کد خبر: ۷۶۲۲۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی که به اتفاق دیگر خانواده های شهدای هسته ای در نشست خبری در حاشیه اجلاس جنبش غیرمتعهدها حاضر شده بود خطاب به خبرنگاران گفت: شما شرعاً موظفید خواسته های خانواده های شهدای هسته ای را به گوش جهانیان برسانید و با قلم هایتان برای این شهدا خونخواهی کنید.


پدر شهید احمدی روشن افزود: متأسفانه تروریست ها در روز روشن خون دانشمندان ما را جلوی چشمان مردممان به زمین می ریزند اما سازمان های حقوق بشر سکوت می کنند و ابرقدرت ها و صهیونیسم نیز این کشتارها را نوعی طرفداری از حقوق بشر و دموکراسی به حساب می آورند.


وی گفت: گناه ما این است که می خواهیم روی پای خود بایستیم و محتاج استکبار نباشیم.


پدر شهید احمدی روشن افزود: اگر امروز علی و آرمیتا در جمع شما حاضر شدند فقط به خاطر آن است که ثابت کنند پدرانشان مظلومانه کشته  و مورد ظلم استکبار و صهیونیسم غارتگر واقع شده اند.


وی گفت: این شهدا هدفشان خدمت به مردم بوده است چرا که رادیو داروهای تولید شده در ایران انحصارطلبی کشورهای خارجی را می شکند.

 دانشمندان ما به مردم ایران و جامعه بشری خدمت کردند

پدر و مادر شهید مصطفی احمدی روشن با حضور در کنار خودروی فرزند شهیدشان که در مقابل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به نمایش گذاشته شده است با نام بردن از فرزندشان به شدت گریستند.

پدر شهید احمدی روشن در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، اقدام تروریستها را باعث پی بردن شرکت کنندگان در اجلاس غیرمتعهدها به مظلومیت و مشکلات مردم ایران بویژه دانشمندان هسته ای دانست.

آقای احمدی روشن تاکید کرد: حامیان تروریستها بدانند که دانشمندان ما به مردم ایران و جامعه بشری خدمت کردند زیرا رادیوداروهای تولیدی در ایران به بازارهای خارجی نیز عرضه می شود.

وی گفت: ما هرگز نخواسته ایم مانند آمریکای جهان خوار و رژیم صهیونیستی غارتگر بمب بسازیم و با ریختن آن بر سر مردم هزاران نفر را بکشیم.

نشست خبری اعضای خانواده های دانشمندان شهید هسته ای شهریاری، رضایی نژاد و علی محمدی و احمدی روشن در محل نمایش خودروی این شهیدان با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در حال برگزاری است.

علیرضا و آرمیتا اسناد ماندگار جنایات امریکا

پدر شهید احمدی روشن در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی ونزوئلا گفت:‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان کشور از نوه ام علیرضا و نیز آرمیتا فرزند شهید رضایی نژاد مانند پدر مواظبت می کنند زیرا این دو اسناد ماندگار جنایت آمریکای جهان خوار و صهیونیست های غارتگرند.


خبرنگار شبکه تلویزیونی تله سور ونزوئلا در مصاحبه با پدر شهید احمدی روشن از وی پرسید: آیا دولت ایران به شما خانواده های شهیدان هسته ای کمکی می کند؟


پدر شهید احمدی روشن با تایید این موضوع گفت: دولت ایران مانند چشمانش از ما نگهداری و سرپرستی می کند.


احمدی روشن در پاسخ به این پرسش که از کجا می دانید ترور فرزندتان کار صهیونیست ها بود گفت: تروریست ها پس از بازداشت اعتراف کردند که اجیر شدند و به این جنایت دست زدند .


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا فکر می کنید پسرتان هدف تروریست ها بوده است افزود: مصطفی می خواست به مردم ایران و دنیا خدمت کند و این موضوع مقبول رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی نیست زیرا به زعم آنان ما باید محتاجشان باشیم تا مردم خوبی تلقی شویم و ترور نشویم.


خبرنگار این شبکه ونزوئلایی با قدردانی از مصاحبه پدر شهید احمدی روشن با وی از وقوع این حادثه تروریستی ابراز تاسف کرد.

فرزند شهید رضایی نژاد: ما زنده و ایستاده ایم


فرزند شهید داریوش رضایی نژاد گفت: ما زنده ایم و پای خون پدرانمان و آرمان هایمان ایستاده ایم.

آرمیتا رضایی نژاد که به اتفاق مادرش و دیگر خانواده شهدای هسته ای در نشست خبری در حاشیه اجلاس غیرمتعهد ها حضور یافته بود در پیامی که به انگلیسی و فارسی قرائت کرد افزود: دست هایی که پدرم را از من گرفت جزو پلیدان تاریخ است.


در بخشی از این نشست، نماینده مصر در آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای هسته ای کشورمان خطاب به آنان گفت: شما باید در دادگاه های بین المللی درباره  کشتار عزیزانتان شکایت کنید.


آقای ابوشادی دسته گلی را به خانواده شهدای هسته ای تقدیم کرد.


در ادامه این نشست ، همسر شهید احمدی روشن گفت: هدف از این اجلاس باید مبارزه محکم با امریکا و اسرائیل باشد.


وی از همه شرکت کنندگان در اجلاس خواست مبارزه خود را با اسرائیل ادامه دهند.

ادای احترام سلطانیه به خانواده شهیدان هسته ای

نماینده دائم جمهوری اسلامی در آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور در محل نمایش خودروهای شهیدان هسته ای و دیدار و گفتگو با خانواده های آنان به ایشان ادای احترام کرد.

 علی اصغر سلطانیه با تکریم پدر شهید احمدی روشن و دیگر خانواده های شهیدان هسته ای بویژه آرمیتا رضایی نژاد یک جلد کتاب جدید التالیف فصل طلایی تاریخ جنبش غیرمتعهدها را به خانواده های شهیدان شهریاری ، رضایی نژاد، احمدی روشن و علیمحمدی اهدا کرد.


وی با اشاره به محتوای این کتاب خطاب به خانواده شهیدان هسته ای گفت: نامه ای که همسران شهیدان هسته ای به آژانس فرستادند به اعضای جنبش غیرمتعهدها ارائه شد که بسیار تاثیرگذار بود و َآنان جنایات ضدبشری علیه دانشمندان هسته ای کشورمان را محکوم کردند که به عنوان سندی تاریخی به ثبت رسیده است .


سلطانیه افزود: همین طور که در این کتاب منتشر شده است اعضای غیرمتعهدها متشکل از 120 کشور جهان با صدور بیانیه این اقدامات را محکوم و انزجار خود را از آن اعلام کردند.


وی گفت: ما توانستیم در واژگان آژانس، تروریسم هسته ای را نهادینه کنیم زیرا آنان این موضوع را طور دیگری مطرح می کردند اما ما با اصلاح این موضوع عنصر اصلی تروریسم هسته ای را دانشمندان هسته ای مطرح کرده ایم.


سلطانیه افزود: خانواده شهید شهریاری را به آژانس دعوت کردیم که در آنجا سخنرانی کردند و بسیار تاثیرگذار بود و از این پس نیز موضوع ترور دانشمندان هسته ای را زنده نگه می داریم.


به گزارش خبرنگار ما مادر شهید احمدی روشن نیز از سلطانیه به علت دفاع از حقوق ملت ایران قدردانی کرد و توفیق مستمر وی را از خداوند خواستار شد.


سلطانیه نیز ابراز امیدواری کرد: در ادامه نگارش نامه خانواده شهیدان هسته ای که به عنوان سندی تاریخی ماندگار شد این گونه ارتباطات و اقدامات موثر ادامه یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها