کد خبر: ۷۱۹۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
دولت آمریکا در آخرین گام خود برای سرنگونی دولت بشار اسد، با صدور مجوز، کمک مالی شهروندان آمریکایی به شورشیان سوری را امکان‌پذیر کرد.
فارس به نقل از روزنامه «دیلی تلگراف» نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا، جوازی برای «گروه حمایت از سوری‌ها» (SSG) صادر کرد تا این سازمان که در واشنگتن مستقر است و از نزدیک با شورشیان سوری ارتباط دارد، بتواند به نفع آنها کمک‌های مالی جمع‌آوری کند.

به نوشته این روزنامه،‌ اقدام فوق به این سازمان اجازه می‌دهد به رغم تحریم‌های آمریکا علیه سوریه، خدمات ارتباطاتی و مالی برای شورشیان سوری تامین کند. جالب اینکه، «گروه حمایت از سوری‌ها» از اقدام وزرات خزانه‌داری آمریکا تحت عنوان "تغییر بازی" استقبال کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از فعالیت‌های این سازمان،‌ لابی و رایزنی فعال برای دخالت آمریکا در سوریه است آنهم از طریق ایجاد منطقه پرواز ممنوع و همچنین اختلال در سیستم‌های دفاع هوایی این کشور.

هفته گذشته نیز آمریکا "کمک‌های غیرکشنده" خود به شورشیان سوری را تقویت کرد و با افزایش 12 میلیون دلاری این کمک‌ها، کل مبلغ کمک‌های به ظاهر بشردوستانه خود به شورشیان را به 76 میلیون دلار رساند.

این خبر چند روز پس از آن افشا شد که گفته شد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با امضاء دستوری سری،‌ به سازمان سیا و سایر آژانس‌های اطلاعاتی اجازه داده تا از نیروهای شورشی حمایت کنند. واشنگتن به این اقدام نیز اکتفا نکرد و از جامعه بین‌المللی خواست در چارچوب "دوستان سوریه" به شورشیان مسلح کمک کند؛ موضوعی که با موافقت برخی کشورها همراه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها