کد خبر: ۷۲۳۲۸
زمان انتشار: ۰۲:۰۳     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
مديرسايت نيمه تعطيل حلقه لندن مي گويد بايد از اختلافات اصولگرايان نهايت استفاده را كرد.
محسن كديور در گفت وگو با سايت بامداد خبر گفت: ما امروز بايد از تضادهايي كه بين اصولگرايان است به نحو بهينه استفاده كنيم. افرادي هستند در ميانه؛ امثال آقاي هاشمي رفسنجاني كه در مجموع تواني دارند و بايد از توان آن ها هم به نفع جنبش سود برد. اصلاح طلبان كه نيروي قابل توجهي هستند و در مجموع به نفع دموكراسي خواهي پيش مي روند و ياور جنبش سبز هستند.
وي درباره تقابل ايجاد شده ميان دو گروه موسوم به اصلاح طلبان و سبز گفت: بين اينها تفاوت خط مشي هست اما تقابل و جدايي نيست. آقاي خاتمي يكي از سرمايه هاي ماست. توان و سليقه و ضعف هاي او هم مشخص است. علي رغم تفاوت روش و برخي انتقادات جدي به ايشان، نمي توانيم منكر حمايت هاي وي از روند جنبش سبز باشيم. منتها ايشان را بايد در حدي كه هست، با محدوديت ها و سلائق ويژه اش در نظر داشت. از توانش همان گونه كه هست به نفع جنبش استفاده كرد. قرار نيست همه مثل هم باشيم.
كديور درباره شعار نه غزه نه لبنان فتنه گران در سال 88 گفت: من به لحاظ نظري اين شعار را نادرست مي دانسته و مي دانم. در اينجا دو مطلب با هم خلط شده است. اول اينكه چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است... مطلب دوم محكوم كردن آرمان فلسطين و دفاع ضمني از اسرائيل است، به اين توجيه كه دفاع از مبارزات مردم مظلوم فلسطين كاري عبث و به تعويق انداختن صلح خاورميانه است. چون ما با جمهوري اسلامي مخالفيم، اسرائيل هم با آن مخالف است، پس ما و اسرائيل در جبهه مشتركي هستيم و نبايد عليه هم سنگر خود سخني بگوييم. اين تحليل نادرست، خلاف واقع، خلاف اخلاق و خلاف منافع ملي ايران است.
عضو تيم از هم گسيخته مهاجراني در حلقه لندن همچنين مدعي شد «در تفكر ايدئولوژيك، منافع ملي اولويت ندارد»، كديور خواستار دموكراسي سكولار شد.
اظهارات كديور در حالي است كه شيمون پرز و نتانياهو بارها در بحبوحه فتنه اعلام كردند سبزها به نيابت از اسرائيل با ايران مي جنگند و سرمايه بزرگ اين رژيم محسوب مي شوند. با اين وصف كديور و دوستانش بايد توضيح بدهند كه چرا عملكرد آنها عينا با منافع رژيم اشغالگر و جنايتكار صهيونيست منطبق شده بود؟ و اگر دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين را مورد تخطئه قرار مي دهند، درباره نوكري علني رژيم صهيونيستي چه بايد گفت؟ همچنين طرح ادعاي «چراغي كه به خانه رواست...» از چند لحاظ غلط است. اول اينكه علت هاي مبارزه منطقه نظير مردم فلسطين و حزب الله لبنان، جور ما را در مقابله با افزون طلبي و تعديگري صهيونيسم بين الملل مي كشند و در واقع مبارزه آنها منطبق با منافع ملي ما هم هست. ثانيا منطق پيامبر اسلام(ص) و اميرمومنان(ع) منطق دفاع از مظلوم در برابر ظالم است و بايد ديد امثال آقاي كديور بر مبناي كدام دستگاه استنتاج و استدلال ارزيابي مي كنند كه خروجي تحليلي و قضاوت آنها به نفع جباران و مستكبران و اشغالگران تمام مي شود؟!
كديور از جمله كساني بود كه به خاطر نفاق و التقاط مذهبي جوايزي را از آمريكايي ها دريافت كرد.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
پژوهشگر انقلاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
پژوهشگر انقلاب

قسمت اول عکس های سردار شهید محمد جهان آرا
http://jomhourieslami.blogfa.com/post/592

عکس های جمعی از قهرمانان المپیک و رشته های ورزشی
http://jomhourieslami.blogfa.com/post/397

عکس های کمتر دیده شده از حاج احمد سوداگر در یادمان شلمچه
http://jomhourieslami.blogfa.com/post/596
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها