کد خبر: ۷۳۷۵۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
مدیركل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی از بازسازی و احداث 20 هزار واحد مسكونی روستایی در مناطق زلزله زده اهر، ورزقان و هریس خبر داد.
قربان محمدی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه بر اساس آمار بدست آمده حدود 15 هزار واحد مسكونی در مناطق زلزله زده تخریب شده است، اظهاركرد: عملیات آوار برداری مناطق روستایی آغاز شده و بازسازی با تامین مصالح نیز از هفته آینده اجرایی می شود.

وی با تاكید بر اینكه از 26 هزار واحد مسكونی روستایی در این منطقه 5/11 هزار واحد مقاوم سازی شده بود، افزود: متاسفانه تمام خانه هایی كه مقاوم سازی در آنها صورت نگرفته بود در پی وقوع زلزله به طور كلی تخریب شدند.



وی ادامه داد: بنیاد مسكن استان 30 گروه فنی را برای برآورد میزان خسارت وارده و كمك به مردم به روستاهای شهرستان های اهر، هریس و ورزقان اعزام كرده است.

مدیر كل بنیاد مسكن آذربایجان شرقی افزود: پس از برگزاری كارگروهی تخصصی مقرر شد 125 میلیون ریال وام برای بازسازی این مساكن اعطا شود.

وی در مورد زمان بازسازی مسكونی مناطق زلزله زده یادآور شد: دولت مصمم است قبل از فرا رسیدن فصل سرما تمام خانه های مناطق زلزله زده احیا شوند بر همین اساس نیز ارایه تسهیلاتی همچون اعطای وام های كم بهره را در دستور كار قرار داده است.

وی خاطرنشان كرد: این امر به همت شهروندان نیز بستگی دارد تا هر چه سریعتر اقدام به بازسازی منازل خود كنند.

عصر روز شنبه دو زمین لرزه به بزرگی 6.2 و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین'ریشتر' شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با 150 و 50 و 62 هزار نفر جمعیت در 116، 97 و 110 كیلومتری شمال شرقی تبریز مركز استان قرار دارند.

در جریان این زمین لرزه ها 306 نفر از مردم این منطقه جان باختند و بیش از دو هزار نفر نیز مصدوم شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها