کد خبر: ۷۵۴۶۹
زمان انتشار: ۱۸:۲۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

کشف سلاحهای ساخت رژیم اشغالگر قدس در مخفیگاه گروههای مسلح برهم زننده امنیت و آرامش ملت سوریه در حومه دمشق، تلفات سنگین این گروهها در حمص، کشته شدن سرکرده یک گروه مسلح در حلب و تاکید لاوروف بر حل بحران سوریه بر اساس طرح کوفی عنان و توافق ژنو از آخرین خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های سوریه، احمد منیر محمد استاندار حمص اعلام کرد مژده های پیروزی به زودی اعلام خواهد شد.
 
استاندار حمص با اعلام جنگ رسانه ای جهانی تمام عیار علیه سوریه گفت سوریه در معرض یک جنگ جهانی قرار گرفته است و آنچه در حال حاضر جریان دارد، عزم و اصرار ما را بر ادامه حرکت در راه اصلاحات با وجود تمام موانع دوچندان کرده است و این توطئه که سوریها آن را خنثی کردند، به زودی پایان خواهد یافت و مژده های پیروزی به زودی اعلام و سوریه بار دیگر به کشوری امن تبدیل خواهد شد.
 
تلفات سنگین افراد مسلح در حمص
 
تلویزیون سوریه همچنین گزارش داد در عملیات گسترده ارتش در حومه حمص، تلفات سنگینی به گروههای مسلح وارد شد.
 
توصیه لاوروف به اخضر الابراهیمی
 
از سوی دیگر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خطاب به اخضر الابراهیمی نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه گفت بحران سوریه باید بر اساس طرح شش گانه کوفی عنان نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور سوریه و توافق ژنو حل شود.
 
خبر دیگر اینکه الحیات روزنامه وابسته به رژیم سعودی مدعی شد اخضر الابراهیمی نماینده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه مرحله انتقالی بدون اسد را بررسی می کند.
 
 کشف سلاحهای اسرائیلی در حومه دمشق
 
خبر دیگر اینکه واحدهایی از ارتش سوریه، بازمانده های گروههای مزدور را در باغات الرازی در حومه دمشق و شهرهای داریا و دوما تحت تعقیب قرار دادند و توانستند ضمن کشتن بسیاری از آنها، شمار دیگری را دستگیر کنند که از ملیتهای مختلف هستند، همچنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله سه خمپاره از تروریستها به دست آمد.
 
همچنین نیروهای مسلح توانستند مخفیگاه یکباند تروریستی در حومه دمشق را که درون آن مقادیر زیادی انواع سلاحها که برخی از آنها اسرائیلی اند، کشف کنند.
 
 در دوما واقع در حومه دمشق هم، نیروهای مسلح سوریه با تعقیب بازمانده های گروههای مسلح، شماری از تروریستهای مزدور را به هلاکت رسانده و چندین نفر دیگر را دستگیر کردند.
 
حملات تروریستی شدید به حلب/ عملیات ویژه شامگاهی ارتش در حلب
 
دامنه درگیریها در برخی مناطق و خیابانهای حلب در شامگاه جمعه گسترش یافت، همچنین صدای انفجارهای متعدد تا صبح امروز شنبه در این شهر شنیده شد.
 
به گزارش مهر، تلویزیون سوریه گزارش داد نیروهای ارتش توانستند شمار زیادی از تروریستها را در نزدیک مرکز فرهنگی در منطقه الفردوس حلب به هلاکت برسانند.
 
همچنین منطقه الاذاعه شاهد درگیریهای شدیدی بود که بیش از چهار ساعت ادامه داشت، این درگیریها بر اطراف مرکز رادیو و تلویزیون میان افراد مسلح و نیروهای مسئول محافظت از این مرکز بود، شمار زیادی از مهاجمان مسلح در این درگیریها کشته و زخمی شدند.
 
از سوی دیگر، افراد مسلح بار دیگر صبح امروز به مرکز فرماندهی پلیس حلب در منطقه المارتینی با هدف سیطره بر آن حمله کردند و نیروهای حفاظت با آنها درگیر شدند و تلفاتی را به آنها وارد کردند.
 
از سوی دیگر، نیروهای ارتش و امنیتی، حمله شامگاه گذشته افراد مسلح به محور خیابان النیال الحمیدیه را دفع کردند و پس از درگیریهای شدید، مهاجمان به سمت قسطل حرامی فرار کردند.
 
همچنین واحدهایی از ارتش سوریه شامگاه جمعه، عملیات گسترده ای را علیه مرکز تجمع افراد مسلح در داخل مدرسه ای در محله الشیخ سعید انجام دادند که شمار زیادی از آنها کشته و زخمی شدند، نیروهای ارتش همچنین مرکز تجمع افراد مسلح در مدرسه النبهان و بیمارستان الشیخ خضر را هدف قرار دادند.
 
بر اساس این گزارش،صدای انفجار در مناطق اغیر، قسطل حرامی، الباشا، العرقوب، میسلون، المیدان، القصر، الکلاسه، الشعار، سیف الدوله و السکری شنیده شده است.
 
تلویزیون سوریه گزارش داد در منطقه سیف  الدوله، یاسر قرندل سرکرده یکی از گروههای مسلح کشته شد.
 
فروپاشی باندهای "ارتش آزاد" در درعا
 
خبر دیگر اینکه نیروهای مسلح در منطقه الحراک در حومه درعا به تعقیب افراد مسلح موسوم به نیروهای ارتش آزاد پرداخته و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.
 
از سوی دیگر نیروهای گارد مرزی سوریه توانستند تلاشهای افراد مسلح برای نفوذ به داخل کشور از خاک لبنان در منطقه تلکلخ را ناکام بگذارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها