امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۲۸۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۲۱ مرداد ۱۳۹۱
رييس فدراسيون بوکس از عملکرد بوکسورهاي ايران در المپيک لندن دفاع کرد و گفت: آن‌ها به بهترين شکل مبارزه کردند و از عملکردشان کاملا راضي هستم.
احمد ناطق نوري در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: بوکسورهاي ما نشان دادند که چه توانايي بالايي دارند. آن‌ها در حد خودشان ظاهر شدند. ما ثابت کرديم که غير از کوبا و قزاقستان مي‌توانيم به راحتي حريفان ديگر را شکست دهيم و مشکلي در مبارزه کردن با آن‌ها نداريم.

وي در ارزيابي از عملکرد وزن به وزن بوکسورهاي ايران در المپيک گفت: در وزن 81- کيلوگرم که احسان روزبهاني تا هشت نفر پاياني هم آمد، شاهد بوديم که بوکسور جوان ايراني روز به روز بهتر شد. او نشان داد که چه توانايي بالايي دارد. نمي‌خواهم بگويم که روزبهاني مي‌توانست طلسم شکني کند و مدال بگيرد اما اگر داوران راي درست را اعلام مي‌کردند، او مي‌توانست حريف قزاق را شکست دهد.

رييس فدراسيون بوکس گفت: بعد از آن حادثه تلخي که براي مظاهري در دور اول رخ داد و داوران به آن شکل حق را ناحق کردند و مظاهري قرباني شد، داوري‌ها بهتر شد و کمتر شاهد آن بوديم که اخطار بدهند. مظاهري قرباني داوري‌ بد و بنيان‌گذار داوري‌هاي بهتر در اين دوره شد.

وي ادامه داد: در مبارزه آخر احسان روزبهاني عباسي و علي‌آبادي هم حضور داشتند که آن‌ها هم پذيرفتند بوکس ايران رشد کرده و قبول کردند که بوکسورهاي ما در صورت خودباوري مي‌توانند کارهاي بزرگي انجام دهند.

ناطق نوري با تاکيد بر اينکه مهم‌ترين دستاورد بوکس ايران از بازي‌هاي المپيک لندن پخش مسابقات بوکس از تلويزيون بود، گفت: اين کار از هر طلايي براي ما باارزش‌تر است. با پخش مسابقات بوکس از تلويزيون مردم متوجه مي‌شوند اين رشته در عين خشونتي که در ذات آن است، اصلا خطرناک نيست و در آن تکنيک‌هاي زيبايي اجرا مي‌شود.

وي در مورد عملکرد علي مظاهري گفت: مطمئنم اگر آن حادثه تلخ و ناداوري در حق او رخ نمي‌داد، حداقل مي‌توانست مدال نقره را کسب کند.

رييس فدراسيون بوکس، نداشتن تجربه کافي را يکي از دلايل مهم شکست بوکسورهاي ايران مقابل حريفان دانست و گفت: بوکسورهاي خارجي براي حضور در بازي‌هاي المپيک هر کدام شايد 30 مبارزه بين‌المللي و سنگين را تجربه کرده بودند اما بوکسورهاي ما شايد سه يا چهار مبارزه سنگين را سپري کرده بودند.

وي ادامه داد: بوکسورهاي ما در اين رقابت‌ها آنقدر خوب ظاهر شدند که وقتي روي رينگ مي‌رفتند و يا اينکه حريفان نام بوکسورهاي ايران را مي‌شنيدند، دچار اضطراب مي‌شدند. اين خيلي خوب است. در حالي که در المپيک پکن وقتي حريفان مي‌دانستند که قرار است با بوکسورهاي ايراني مبارزه کنند، ذوق مي‌کردند! بوکسورهاي ما در لندن خيلي بهتر از پکن ظاهر شدند.

ناطق نوري در مورد مهدي طلوطي در وزن 64- کيلوگرم گفت: اين بوکسور جوان ايران بسيار خوب و غيرتمندانه جنگيد. وقتي او مي‌تواند از قهرمان جهان 10 امتياز بگيرد يعني بوکسور خوبي است. حيف شد که حذف شد. بوکسورهاي ما در اين رقابت‌ها همه خوب کار کردند و ثابت کردند که زنگ تفريح نبودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها