کد خبر: ۷۵۱۰۸
زمان انتشار: ۰۲:۵۹     ۰۲ شهريور ۱۳۹۱
نوز از خاطرمان نرفته است كه در دربي 65 بيژن كوشكي با اشتیاهی عجیب در لحظات آخر مغلوب علي كريمي شد تا امیرقلعه نویی به قصد زدن او وارد میدان شود .

سایت گل -  تقريبا 48 ساعت تا دربي 75 وقت باقي مانده و طبق روال گذشته سرتيتر همه اخبار ورزشي در روزهاي باقي مانده به دربي به اين مسابقه پرهيجان اختصاص دارد و انگار نه انگار كه هنوز 10 روز از موفقيت‌هاي بي بديل كاروان ورزش ايران در المپيك 2012 لندن نگذشته است كه دوباره نگاه‌ها صرفا به فوتبال دوخته شده است.

دير زماني از آن زمان كه همگان از تساوي‌هاي يك بر يك دو تيم خسته و كلافه شده بودند نمي‌گذرد. همان زمان همه جور انگي به دربي زده مي‌شد. از انگ تباني به بازيكنان تا اتهام سياسي‌بازي به مسئولاني كه به هر نحوي با اين بازي در ارتباط بودند و در كل اين گونه القاء مي‌شد كه ابر و باد و خورشيد و فلك در كارند تا دربي مساوي شود!

هنوز از خاطرمان نرفته است كه در دربي 65 بيژن كوشكي با اشتیاهی عجیب در لحظات آخر مغلوب  علي كريمي شد تا امیرقلعه نویی به قصد زدن او وارد میدان شود . يا هنوز سوتي عجيب علي عليزاده را در دقيقه 93 دربي 66 به خوبي به ياد داريم. تو گويي انگار دستي از غيب رسيد تا با هديه يك پنالتي به سرخ‌ها باز هم دربي با تساوي يك بر يك به پايان برسد.

دربي 68 اما پاياني بود بر سريال تساوي‌هاي يك بر يك دو تيم سرخالي پايتخت. درست در همان دقايقي كه تمام حاضران در ورزشگاه شعار مي‌دادند: "فوتبال با سياست نمي‌خواهيم" شوت كريم باقري (به قول هواداران پرسپوليس از ميدان آزادي) در دقيقه 87 علاوه بر اينكه آب سردي بود بر پيكره هواداران استقلال، پاياني بود بر 6 تساوي پياپي يك بر يك تا با تكرار نتيجه آخرين دربي پيش از تساوي‌ها (2 بر يك به سود پرسپوليس) ديگر اتهام و انگي مبني بر اينكه نتيجه بازي بيرون از زمين بازي و قبل از آغاز مسابقه رقم مي‌خورد، در كار نباشد.

از دربي 68 به بعد (البته به جز دربي 72 جام ولايت كه خيلي نبايد آن را در بين دربي‌هاي رسمي به حساب آورد) ديگر خبري از تساوي نبوده و نيست و پس از سوبله چوبله شدن پرويز مظلومي و بردهاي پياپي استقلالي‌ها، در آخرين دربي زهر ايمون زائد شيريني هر 4 دربي را از گلوي استقلالي‌ها در آورد.

اكنون نيز دربي 75 در پيش است و با اين تفاسير به نظر مي‌رسد با شرايط و وضعيتي كه دو تيم دارند (يكي خسته از شكست‌هاي پياپي و ديگري كلافه از بي پولي و مصدوميت‌ها)، خيلي كسب نتيجه تساوي از نوع يك بر يك دور از ذهن نيست و اين داستان زماني رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد كه امير قلعه‌نويي نيز در مصاحبه‌اي تأييد مي‌‌كند كه هم ما و هم پرسپولیس برای برد به میدان می‌آییم اما شاید بازی مساوی شود. البته نبايد فراموش كنيم كه با شرايطي كه پرسپوليس دارد كسب يك امتياز نيز دست كمي از برد نخواهد داشت.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها