أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۷۲۱۱۸
زمان انتشار: ۰۰:۵۴     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ارائه طرح دو فوریتی جدید، خبرنگاران با 20 تا 25 سال سابقه کار و خدمت می‌توانند بازنشسته شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمد حسینی عصر سه‌شنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران گیلان در تالار گلستان این شهر خبرنگاران را دارای رسالت خطیر دانست و اظهار کرد: در تمام عرصه‌های نظامی جنگ روانی و تبلیغاتی وجود داشت و امروز جنگ اقتصادی داریم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چند سالی است که درباره جنگ اقتصادی هشدار می‌دهند، تصریح کرد: ایشان تحلیلی داشتند که اینها به سادگی دست‌بردار نیستند و مردم ایران توانستند دربرابر چالش‌ها فائق آیند و از آن عبور کنند.

وزیر ارشاد سرانه مطالعه کشور را در مقایسه با دنیا بالاتر دانست و افزود: در سال 90 تعداد 69 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده و دارای رتبه نخست هستیم.

وی با اشاره به اینکه 39 درصد عناوین کتاب که در جهان منتشر می‌شود مربوط به ایران است، خاطرنشان کرد: در تمام جهان از این نظر رتبه دهم را داریم که نشان می‌دهد گام‌های بلندی برداشته شده است.

حسینی با تصریح بر اینکه جنگ اقتصادی در کنار جنگ تبلیغاتی داریم، اذعان کرد: دشمنان مشکلاتی ایجاد کردند که از همه آنها عبور کردیم.

وی در باره تحریم‌های دشمنان بیان کرد: تحریم‌ها موجب می‌شود در درازمدت وابستگی خود را نسبت به نفت رها کنیم و اکنون این وابستگی کمتر شده و از توفیقات اللهی بوده است.

وزیر ارشاد نقش رسانه‌ها در شرایط فعلی کشور را بسیار بی‌بدیل خواند و خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در بحث فضای مجازی بی‌تفاوت باشیم البته در این راستا حضوری فعال داریم اما کافی نیست و ظرفیت ما بیشتر از اینهاست.

به گفته وی رسانه‌ها باید غرب را به چالش بکشند و ایران را به دنیا معرفی کنند.

حسینی در ادامه به موضوع بیمه خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در همین هفته جاری طرح دوفوریتی درباره بیمه خبرنگاران ارائه کردیم مبنی بر اینکه خبرنگاری شغل سخت و زیان‌آوری است و اگر کسی 20 تا 25 سال خدمت کند، می‌تواند بازنشسته شود و از مستمری آن استفاده کند.

وی اضافه کرد: خبرنگاری کاری پراضطراب است و بر سر همین موضوع بیمه با صندوق تامین اجتماعی اختلاف نظر داشتیم و آنها می‌گفتند بازنشستگی شامل خبرنگارانی است که صاحب نشریه او را بیمه کرده باشد و اگر خبرنگاری خودش را بیمه کرده باشد، نمی‌تواند از مزایای بازنشستگی استفاده کند اما با حمایت وزارت ارشاد هرکسی را معرفی کند بیمه باید او را بپذیرد و این موضوع نخستین خواسته خبرنگاران از رئیس جمهور بود.

مقام عالی وزارت ارشاد از پیگیری بحث اتحادیه خبرنگاران حاشیه دریای خزر خبر داد و یادآور شد: تسهیلاتی در اختیار نشریات قرار می‌گیرد تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم و هیچ کوتاهی در این زمینه انجام نمی‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها