام کرد و بر قصاص قاتلان نظاميان مصري تاکيد نمود . احزاب و گروههاي مصري نيز ضمن محکوم کردن جنايت بوقوع پيوسته در صحراي سينا ، از سران اين کشور خواستند براي مقابله با چالشهاي تهديد آميز عليه امنيت مصر ، تدابيري اتخاذ کنند.
سخنگوي جماعت اسلامي مصر ، سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي را به دست داشتن درحمله ديشب به نظاميان مصري متهم کرد.
" طارق الزمر " ، سخنگوي جماعت اسلامي مصر گفت سازمان جاسوسي رژيم اسرائيل در حمله ديشب مهاجمان مسلح به نظاميان مصري در مرز مصر با غزه دست داشته است.
وي با بيان اينکه سازمان جاسوسي اسرائيل و طرف هاي اسرائيلي عامل خشونت در منطقه سيناي مصر هستند ، گفت هدف از اجراي چنين حملاتي ، ناامن کردن مناطق مرزي مصر است.
وي احتمال داد که سازمان جاسوسي اسرائيل تعدادي از باديه نشينان را براي اجراي اين عمليات آموزش داده باشد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز حمله به پاسگاه مرزي مصر نزديک گذرگاه رفح را محکوم کرد.
 جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز اين حمله را محکوم کرد. بيانيه اين جنبش حاکي است، فقط رژيم اشغالگر صهيونيست که درصدد است بين مصر و مردم فلسطين، تفرقه افکني کند از حمله به نيروهاي نظامي مصر سود مي برد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين همچنين در اين بيانيه با خانواده هاي بازماندگان اين حمله، مردم و دولت مصر ابراز همدردي کرد.
پيش از اين، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) هم، حمله مهاجمان مسلح به پاسگاه مرزي مصررا محکوم کرده بود .
اين در شرايطي است که دولت مصر يکشنبه شب اعلام کرد، در پي حمله اي که به کشته شدن شماري از نيروهاي اين کشور نزديک مرز رفح منجر شد، تصميم گرفته است که گذرگاه رفح را در مرز خود با غزه ببندد.
 

 برخي از محافل سياسي با توجه به آنکه نحوه شکل گيري جنايت روي داده در سينا بسيار مشابه شيوه هاي اعمال شده از سوي گروههاي تروريستي تندرو در عراق و سوريه بوده است ، القاعده و گروههاي تروريستي مرتبط با غرب را متهم اصلي اين جنايت معرفي کرده اند . خصوصاً آنکه هم اکنون سياست امريکا در قبال برخي کشورهاي عرب منطقه بر دامن زدن به خشونتها و ناامني از کانال گروههاي تروريستي استوار شده است .
اما تحليل ديگري که به واقعيت نزديک تر است آنکه ، کشتار روي داده در گارد مرزي مصر در صحراي سينا ، جنايتي از سوي رژيم صهيونيستي بوده است . زيرا اولاً چند روز قبل از اين کشتار اسرائيل از صهيونيستهاي ساکن سينا خواست بدليل ناامني و احتمال وقوع حملات اين منطقه را ترک کنند ودوم آنکه اين حادثه در مقطعي اتفاق افتاده که مصر گذرگاه رفح را به روي ساکنان غزه بازگشايي کرده است . موضوعي که اسرائيل بشدت از آن ناخرسند شده است .
بنظر مي رسد رژيم صهيونيستي با بي ثبات و ناامن کردن صحراي سينا ، واقع در مرز مصر و فلسطين اشغالي ، خواسته است موقعيتي را فراهم آورد تا به بهانه مسائل امنيتي ، پيشروي خود در اين منطقه را افزايش دهد . خصوصا" آنکه از مدتها قبل رژيم صهيونيستي در صدد نفوذ تا عمق ده کيلومتري صحراي سينا و ايجاد يک منطقه حائل در آن بوده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها