يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۳۲۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
گروهی از افراد شاخه نظامی پ.ک.ک حسین آیگون نماینده درسیم را ربوده و او را به مکان نامعلومی منتقل کردند.
 به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی شامگاه روز یکشنبه در بخش اُواجک استان درسیم (تونجلی) گروهی از افراد شاخه نظامی پ.ک.ک راه بر خودرو شخصی حسین آیگون نماینده درسیم در مجلس ملی ترکیه مسدود کرده و او را از یک مسیر جنگلی با خود به مکان نامعلومی بردند.

یکی از خبرنگاران روزنامه آکشام ترکیه و  نیز مشاور سیاسی آیگون که در این سفر وی را همراهی می کردند با رفتن به مرکز پلیس امنیت درسیم این موضوع را به مسئولین مربوطه اطلاع دادند.

ادریس نعیم شاهین وزیر کشور ترکیه پس از اطلاع از این موضوع اعلام کرد که همه امکانات امنیتی و نظامی در مناطق کوهستانی و جنگلی اطراف درسیم به کار گرفته می شود تا آیگون آزاد شود. وی همچنین از دیگر نمایندگان مجلس خواست تا پیش از سفر به مناطق جنوب غربی، مسیر و ساعت حرکت خود را به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

حسین آیگون، ویکل مدافع، فعال حقوقی و نماینده کُرد زازا از اعضای حزب جمهوری خلق بوده و نخستین کسی است که حزب متبوع خود را مسئول کشتار کردهای علوی دانسته و بر ضرورت عذرخواهی از آنان تاکید کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها