يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۲۳۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

خبرنامه دانشجویان ایران؛ 6 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران با توجه به افتخار آفرینی های ورزشکاران در المپیک در نامه ای به وزیر ورزش خواستار برقراری عدالت ورزشی بین تمام ورزش ها شدند. متن نامه به شرح زیر است:

 
بسمه تعالی
 
وزیر محترم ورزش و جوانان
برادر عزیز جناب آقای عباسی
 
سلام علیکم
 
همانطور که مستحضرید، مدال آفرینی قهرمانان کشور در عرصه بزرگ المپیک موجبات شادمانی مردم مسلمان ایران را فراهم کرده است. اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در آن قلب اروپا و به نوا در آمدن سرود غرور آفرین ایران عزیز  توسط این غیور مردان تحسین برانگیز است و شور وصف ناشدنی را در دل جوانان ایران زمین بوجود آورده است.
 
 
اما باید با همه این خرسندی ها، موجبات تاسف خود را از عدم حمایت های لازم از این ورزشکاران به محضرتان عرض کنیم. حمایت هایی که می توانست افتخار آفرینی چند برابری برای ما به ارمغان آورد. تاسف بار است که هزینه نهایی مدال آوری هر چهار ورزشکار ما در عرصه المپیک به تنهایی حق الزحمه  یک  فوتبالیست درجه چندم شود .
 
 
گمنامی ورزشکاران ساعی و تلاشگر ما در عرصه های ورزشی  دیگر به خاطر بلند آوازه کردن طبل توخالی فوتبال، موجبات عدم عدالت در توزیع بودجه های ورزشی و نتیجتا ناامیدی اقشار جوان ورزشی ما را از رشته های غیر فوتبالی  فراهم کرده است.
 
 
حضور دختران محجبه تیر انداز ما که الگویی برای دختران جهان شدند موجبات عزت ملی اسلامی ماست اما اگر ذره ای از بودجه های میلیاردی فوتبال برای دختران تیرانداز ما در نظر گرفته می شد و یک مربی به همراه آنها می بود شاید ما می توانستیم در آن رشته نیز با مدال به میهنمان برگردیم.
 
 
برادر عزیز جناب آقای عباسی
بی شک این نوع مدال آوری در تاریخ ورزشی و المپیکی ما بی سابقه بوده است، اما نباید فراموش کنیم که همه این ها پس از عنایات حضرت حق متعال، نتیجه تلاش و پشتکار ورزشکاران بی ادعای ما بوده است که با کمترین حقوق مزایا و صرفا برای شاد کردن ملت مسلمان قدم در این مسیر گذاشتند.
 
 
به نظر حضرت عالی اگر بودجه های میلیاردی که از طریق معاونین شما در فوتبال هزینه می شود؛ ذره ای به سمت دیگر ورزشهای ما گسیل شود افتخار آفرینی ما دو چندان نخواهد شد؟
 
 
وزیر محترم ورزش و جوانان
از شما خواستاریم تا با تجدید نظر و حرکت در مسیر باز تعریف گفتمان عدالت ورزشی موجبات قهرمان پروری و مدال آوری های بیشتر را فراهم کنید. قطع به یقین در ذهن و دست و بازوی جوان ایرانی قدرتی است که با برنامه ریزی های اصولی می توان آن را به فعلیت رساند و در صحنه های جهانی با شکوه تر از این ظاهر شد. ایران اسلامی امروز در بالاترین سطح تاریخی خود در المپیک حضور دارد و ما نشان دادیم ایرانی می تواند حتی اگر در محاصره تحریم ها و ناداوری ها باشد باز به افتخار برسد چرا که ما فرزندان حیدر کراریم.
حسبنا الله ونعم الوکیل ،نعم المولی ونعم النصیر
    
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم تهران)
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان  دانشگاه شاهد
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یه نفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
احسنت به نویسنده های نامه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها