أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۸۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تاريخ نهم و دهم شهريور ماه در سالن اجلاس سران كنفرانس اسلامي با سخنراني مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود و طبق گفته‌ي سخنگوي اين اجلاس 41 كشور تاكنون اعلام كرده‌اند كه در سطح عالي در اين اجلاس حضور پيداكنند. تاكنون حضور نمايندگان 100 كشور در اين اجلاس قطعي شده است.
 شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تاريخ نهم و دهم شهريور ماه در سالن اجلاس سران كنفرانس اسلامي با سخنراني مقام معظم رهبري برگزار مي‌شود و طبق گفته‌ي سخنگوي اين اجلاس 41 كشور تاكنون اعلام كرده‌اند كه در سطح عالي در اين اجلاس حضور پيداكنند.

به گزارش ايسنا، سخنگوي شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهدها تاكنون اسامي سران كشورهايي را كه در جريان برگزاري شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعدها به تهران سفر مي‌كنند به صورت رسمي اعلام نكرد و در توجيه اين رفتار، به مشي كشورهاي غربي در اعمال فشار به سران اين كشورها در بازنگري نسبت به سفر به تهران اشاره كرد ، موضوعي كه اخيرا در مورد سفر بان كي مون به تهران كم و بيش شاهد آن بوديم .

با وجود تمهيدات انديشده شده و تلاش غرب براي منصرف كردن مهمانان اجلاس تهران كه با هدف منزوي كردن ايران صورت مي‌گيرد، گزارش پيش‌رو، نام برخي از كشورهايي را كه در حد سران در اين اجلاس شركت مي‌كنند، منتشر كرده است.

بر اساس اين گزارش تعدادي از كشورهاي منطقه كه در سطح عالي در اين اجلاس حضور پيدا مي‌كنند عبارتند از امير كويت، رييس‌جمهور پاكستان، امير قطر، رييس‌جمهور تركمنستان، رييس جمهور تاجيكستان، پادشاه عمان، رييس‌جمهور افغانستان، رييس تشكيلات خودگردان فلسطين (محمود عباس)، نخست‌وزير هند، رييس‌جمهور عراق، رييس مجلس ليبي، رييس‌جمهور مصر و ... .

بر اساس اين گزارش شنيده شده كه برخي از كشورهاي آمريكاي لاتين چون كوبا، ونزوئلا و اكوادور، بوليوي و ... نيز در اين اجلاس در سطح سران شركت مي‌كنند.

يكي از كشورهاي عضو اين جنبش كه در حال حاضر بيشتر توجهات را در عرصه جهاني به خاطر تحولاتي كه در آن در حال رخ دادن است، به خود جلب كرده سوريه است كه جهت شركت در اين اجلاس از بشار اسد رييس‌جمهور اين كشور دعوت به عمل آمد، گرچه اعلام شده كه حضور وي در اجلاس تهران بستگي به شرايطي دارد كه در كشورش حاكم است، البته عده‌اي از تحليلگران معتقدند كه اين اجلاس تريبون مناسبي است براي بشار اسد كه بتواند مواضع كشورش را در حضور نمايندگان بيش از 120 كشور اعلام كند.

با توجه به سفر هفته گذشته رييس‌جمهور به عربستان نيز اين انتظار وجود دارد كه اين كشور نيز در سطح مناسب در اين اجلاس شركت كند.

همچنين خبرهايي به گوش مي‌رسد كه اردن و امارات نيز در سطح عالي در اين اجلاس حضور داشته باشند.

از سران دو كشور تركيه و روسيه نيز جهت حضور در اين اجلاس به عنوان ميهمانان ويژه دعوت به عمل آمده كه به نظر مي‌رسد روسيه در سطح وزير خارجه شركت كند، گرچه سطح شركت تركيه در اين اجلاس به صورت قطعي مشخص نشده است.

تاكنون حضور نمايندگان 100 كشور در اين اجلاس قطعي شده است.

به گفته فرقاني سخنگوي اجلاس، 21 كشور نيز در سطح وزير خارجه و پنج كشور نيز در سطح فرستاده ويژه رييس‌جمهور، دو كشور نيز در سطح وزير (غير از وزير خارجه) شركت مي‌كنند.

فرقاني همچنين اعلام كرده است: ديگر كشورها نيز در سطوح مختلف از جمله قائم مقام وزير خارجه، معاون وزير خارجه،‌ مديركل، سفير و يا نماينده اين كشورها در سازمان ملل حضور خواهند داشت.

حدود يك هفته به زمان برگزاري شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهدها باقي مانده، بايد تا روزهاي نزديك به زمان برگزاري اجلاس صبر كرد تا آمار دقيقي از كشورهاي شركت‌كننده و سطح حضورشان به صورت رسمي اعلام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها