امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۲۲۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان طی اظهاراتی در خصوص میزبانی اجلاس مشورتی بررسی تحولات سوریه توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت : این نشست روز پنجشنبه 19 مرداد 1391 مطابق با 20 رمضان الکریم 1433 ، با حضور تعداد قابل توجهی از کشورهای علاقمند وتاثیرگذار منطقه ای و بین المللی در تهران برگزار خواهد شد.
مهر، حسین امیر عبداللهیان هدف شرکت کنندگان در این اجلاس را که متشکل از برخی وزرای خارجه کشورهای منطقه ایی و خارج از منطقه خاورمیانه است، را تاکید بر نفی خشونت به عنوان وسیله ای برای حل و فصل مناقشات دانست و افزود : اجلاس تهران با این هدف بر پا می شود که تلاشهای فراگیر منطقه ای و بین المللی به منظور کمک به مردم سوریه جهت خروج از بحران کنونی را مورد تقویت و تاکید قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد : این اجلاس بر این باور است که گفت و گوی ملی میان طرف های درگیر در سوریه ، بهترین گزینه جهت برگرداندن آرامش بر جامعه سوریه و مهیا شدن شرائط برای دستیابی به یک راه حل مرضی الطرفین است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد : درس های تاریخ به خوبی به ما نشان داده است که هیچگاه خشونت به سرانجام نرسیده و تنها مایه خرسندی دشمنان ملل شده است و به اعتقاد ما سوریه در شرایط کنونی نیازمند یک بستر مناسب و آرام برای یک گفتمان ملی میان کلیه طرف های درگیر است و اجلاس مشورتی روز پنجشنبه تهران ، بر همین مبنا برگزار می شود که کشورهای علاقمند به حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات منطقه ایی راه برون رفت مشکل سوریه را به رایزنی بگذارند.

وی همچنین اضافه کرد که تهران معتقد است راهکارهای سیاسی ارائه شده از سوی کوفی عنان راهگشای توقف خشونتها در سوریه است و در این راستا استقبال کشورهای مهم منطقه و تاثیرگذار خارج از منطقه از شرکت در اجلاس مشورتی تهران ، نشان از اراده سیاسی این کشورها بر حل و فصل مسالمت آمیز درگیریها در سوریه به جای اصرار بر راه حل خشونت آمیز دارد که با سرنوشت مردم سوریه سنخیت ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها