أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۷۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۰     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
اختلاف سرزميني دو کشور کره جنوبي و ژاپن به مسابقه هاي فوتبال بازي هاي المپيک لندن کشيده شد و مقام هاي فوتبال کره جنوبي براي فرو نشاندن جنجال سياسي بالقوه با همتايان ژاپني خود تلاش مي کنند.
 به گزارش خبرگزاري رويترز از شهر توکيو پايتخت ژاپن، اين در حاليست که يک بازيکن تيم فوتبال کره جنوبي در يک رقابت فوتبال در بازي هاي المپيک 2012 لندن، يک پيام سياسي را به نمايش درآورد.

''''پارک جونگ وو'''' پس از آنکه تيم کره جنوبي در بازي فوتبال روز جمعه گذشته، تيم ژاپن را با نتيجه 2 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست يافت، نشانه اي را به نمايش گذاشت که با منازعه سرزميني ميان دو کشور ارتباط داشت.

فدراسيون فوتبال ژاپن روز سه شنبه به رويترز گفت، نامه اي در اين باره دريافت کرده است اما فدراسيون فوتبال کره جنوبي گزارش ها درباره هرگونه پوزش خواهي را تکذيب کرد.

بر اساس بيانيه فدراسيون فوتبال کره جنوبي، اقدام پارک بدون انگيزه قبلي بوده که هيچ غرض و نيت سياسي نداشته و عمدي نبوده است.

اين بازيکن تيم فوتبال کره جنوبي، پلاکاردي را که روي آن نوشته بود ''''جزاير دوکدو مال ماست'''' به نمايش گذاشت که موجب جنجال جديدي پس از ديدار ''''لي ميونگ باک'''' رييس جمهوري کره جنوبي از اين جزاير در هفته گذشته شد که در ژاپن ''''تاکه شيما'''' ناميده مي شود.

بر اساس اين بيانيه که براي ''''کونيا دايني'''' رييس فدراسيون فوتبال ژاپن ارسال شده، ابراز اميدواري شده است دو طرف بتوانند براي جلوگيري از وقوع چنين حوادثي در آينده همکاري کنند.

پارک در پي اين اقدام از حضور در مراسم اعطاي مدال که روز شنبه در ورزشگاه ''''ويمبلي'''' شهر لندن برگزار گرديد محروم شد و نام وي نيز از بلندگوها پخش نشد.

فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) نيز اقدامات انضباطي عليه اين بازيکن تيم کره جنوبي را آغاز کرده است.

ژاپن روز شنبه در پي ديدار رييس جمهوري کره جنوبي از اين جزيره ها اعلام کرد، داوري در باره اين اختلاف ارضي را به ديوان بين المللي لاهه خواهد سپرد.

اين جزاير مورد منازعه که اکنون تحت تسلط کره جنوبي است، اما ژاپن مدعي مالکيت بر آنهاست در فاصله مساوي از دو کشور قرار دارد و گمان مي رود که در آن ذخاير گاز طبيعي منجمد وجود داشته باشد که ارزش بالقوه آن ميلياردها دلار برآورد مي شود.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها