کد خبر: ۷۳۵۰۶
زمان انتشار: ۱۶:۳۴     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
مدیرعامل شهر جدید پرند از آغاز ثبت نام مسکن مهر از 15 شهریورماه خبر داد و گفت: از 12 هزار واحد افتتاح شده مسکن مهر، 480 واحد سند گرفته‌اند.
به گزارش مهر، سعید صابونی در نشستی خبری با بیان اینکه پس از انقلاب 18 شهر جدید در کنار کلانشهرها شکل گرفت، گفت: پرند جزو بزرگترین شهرهای جدید در کشور است.
 
مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه اولین طرح جامعه پرند در سال 77 به مساحت 953 هکتار و جمعیت 80 هزار نفر مصوب شد، گفت:‌ در سال 88 این طرح جامع مورد بازنگری قرار گرفت و میزان جمیعت به 150هزار نفر افزایش یافت که 40 درصد از مساحت کل پرند به سکونت‌گاه‌های مسکونی و مابقی به فضاهای کلان شهری اختصاص یافت.
 
وی تصریح کرد: در سال 88 طرح توسعه و عمران با الحاق هزار و 200 هکتار به شهر پرند برای مسکن مهر و بارگذاری 110هزار واحد مسکونی با پیش بینی جمعیت 700هزار نفر مصوب شد.
 
صابونی گفت: از سال 77 تا کنون 10هزار واحد در فاز صفر، 1 و 2 ساخته شده است و از آذرماه سال 88 هم ساخت 100هزار واحد مسکن مهر کلنگ زنی شد.
 
مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه 35 هزار واحد مسکن مهر با تاسیسات زیربنایی آماده افتتاح است، گفت: از این تعداد 2 هزار واحد در خردادماه 90، 10هزار واحد در خردادماه امسال و 8 هزار واحد بعد از ماه مبارک رمضان به افتتاح می‌رسد و در نهایت حدود 15هزار واحد منتظر دستگاه‌های خدمات رسان هستند.
 
وی تصریح کرد: حدود 65 هزار واحد به پایان سفت کاری رسیده‌اند و در 6 ماه آینده به احتمال زیاد به افتتاح می‌سند به شرط آنکه 20 درصد آورده متقاضیان محقق شود.
 
صابونی با تاکید بر اینکه ما قصد نداریم که پرند شهری خوابگاهی باشد، افزود: 400 هکتار شهرک صنعتی در 2 سال جانمایی شده و 320 کارخانه فعال هم اکنون در شهر صنعتی پرند کار می‌کنند و این شهر صنعتی قابل توسعه تا 900 هکتار است.
 
وی با اشاره به ساخت مترو در این شهر گفت: متروی پرند از حرم مطهر تا شهر پرند ادامه دارد که ساخت 18کیلومتر از آن برعهده شرکت عمران پرند است.
 
مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه ریل گذاری این 18 کیلومتر تا مهرماه به اتمام می‌رسد گفت: 86 هزار واحد از 100 هزار واحد مسکن مهر به شکل صنعتی ساخته شده است که براساس برنامه پنجم باید 20 درصد از ساخت‌ و سازهای کشور به روش صنعتی انجام می‌شد که ما در پرند جلوتر از برنامه این کار را انجام دادیم.
 
وی به ساخت و ساز اصولی مسکن مهر در پرند اشاره کرد و گفت: از 100 درصد ساخت و ساز اصولی 15 درصد به کارفرما، 31 درصد به مجری صاحب صلاحیت، 42 درصد به ناظر و 12 درصد به مصالح با کیفیت باز می‌گردد.
 
صابونی با اشاره به ساخت 4 مسجد در فاز صفر، 1 و 2 گفت: بزرگترین مسجد شهرهای جدید کشور در آبان ماه با زیر بنای هزار و 600 متر در فاز 2 به افتتاح می‌رسد. همچنین 10 مسجد هم در مسکن مهر جانمایی شده که تا آخر مهرماه به پایان می‌رسد.
 
وی با اشاره به ساخت 14 مدرسه و تحویل آن به سازمان نوسازی مدارس اظهار داشت: متاسفانه 10 عدد از این مدرسه‌ها از سوی سازمان نوسازی به میراث فرهنگی داده شد و این در حالی است که مدارس ما در پرند دو شیفته هستند.
 
مدیرعامل شهر جدید پرند از کلنگ زنی تصفیه خانه پرند تا 2 هفته آینده خبر داد و گفت: این تصفیه خانه 400 لیتر در ثانیه پساب دارد و در طرح اولیه برای 173 هزار واحد ساخته می‌شود.
 
وی گفت: ساخت حدود 12 مخزن آب به وسعت 140هزار متر مکعب در دست اجرا است و از 200 کیلومتر شبکه توزیع آب، 128 کیلومتر آن انجام شده است.
 
صابونی تصریح کرد: همچنین از 180 کیلومتر فاضلاب 95 کیلومتر انجام شده و از 210 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی گاز، 63 کیلومتر آن به پایان رسیده است.
 
وی به ساخت یک پست تغذیه برق اشاره کرد و گفت: از 220 کیلومتر فیبر نوری مخابرات 143 کیلومتر باقی مانده است.
 
مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه از 12 هزار واحد افتتاح شده مسکن مهر 480 واحد سند گرفته‌اند، گفت: خرید و فروش مسکن مهر غیرقانونی است اما امکان تصرف و یا سازش‌های میان دو طرف بدون نظارت ما وجود دارد.
 
وی با اشاره به اینکه تا خردادماه سال آینده پروژه‌های مسکن مهر کیسون به پایان می‌رسد، گفت:‌ این شرکت 4 هزار واحد از برنامه عقب است.
 
صابونی همچنین با بیان اینکه افرادی که در هر یک از شهرهای جدید مسکن مهر ثبت نام کنند نمی‌توانند پس از انصراف واحد دیگری را در منطقه دیگری ثبت نام کنند گفت: منطقه پرند یکی از گزینه‌های مطرح برای پایتخت اداری کشور است.
 
وی با اعلام اینکه ثبت نام مسکن مهر از 15 شهریور در پرند آغاز می‌شود،‌ گفت: حدود 10 تا 15 هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته می‌شود ضمن آنکه افرادی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند اگر پول خود را به حساب واریز نکنند از ثبت نام مسکن مهر کنار گذاشته می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها