کد خبر: ۷۷۰۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۱۲ شهريور ۱۳۹۱
اظهارات دیوید هریس درباره اجلاس عدم‌تعهد در تهران:
مدیر کمیته یهودیان امریکا، حمایت جنبش عدم تعهد از برنامه هسته ای ایران را ”روزی تاریک برای بشریت“ دانست که شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف کرده و امنیت جهانی را به خطر می اندازد. هریس، عدم ترک جلسه سخنرانی رهبران ایران توسط اعضای این گروه را در زمانی که از تریبون این اجلاس اعلام میشد ”اسرائیل باید از نقشه دنیا محو شود“ دردناک ترین بخش ماجرا دانست.
سرویس بین الملل پایگاه 598، کمیته یهودیان امریکا، حمایت جنبش عدم تعهد از برنامه هسته ای ایران را ”روزی تاریک برای بشریت" دانست که شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف کرده و امنیت جهانی را به خطر می اندازد.

اینترنشنال بیزنس تایمز (www.ibtimes.com) با درج این مطلب در موضعی کاملا صهیونیستی با بازتاب سخنان دیوید هریس، مدیر اجرایی کمیته یهودیان امریکا به نقل از او نوشت: ”هیچ راه دیگری وجود ندارد. سران غیر متعهد رژیمی را تأیید می کنند که علی رغم قطعنامه های مکرر و الزام آور شورای امنیت سازمان ملل، بی وقفه در پی کسب توانایی برای تولید تسلیحات هسته ای است."



وی افزود: ”آنچه بر بهت ناشی از این ماجرا می افزاید این است که گروه غیرمتعهدها درست یک روز پس از زمانی به موافقت و تأیید ایران برخاستند که آژانس بین المللی انرژی هسته ای سازمان ملل تایید کرد ایران برنامه های هسته ای خود را شتاب بخشیده، در ماه های گذشته تعداد کثیری سانتریفیوژ برای غنی سازی نصب کرده، و از افشای جزئیات فعالیت های کنونی و برنامه ریزی شده خود درباره تحقیقات اتمی و توسعه سایت های هسته ای در سرتاسر خاک خود امتناع می کند"

هریس با تکرار بدگمانی های خود نسبت به حضور بان کی مون در اجلاس تهران، اقرار کرد که حتی رد سخنان احمدی نژاد علیه اسرائیل نیز صهیونیست ها را آرام نکرده است. هریس معتقد است تنها اقدام قابل پذیرش از جانب بان کی مون برای صهیونیست ها، عدم شرکت در نشست غیرمتعهدها بود. وی که نمی توانست خشم و ناراحتی خود از این موضوع را مخفی کند، گفت: ”او یک فرصت طلایی را از دست داد." زیرا عدم حضور در خاک کشوری که عضو دیگری از سازمان ملل را علنا تهدید می کند بسیار تاثیرگذارتر از سفر به آنجا –ولو رد مواضعشان- و دیدار با سران آن کشور بود.

هریس، عدم ترک جلسه سخنرانی رهبران ایران توسط اعضای این گروه را در زمانی که از تریبون این اجلاس اعلام میشد ”اسرائیل باید از نقشه دنیا محو شود" دردناک ترین بخش ماجرا دانست. او افزود این کار باعث می شود رژیم ایران به اهداف خود مبنی بر نسل کشی ها دست یابد!

بدین ترتیب مشخص است که چرا لابی های صهیونیستی - امریکایی تا این حد از شرکت کشورهای مختلف در این نشست واهمه داشتند و حتی به خود اجازه دادند باز هم از موضع بالا و حاکم بر جهان! عمل نموده و به اعضای این گروه دستور دهند که ”در اجلاس شرکت نکنید!"

اما امریکا و صهیونیست ها باید بپذیرند که نفوذ ایران در جامعه بین الملل و عطش کشورهای مختلف برای برقراری و گسترش روابط با ایران در سطوح و زمینه های مختلف، به قدری قدرت و تاثیر دارد که ژست های حاکم مآبانه ی امریکا و اربابان اسرائیلیش را برای کشورهای دیگر بی اثر سازد.
این واقعه کمک بسیاری به این امر خواهد کرد تا آنها بفهمند مدتهاست که حنایشان برای کشورهای مختلف دنیا رنگی ندارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
هويج كيلويي چنده آقاي هريس؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها