کد خبر: ۷۲۰۳۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۱۷ مرداد ۱۳۹۱
قهرمان دو دوره جهان و المپيك از رقابت‌هاي دوي 110 متر با مانع مردان كنار رفت، اما لنگ لنگان طول مسافت مسابقه را طي كرد و مورد تشويق حاضران در ورزشگاه قرار گرفت.
(ايسنا)، ژيانگ ليو دونده سرشناس چيني كه طلاي المپيك 2004 آتن را در كارنامه خود دارد، در مرحله مقدماتي رقابت‌هاي دوي 110 متر با مانع بازيهاي المپيك لندن در هنگام پرش از مانع اول دچار آسيب ديدگي‌ شد و نتوانست به كار خود ادامه دهد.

خداحافظي ليو با طلاي چين به دليل آسيب ديدگي

در حالي كه اين قهرمان نامدار با نگاه خود مي‌ديد كه آخرين رقيبش نيز از خط پايان مي‌گذرد، از تيم پزشكي چين خواست تا به سرعت پاي راستش را آتل بندي كنند.

او پس از مداواي سطحي بر آسيب ديدگي‌اش در حالي كه به سختي روي يك پا ايستاده بود لنگ لنگان و با پرش روي پاي چپ خود به ميدان مسابقه برگشت.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه شاهد تلاش ورزشكاري بودند كه روي پك پا مسير مسابقه را طي مي‌كرد. ژيانگ ليو در حالي كه با تشويق بي امان تماشاگران رو برو شده بود آخرين مانع را در سر راهش بوسيد و از خط پايان گذشت.

ساير حريفان ليو در خط پايان از او استقبال كردند و اين قهرمان چيني را به خاطر پايداري در ميدان مسابقه مورد تشويق قرار دادند.

به اين ترتيب اين ورزشكار چيني كه يكي از شانس هاي كسب مدال بود، وداعي زودهنگام با المپيك داشت. اما براي هميشه به خاطر پايداري و حفظ روحيه جنگندگي خود در ياد دوستداران ورزش جاودانه شد.

ژيانگ ليو به همه نشان داد كه روح ورزش و تلاش مهمتر از كسب هر نتيجه‌اي در ميدان مسابقه است. او مردانه باخت و به تاريخ پيوست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها