أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۲۴۵۴
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
روزنامه شرق که به عنوان تریبون اصلی جریان روشنفکر غرب زده در کشور فعالیت می کند و در پرونده مطبوعاتی خود حمایت علنی از فتنه گران و جریان سازی سیاسی برای نیروهای اپوزیسیون را در سال های بعد از دوران اصلاحات را دارد مجددا بر اساس خط مش تخریبی خود در قالب مقاله ای ورزشی بحث تقلب در انتخابات را پیش کشید.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، این روزنامه که به صورت های گوناگون دورغ بزرگ تقلب در جریان انتخابات ریاست جمهوری دهم را مطرح کرده است امروز نیز در تیتر خود این بار با قالبی جدید دورغ خود  را منعکس کرد.

امروز این روزنامه تیتر«ت مثل تبانی، ت مثل تقلب» را برگزیده است و به بررسی ناداوری های موجود در بازی های المپیک پرداخته که منجر به حدف دو تن از نامداران ورزش ایران شد.





اما آن چیزی که دارای اهمیت است مقاله درج شده در این روزنامه سکولار نیست بلکه انتخاب تیتر هدف داری است که برای این مقاله از سوی سردبیر این روزنامه صورت گرفته است.

البته روزنامه های بازمانده از جریان اصلاحات این را به خوبی درک کرده اند که این دولت اجازه هر گونه شانتاژ ،تخریب و سیاه نمایی را نمی دهد لذا برای توجیه این تیتر هدف دار،در پایین آن ذکر کرده اند «ت مثل تقلب» برگرفته از «f for fake» آخرین ساخته مهم «اورسن ولز» کارگردان و هنرپیشه امریکایی است که در سال 1975 با سرمایه گذاری کشورهای آلمان غربی،ایران و فرانسه تولید شد و با و جود توجه بعدی به آن در زمان تولید و اکران اولیه با شکست مواجهه شد.

هر چند که نویسنده مقاله نیز سعی کرده به صورت های مختلف از واژه تقلب استفاده کند تا به نوعی از استفاده از تیتر را توجیه کند، اما باید گفت که آن چیزی که در روزنامه نگاری از اهمیت بالای برخوردار است چگونگی استفاده از تیتر برای جذب و القای پیام به مخاطب است.

کاری که این روزنامه به خوبی آن را می داند وبه شیوه ای کاملاً مکارانه نیز به کار برده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۲۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی متوهمید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
فکر می کنید چی ؟ شماها صاحبان انقلابید و بس ؟ فکر می کنید مملکت ارث پدرتونه ؟ همه رو دشمن می دونید به غیر از خودتون! میراث اصولگرایان برای ملت طی این چند سال چی بوده به غیر از تورم، بیکاری، فلاکت و نکبت ، فقر، ناامنی، گسترش فحشا، انزوا و تحقیر ایران و ایرانی، حیف میل و اختلاس .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها