أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۳۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
فرماندار حمص با اعلام اینکه "وضعیت شهر حمص بسیار خوب و آرامش به این شهر بازگشته است" از برقراری امنیت در تمام مناطق این شهر خبر داد.

"احمد منیر"، فرماندار شهر حمص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق به تبیین اوضاع امنیتی حاکم بر این شهر و همچنین وضعیت مرزهای سوریه با لبنان پرداخت.

فرماندار حمص با اعلام اینکه "وضعیت شهر حمص بسیار خوب و آرامش به این شهر بازگشته است" از برقراری امنیت در تمام مناطق این شهر خبر داد.

وی همچنین در این مصاحبه از تحرکات چشم گیری تکفیری‌ها به این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای سوریه خبر داد و گفت: این جماعت وقتی دیدند جایی مثلا در حلب ندارند، روی به حمص آوردند.

آنچه در زیر می‌آید مشروح این گفت‌وگوست:

فارس: به نظر شما چه دلایلی می‌تواند در پس جنایتی که در حق کودکان حمص به وقوع پیوست نهفته باشد و اینکه این جنایت چگونه و با چه انگیزه‌هایی به وقوع پیوست؟

منیر: در ابتدا باید درباره سریال خشونت‌ها و قتل‌عام‌ها در سوریه و عملیات‌هایی که از شمال لبنان تا مرزهای ترکیه علیه سوریه صورت می‌گیرد، بگویم و تاکید کنم که تمام این جنایت‌ها، همه و همه به سود اسرائیل است و تنها با یک هدف انجام می‌شود، یعنی ضربه زدن به مقاومت و از جمله ایران و سوریه و در این راه سوریه بهای مقاومت خود را پرداخت می‌کند.

اما درباره حمص و مشکل حمص و ورود عناصر تکفیری سازمان القاعده و ظهور و شکل‌گیری آن در این شهر و طرف‌هایی که این عناصر را پناه دادند و گشوده شدن مرزهای سوریه و لبنان و ترکیه و ضربه‌ای که سوریه از این جماعت باید بگویم که متاسفانه شاهد انتشار تکفیری‌ها در حمص بیش از دیگر مناطق سوریه هستیم، چون این جماعت وقتی دیدند جایی مثلا در حلب ندارند، روی به حمص آوردند و همین موجب شد تا حمص و مردم آن از تکفیری‌ها آسیب بسیار دیده ببیند، بگونه‌ای که بسیاری از مردم حمص هم اکنون آواره شده‌اند و ما به طور مستمر در این اندیشه هستیم که چگونه امنیت و آرامش را به این شهر بازگردانیم. روز گذشته در مناطق الزیتون و عشیرة حضور یافتم و شاهد بازگشت هزاران نفر از اهالی این مناطق به آن بودم، همچنین مردمانی از دیگر مناطق حتی از شهر حلب را دیدم که روی به حمص آورده و در آن ساکن شده بودند و این تاکید می‌کند که آنها در حمص احساس امنیت و آرامش بیشتری می‌کنند و ما می‌دانیم که این مورد رضایت و خواست اتاق‌های عملیاتی پنتاگون و تل‌آویو نیست، به همین دلیل این اتاق‌های عملیاتی شبانه روز کار می‌کنند تا تروریست‌های مسلح را تحریک کنند که دست به هر اقدام و جنایتی بزنند که نمونه آن جنایت منطقه "الشماس" است که آرامش و امنیت آن را هدف قرار داد و تروریست‌ها در آن مرتکب جنایات و کشتارهای بسیاری برای ایجاد رعب و وحشت در میان اهالی آن شدند و از اهالی این منطقه به عنوان سپرهایی انسانی جهت تحقق هدف‌هایشان استفاده کردند که نمونه آخرین آن کشتار کودکان این منطقه بود. من روز گذشته به بیمارستان "الزعیم" رفتم و در آنجا پیکر سه کودک را دیدم که به شهادت رسیده بودند، همچنین کودک دیگری که زخمی شده بود و شمار دیگری افراد بزرگسال که آنها نیز مجروح و در این بیمارستان بستری شده بودند. این کشتار همه مردم را به وحشت انداخته است و مردم این منطقه خواهان خروج از آن هستند، چون از این بیم دارند که مورد حمله تروریست‌ها قرار گیرند. کمیته بین المللی از این منطقه دیدن و تاکید کرد که این کشتار توسط تک تیراندازهایی صورت گرفته که روی پشت‌ بام‌ها مستقر شده بودند.

اما درباره اوضاع عمومی جاری در حمص باید بگویم که وضعیت شهر بسیار خوب و آرامش به این شهر بازگشته است، اگرچه کم و کاستی‌هایی مانند کمبود سوخت و گاز در آن مشاهده می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که این نواقص را جبران کنیم. درباره امنیت اجتماعی هم باید بگویم تقریبا امنیت در تمام مناطق برقرار است و امیدوارم بهتر از این هم بشود.

فارس: به نظر شما نقس عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در جنایات به وقوع پیوسته در حمص و به خصوص درباره غیرنظامیان و کودکان این شهر چیست، به ویژه آنکه تروریست‌ها از آنها در برخی درگیری‌های حمص به عنوان سپر انسانی استفاده کردند؟

منیر: باید بگویم که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی دو روی یک سکه‌اند، حاکمان سعودی سرزمین حجاز را غصب کردند و صهیونیست‌ها نیز سرزمین فلسطین را اشغال کردند، در واقع هر دوی این رژیم‌ها از افکار و اندیشه‌های انگلیسی تبعیت می‌کنند، محمد عبد الوهاب آل سعود را در سرزمین حجاز به قدرت رساند و وعده بالفور رژیم صهیونیستی را تاسیس کرد تا فرهنگ قتل و کشتار را در منطقه اشاعه دهند، به همین دلیل هرجا این رژیم‌ها پای گذاشتند، با خود قتل و کشتار را به همراه آوردند، در اینجا ما با اندیشه و مکتبی تحت عنوان اندیشه وهابیت آزادیبخش مواجه هستیم که من بر آن نام اسلام صهیونیستی را گذاشته‌ام.

قتل و کشتاری که در سوریه رخ می‌دهد، در پس آن نقشه‌ها و برنامه‌های اسرائیل و دلارهای نفتی آل سعود و آل ثانی نهفته است و ما از این حیث از مردم عربستان و قطر می‌خواهیم که نسبت به سیاست‌هایی که حکامشان اتخاذ کرده‌اند، به آنها هشدار دهند، چون اتخاذ این سیاست‌ها فقط برای آنها مصیبت و بدبختی به بار خواهد آورد.

فارس: شهر حمص و استان حمص دارای مرزهای طولانی با کشور لبنان است، آیا موفق شده‌اید، مرزها را به کنترل خود درآورید و مانع ورود غیرقانونی افراد مسلح و قاچاق سلاح به داخل مرزها شوید؟

منیر: درباره مرزهای لبنان باید بگویم که ما از اقدامات حریری و مزدورانی که با سفیر آمریکا در لبنان مرتبط هستند، ضربه می‌خوریم و این موضوعی است که به اثبات رسیده است. آنها دارای مراکز اطلاعاتی و جاسوسی در لبنان هستند که از سال 2004 تاکنون در مرزهای سوریه – لبنان در حال فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی هستند، با این حال ما موفق شدیم، امنیت 80 درصد مرزها را تامین کنیم، اگرچه من بر این باور هستم که هیچ کشوری با وجود تمام تکنولوژی‌های پیشرفته نتوانسته‌اند،‌ امنیت مرزهای خود را کامل حفظ کنند، چه برسد به سوریه که هم اکنون در بحران بسرمی‌برد، با این حال ما تمام تلاش خود را برای حفظ مرزها بکار خواهیم بست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها