کد خبر: ۷۴۰۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
مدیر فنی تیم‌های ملی گفت: من و عسگری در المپیک به عنوان تکواندوکار حضور داشته‌ایم و باتجربه‌ترین کادر فنی را داریم چون فکر نمی‌کنم کادر فنی قبلی چنین تجربیاتی را داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری فدراسیون تکواندو پس از حضور ملی پوشان در المپیک لندن امروز در خانه تکواندو برگزار شد.

هادی ساعی مدیر فنی تیم‌های ملی در صحبت‌های خود اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم در این جلسه به نتیجه مطلوبی برسیم من یک سؤال دارم از همه دوستانی که در این نشست خبری حضور دارند. برخی از دوستان اعلام کرده‌اند که چرا هادی ساعی پس از شکست یوسف کرمی گفته است که آن روز، روز کرمی نبود. شما خودتان تا به حال با این موضوع روبه رو نشده‌اید که یک روز روزتان نباشد؟ احساس نکرده‌اید که آن روز برای شما روز عادی نبوده است؟

وی ادامه داد: حالا حساب کنید یک ورزشکار که خیلی توانمند و باهوش است در المپیک حضور دارد و آن روز ورزشکار نیز در همان شرایط قرار دارد. این اتفاق برای کرمی در المپیک لندن رخ داد و در رشته‌ای دیگر هم برای ورزشکاران دیگر نیز حتما رخ داده است. تیم ملی تکواندو با 2 ملی پوش در بخش مردان راهی المپیک لندن شد و در پایان یک مدال نقره کسب کرد.

وی افزود: انتظارماتمان برآورده نشده است. ما از همان روز در حال بررسی هستیم که دلیل این اتفاق را پیدا کنیم. معتمد با تکواندو کار برزیلی مسابقه داد که 3 دوره در المپیک شرکت کرده است. حتی وی در یک المپیک نیز با ما مسابقه داده است. من یک بار در کسب سهمیه المپیک مقابل وی شکست خوردم.

ساعی تصریح کرد:‌ به معتمد قبل از بازی گوشزد کردم که خیلی مراقب حریفش باشد، به هر حال همه نفرات حاضر در المپیک با آمادگی کامل و تمرینات منظم در لندن حضور پیدا کردند.

مدیر فنی تیم‌های ملی در ادامه گفت: دوره قبل ما یک مدال طلا گرفتیم به همین دلیل، تک مدال ما دیده شد اما در لندن تعداد کسب مدال‌ها زیاد بود و به خاطر آن مدل ما کمی کمرنگ دیده شد. قبل از اعزام به المپیک لندن در مصاحبه‌هایم گفتم همان اندازه که شانس کسب مدال داریم همان اندازه نیز شاید نتوانیم مدل کسب کنیم.

وی در مورد شرایط پیش آمده برای یوسف کرمی شب قبل از مسابقات گفت: وقتی که محمد باقری معتمد مبارزه داشت تا ساعت 2:30 بامداد ما در سالن مسابقات بودیم و زمانی که به دهکده بازگشتیم. یوسف کرمی تنها بود. کسی نبود که وی را از لحاظ روحی و روانی آماده کند. زمانی که ملی پوش بودم همیشه دوست داشتم که یک نفر تا کنار زمین همیشه همراه من باشد اما متاسفانه ما در لندن مجبور شدیم به خاطر حضور معتمد شب قبل از مسابقات،‌ کرمی را تنها بگذاریم. 

هادی ساعی در مورد اینکه چرا یک نفر به عنوان مربی به همراه تیم ملی به لندن اعزام نشد گفت: ما یک نفر بیشتر نمی‌توانستیم به المپیک ببریم و آن هم فریبرز عسگری بود.

وی تاکید کرد: دوستانی که در المپیک قبل نادریان را راهی المپیک کردند تصمیم اشتباهی گرفتند و به خاطر مسائل شخصی از بهترین نفر ما گذشتند و در آن مقطع نیز مدال را از دست دادیم.

ساعی خاطرنشان کرد: من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم بهتر از مهماندوست مربیان دیگری را داریم. ما نمی‌خواهیم احساسی صحبت کنیم و علاقه‌ای هم ندارم که در مورد مسائل گذشته صحبت کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با نتایج کسب شده در کادر فنی تغییراتی ایجاد خواهد شد یا خیر گفت: زمان مهماندوست گفتیم ما مربیان خیلی خوب زیاد داریم اما باید شرایط برای کار با آن مربی مهیا باشد. ذوالقدر نمونه‌ای از مربیانی است که مسئولان در آن مقطع که هدایت تیم ملی را بر عهده داشت، تمایل داشتند که همچنان هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشد اما تشخیص داد که جایشان را به فردی دیگر بدهد.

مدیرفنی تیم ملی افزود: قرار هم نیست که با یک شکست نفرات را تحویل دهیم. امروز معتمد مدال نقره کسب کرده و دلیل نمی‌شود فیکس تیم ملی باشد و یا یوسف کرمی نتوانست نتیجه‌ای در المپیک کسب کند اما قرار هم نیست از تیم ملی خط بخورد. کادر فنی تمام تلاشش را کرد. شاید در حال حاضر پر تجربه ترین کادر فنی را فدراسیون تکواندو دارد. بنده و عسگری در المپیک به عنوان تکواندو کار حضور داشته‌ایم و فکر نمی‌کنم کادر فنی قبلی چنین تجربیاتی را داشت. فکر نمی‌کنم اگر مربیان قبلی هم در لندن حضور داشتند اتفاقات دیگری رخ می‌داد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه شد در انتخابات IOC نتوانستید نتیجه کسب کنید، اظهار داشت: در این انتخابات این ورزشکاران هستند که می‌توانند به فرد مورد علاقه خودشان رای بدهند. کاروان ما در لندن 54 نفره بود و تکواندو کارانی‌ که بنده را می‌شناختند همه با هم به من رای دادند. نفراتی هم که در انتخابات موفق شده‌اند با کاروان عظیم در المپیک حضور داشتند که همان دلیل موفقیت‌شان بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها