امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۲۲۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱

مقامات آمریکایی در ایالت جنوبی تگزاس، یک آمریکایی افریقایی تبار را به رغم ابتلا به معلولیت ذهنی و اعتراض گروه‌های حقوق بشری، اعدام کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ماروین ویلسون 54 ساله که به جرم قتل یک مامور پلیس در سال 1992 به مرگ محکوم شده بود، با روش تزریق مرگبار اعدام شد.
 
دیوان عالی آمریکا ساعاتی قبل از اعدام ماروین، فرجام خواهی نهایی وکلای وی را نپذیرفت.
 
سازمان عفو بین‌الملل این حکم را به «شدت نگران کننده» خواند و چندین گروه دیگر حقوق بشری از آن انتقاد کردند.
انجمن معلولان ذهنی و حرکتی آمریکا اعلام کرد: پزشکان در سال 2004 تشخیص دادند که ویلسون دچار عقب ماندگی ذهنی است.
 
لی کووارسکی وکیل ویلسون روز سه‌شنبه گفت: ما به شدت ناامید و ناراحت شدیم که دیوان عالی آمریکا برای جلوگیری از این اعدام مداخله نکرد.
 
وی افزود: این عصبانی کننده است که ایالت تگزاس همچنان برای تشخیص اینکه کدام یک از مبتلایان به معلولیت ذهنی از اعدام معاف هستند، از روش‌های غیرعلمی استفاده می‌کند.
 
دیوان عالی آمریکا در سال 2002 اعدام محکومان مبتلا به معلولیت ذهنی را ممنوع کرد ولی تشخیص معلولیت محکومان را به هر ایالت واگذار کرد.
 
ماه گذشته نیز یوکامون هرن 34 ساله، یک آمریکایی افریقایی تبار دیگر که دچار اختلالات روانی بود به رغم اعتراضات گروههای حقوق بشری در تگزاس اعدام شد.
 
ویلسون بیست پنجمین فردی است که در سال جاری میلادی در آمریکا اعدام می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها