کد خبر: ۷۴۱۶۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
روسیه پیش‌نویس طرحی را برای تعیین ضرب‌الاجل برای اعلام آتش‌بس در سوریه تدوین کرده است که در جلسه امروز «گروه اقدام» برای سوریه آن را به رأی خواهد گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خواستار تعیین ضرب‌الاجل برای پایان خشونت‌ها در سوریه شد.

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیشنهاد داد برای ایجاد آتش‌بس جدید بین نیروهای دولتی و مخالفان سوریه تاریخی به عنوان ضرب‌الاجل تعیین شود.

قرار است اعضای «گروه اقدام سوریه» در خلال جلسه‌ای در نیویورک، که امروز ـ جمعه ـ برگزار می‌شود این طرح پیشنهادی را تصویب کنند. پیش‌نویس این طرح را روسیه نوشته است.

نخستین نشست «گروه اقدام» در خصوص سوریه، با حضور دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر کل اتحادیه عرب و با شرکت وزرای امور خارجه کشورهای روسیه، آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، ترکیه، عراق، کویت، قطر و نماینده بلندپایه اتحادیه اروپا در تاریخ 30 ژوئن گذشته در ژنو برگزار شد.

چورکین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «هدف این جلسه این است که از گروه‌های مخالف خواسته شود به خشونت پایان دهند و در زمان آغاز گفتگوها نماینده خود برای آنها را تعیین کنند.»

اعضای گروه اقدام برای سوریه را پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و بعضی از بازیگران مهم منطقه تشکیل می‌دهند.

تصمیم روسیه برای آغاز این نشست پس از آن اعلام شد که «جرارد آراود»، نماینده فرانسه در سازمان ملل خبر داد که شورای امنیت مأموریت ناظران سازمان ملل در سوریه را تمدید نکرده است.

روسیه و چین خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای پی‌گیری مسیرهای دیپلماتیک جهت پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه هستند.

روز گذشته روسیه با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد خارج شدن ناظران سازمان ملل از سوریه آسیب جدی به امنیت این کشور رسانده و باعث وخامت بیشتر اوضاع در سوریه و کل منطقه خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها