أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۱۰۱
زمان انتشار: ۱۷:۱۰     ۲۲ مرداد ۱۳۹۱
گروه کاری کلیسای متحد کانادا در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری گزارش 26 صفحه‌ای را در خصوص تحریم کالاهای اسرائیلی تقدیم شورای این کلیسا کرد.

فارس، گروه کاری کلیسای متحد کانادا (United Church of Canada) در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری گزارش 26 صفحه ای را در خصوص تحریم کالاهای اسرائیلی تقدیم شورای این کلیسا کرد.

این گزارش در چهل و یکمین نشست شورا که از 11 لغایت 18 آگوست ( 21-28 مرداد ) برگزار می گردد مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت. در این گزارش که به درخواست جلسه قبلی شورا تهیه شده، پیشنهاد تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی تولید شده در سرزمین های اشغالی مانند کرانه غربی و شرق قدس مطرح و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها با هولوکاست مقایسه شده است.

بروس گرجرسون، رئیس گروه کاری شورای کلیسای متحد کانادا در دفاع از این گزارش چنین اظهار داشت: درخواست تحریم کالاها در راستای سیاست این شورا که معتقد است توقف شهرک سازی ها گام مهمی در برقراری صلح بین فلسطینی ها و اسرائیلی هاست ،صورت می گیرد.

پیشنهاد فوق با واکنش لابی صهیونیستی در کانادا و رسانه های حامی آنها روبرو شده و آنها تلاش خود برای تحت تاثیر قرار دادن تصمیم این شورا را تشدید کرده اند. مرکز اسرائیل و امور یهودیان کانادا با تهیه طوماری خواستار اعتراض عمومی به این اقدام شده و مدعی گردیده شورای کلیساهای کانادا درصورت تصویب پیشنهاد فوق از ماهیت یک سازمان خیریه و طرفدار صلح خارج شده و به سازمانی ضداسرائیلی تبدیل می شود.

9 سناتور کانادایی از دو حزب لیبرال و محافظه کار نیز که عضو این کلیسا هستند، با ارسال نامه ای نسبت به این پیشنهاد اعتراض کرده و بدلیل آنکه تنها به مصائب فلسطینیها توجه شده آنرا یکسویه خوانده اند. برخلاف اعتراض برخی سازمان های یهودی، "سازمان دوستداران کانادایی طرفدار صلح هم اکنون »(CEPN) که یک سازمان یهودی است از این پیشنهاد حمایت کرده است.

در سالهای 2006 و 2009 نیز ابتکار مشابهی در کانادا شروع شده بود که لابی صهیونیسم در کانادا مانع از تحقق خواسته کلیسای متحد کانادا درتحریم کالاهای اسرائیلی و اعمال تحریم های علمی و کشاورزی علیه رژیم صهیونیستی در این کشور شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها