کد خبر: ۷۸۱۹۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۱۹ شهريور ۱۳۹۱

رجانیوز - مهدي خانعلي‌زاده: فحاشی در برابر استدلالات علمی، یک سنت تاریخی است که همیشه بی‌مایه‌های فکری و علمی در برابر اندیشمندان و علمای بزرگ در پیش گرفته‌اند؛ سنتی که تا به امروز ادامه دارد و هنوز پاسخ بیانات دقیق علمی و اعجاز قرآن کریم، آتش کینه و جهل و حقارت امثال «تری جونز» است. توهین اخیر سایت تیم اسفندیار مشایی به علامه مصباح یزدی هم از همین جنس است.

هنوز مرکب توهین‌های عطاءالله مهاجرانی و عبدالکریم سروش در روزنامه‌ها و مجلات زنجیره‌ای به علامه مصباح یزدی خشک نشده که اسفندیار رحیم مشایی هم وارد این عرصه شده و به حق، روی آنان را هم سفید کرده و حق این سنت تاریخی را به جا آورده است. مهاجرانی هم ابتدا تلاش کرد تا خودش را یک اندیشمند و متفکر نشان دهد که در برابر انتقادات صریح، علمی و در عین حال اندیشمندانه علامه مصباح، ژست گفتگو و مباحثه می‌گیرد اما بعد از چند محاجه علمی، زمانی که عیار وزیر ارشاد دولت اصلاحات رو شد و پوچ بودن اندیشه‌های ترجمه شده‌اش آشکار شد، خط فحاشی و توهین به علامه کلید خورد و کاریکاتور‌ها و مقالات متعددی علیه آیت‌الله مصباح کشیده و نوشته شد.

مشایی هم این دور باطل را طی کرد. ابتدا خودش را فردی دارای اندیشه و تفکر نامید که حاضر به مباحثه علمی با بزرگانی چون جضرت علامه است. از کنار و اطراف نیز برخی به ظاهر متفکران را به دور خودش جمع کرد و به اسم مناظره، مباحثه و گفتگو نزد شاگران استاد مصباح فرستاد تا درستی اندیشه‌های منحرفش را به حامیانش ثابت کند اما هر چقدر مارکسیست‌ها توانستند بر منطق و علم علامه شهید مرتضی مطهری پیروز شوند، عناصر اسفندیار مشایی هم توانستند بر عظمت علمی آیت‌الله مصباح یزدی که از سوی رهبر انقلاب، «مطهری زمان» نام گرفته، پیروز شوند. این بازتولید رفتار سازمان مجاهدین خلق در برابر شهید مطهری توسط تیم مشایی درباره علامه مصباح، نشان دهنده تلاش این جریان برای مقابله با چهره‌های استراتژیک نظام و انقلاب اسلامی در عرصه ایدئولوژی است.

رای بالای مردم به لیست جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم که افتخار حمایت از سوی علامه مصباح را داشت، خط پایان تظاهر به اندیشه‌گرایی مشایی و یارانش بود و از‌‌ همان زمان، کلید فحاشی به آیت‌الله مصباح یزدی در توپخانه منحرفین زده شد تا مشایی به طور صریح اثبات کند که شاگرد خوبی برای مکتب مهاجرانی است و اگر مهاجرانی پس از ناکامی در مواجهه علمی با علامه، فحاشی به ایشان را در دستور کار قرار داد، مشایی هم ابایی از هتاکی و فحاشی به بزرگان عرصه علم و دین ندارد و پوچی اندیشه‌های منحرف و بیمارش را با توهین به علما جبران می‌کند.

آیت‌الله مصباح همواره با روشنگری‌های خود که در قالب سخنرانی‌ها، کتاب‌ها، مناظره‌ها و تربیت شاگردانی که مورد تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته بودند، جلوه‌گر می‌شد؛ سبب آن شده بود که اصلاح‌طلبان نتوانند در تهی‌سازی اسلام ناب محمدی در جمهوری اسلامی ایران موفق عمل کنند و این رخداد‌ها سبب ساز کلید خوردن پروژه تخریب علامه شد؛ پروژه‌ای که اکنون از سوی آنان به جریان منحط فکری و انحرافی مشایی واگذار شده است و این جریان در تلاش است تا برملا شدن پروژه‌های انحرافی خود علیه ولایت فقیه به بهانه مهدویت که توسط علامه مصباح صورت گرفت، با فحاشی علیه ایشان جبران کند.

اگر کاریکاتور سفارشی وزارت ارشاد مهاجرانی علیه آیت‌الله مصباح، نمایش عمق کینه اصلاح‌طلبان نسبت به وی بود، مطلب وقیحانه سایت تیم مشایی هم نشان داد که این جریان خطرناک و منحرف، زخم‌های عمیقی از روشنگری‌های آیت‌الله مصباح یزدی خورده است که اینچنین پرده برانداخته و شمشیر فحاشی را علیه مطهری زمان کشیده است. وقتی علامه طباطبایی در وصف شاگرد خصوصی خود می‌گوید: «مصباح در میان شاگردان من، مانند انجیر در میان سایر میوه‌هاست؛ چرا که او هیچ چیز زائد و دور ریختنی ندارد» و آیت‌الله بهجت نیز در ماجرای اعتراض گسترده مردم قم در واکنش به توهین روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به علامه، شخصا وارد ماجرا شدند، مشخص است که فحاشی به این عالم و اندیشمند بزرگوار از کجا نشات می‌گیرد.

تیم مشایی آنقدر پوچ و حقیر است که عدم حضور آیت‌الله مصباح در اجلاس خبرگان در تهران را «مخالفت با سخنان رهبری در حمایت از دولت!» می‌نامد؛ غافل از آنکه ایشان به دلیل بیماری، حتی جلسات سخنرانی خود در ماه مبارک رمضان در دفتر رهبر انقلاب در قم را نیز که مدت‌ها قبل از دیدار هیات دولت با رهبری بود، تعطیل کرده بودند اما تفکرات بیمار و متوهمانه اسفندیار مشایی انگار به تیم حامیانش نیز سرایت کرده است و توانایی تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی را از آنان سلب کرده است.

خط توهین به پاسداران مرزهای ایدئولوژیک انقلاب اسلامی که علامه مصباح یزدی در راس آنان قرار دارد، در ماه‌های اخیر به طور جدی کلید خورده است؛ از مقاله توهین‌آمیز مشاور حسن روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک روزنامه تازه تاسیس كه در سايت شخصي هاشمي رفسنجاني نيز بازتاب يافت تا یادداشت گستاخانه یاران مشایی به ایشان در یک سایت معلوم‌الحال. به نظر می‌رسد گمانه‌زنی‌ها درباره همراهی طیف هاشمی رفسنجانی با تیم مشایی، رنگ واقعیت به خود گرفته و همانطور که علی اکبر محتشمی‌پور و تیمور علی عسگری به توهین علیه علامه پرداختند، جریان نفوذی هم بخشی از اجرای این سناریو را عهده‌دار شده است؛ سناریویی که چندین ماه است کلید خورده و مصطفی تاج‌زاده و محمد موسوی خوئینی‌ها هم در هفته‌های گذشته، مطالبی را در توهین و حمله به آیت‌الله مصباح مطرح کردند.

«قطع بازوی ولایت»، هدف اصلی پیگیری خط تخریب آیت‌الله مصباح یزدی از سوی برخی جریانات سیاسی است که همانند جریان خوارج در زمان امامت امیرالمومنین(ع)، به دنبال تخریب و هجمه به یاران واقعی ولایت به بهانه و به اسم حمایت از ولایت هستند. رهبر انقلاب تاکنون شخصا چندین بار جلوی انحراف دولت را در ماجراهایی مانند «دوستی با مردم اسرائیل»، «الحاق سازمان حج به زیرمجموعه سازمان گردشگری»، «معاون اولی مشایی» و «عزل وزیر اطلاعات» گرفته‌اند و تاکید کردند که به محض مشاهده هرگونه انحراف در دولت، به طور جدی با آن برخورد می‌کنند و اجازه آن را نمی‌دهند.

اگرچه يكي از حامیان پروپاقرص اسفندیار مشایی در یادداشتی جدید، تلاش کرده تا این توهین گستاخانه را لاپوشانی کند اما فعالان سیاسی کشور به خوبی می‌دانند که اینگونه اقدامات به طور کاملا برنامه‌ریزی شده صورت گرفته و عاملین اجرای آن نیز، از همین دست پرودگان عبدالرضا داوری در خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران هستند؛ موضوعی که داوری با نوشتن یک مقاله به ظاهر انتقادی از این سایت هتاک، نمی‌تواند آن را مخفی نگه دارد.

از سوی دیگر، توهینی که از سوی تیم اسفندیار مشایی به آیت‌الله مصباح صورت گرفته، تنها توهین به یک عالم و اندیشمند دینی نیست؛ بلکه ایشان به عنوان یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، شانیت حقوقی نیز دارند و در این زمینه، دادستان باید هر چه سریع‌تر به این مساله ورود کند و با عاملین این توهین‌ها و هتاکی‌ها به طور جدی برخورد کند. زمانی که آیت‌الله آملی لاریجانی صراحتا از توهین برخی رسانه‌های کوچک مانند وبلاگ‌های شخصی به برخی مسئولان ارشد کشور انتقاد می‌کند، طبیعی است که مردم و افکار عمومی از دستگاه قضا انتظار داشته باشند تا با کسانی که به خود جرات توهین‌های وقیحانه به علما و بزرگان را می‌دهند، به طور جدی و فوری برخورد کند.

چگونه است که یک وبلاگ با بازدید بسیار اندک، در زمانی کوتاه مسدود می‌شود و با نویسنده مطالب توهین‌آمیز برخورد می‌شود اما این سایت هتاک، بعد از گذشت دو روز از انتشار این مطلب گستاخانه، نه تنها مسدود نشده است، بلکه کماکان به انتظار مطلب و فعالیت خبری ادامه می‌دهد!

در این میان، اگرچه تکلیف حامیان انقلاب اسلامی و گفتمان عدالت‌خواهانه سوم تیر با رئیس‌جمهور مشخص است و مدت‌هاست که حزب‌اللهی‌های پای کار نظام از احمدی‌نژاد قطع امید کرده‌اند اما هنوز جای این مطالبه باقیست که شخص رئیس‌جمهور باید تکلیف خود را با اینگونه توهین‌ها و هتاکی‌ها مشخص کند. احمدی‌نژاد اگر وجهه و محبوبیتی در میان قشر مذهبی ایران دارد، به لطف حمایت‌های تاریخی علامه مصباح از دولت نهم است که به قیمت تخریب‌ها و توهین‌های متععد علیه ایشان به دست آمد؛ قیمتی که انگار قرار است از این به بعد، حلقه انحرافی اطراف رئیس‌جمهور، پرداخت آن را متقبل شود.

احمدی‌نژاد که با اصرار عجیب و بیجا از مواضع و اقدامات انحرافی مشایی، آبروی خود را به حراج گذاشت، اکنون باید به طور صریح در برابر این گستاخی بزرگ واکنش نشان دهد و تکلیف خودش با «مهاجرانی دولت دهم» را روشن کند تا بیش از این، اعتبار و آبروی خودش را در برابر افکار عمومی از دست ندهد و به یک عبرت تاریخی بزرگ برای آیندگان در زمینه انحراف از مسیر علما و بزرگان دینی و علمی تبدیل نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محبی
SWEDEN
۱۷:۵۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۹
۰
شما بد نیست این مطلب دکتر داوری را هم بخوانید و افراط کاری های انسان کامل را به حساب جریان انحرافی !نگذارید:
http://inn.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=1&Id=108783&Rate=0

اتفاقا رویکرد هتاکانه و غیراخلاقی سایت انسان کامل دقیقا شبیه همان رویکرد خود اصولگرایان است البته در جهت بر عکس( موشک جواب موشک). لذا حتی ممکن است کسی بگوید چیزی که عوض دارد گله ندارد. اما از لحاظ اخلاق اسلامی این ادبیات و اتهام زنی از هر طرفی و به هر شکلی که باشد محکوم و حرام است.
پاسخ
مجید تقوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۷
۰
خیلی شر و ور میگین خدا شفاتون بده
پاسخ
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
خود گوئی و خود خندی، که خود مرد هنرمندی.
پاسخ
بصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
کسانی در دوطرف در سایت ها نفوذ می کنند که اختلاف بیاندازند وحال که دولت دهم نمره ی بالا از حضرت آقا گرفته می خواهند بهانه فحاشی به دولت را فراهم کنند.
مگر احمدی نژاد و مشائی خود زبان ندارند ؟! چرا کمترین اسائه را به ایشان که با نامشان متهم شدن نکردن.
مراقب نفوذی های معاویه باشید وگول نخورید.
مصباح و احمدی نژاد را هردو را می خواهند حذف کنند.
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
آخه چه ربطی داره کار یک نفر ناشناس به مشائی ودولت و خرده فرمایش بی ادبانه به دولت ؟!
اون روز که فراماسونر و بابی و ... بهشون می گفتین اینقدر غیرتی شدید ؟!
چرا خوردن گوشت برادران ممومن ؟!
این بود به کار گیری دستور آقا ؟!
پاسخ
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
پیشنهاد میکنم با هم دو طرف نظامی درگیر شوند و با ترور و بمب گذاری دهان همدیگر را سرویس کنند تا میانه رو های معتدل مثل ایت الله هاشمی رفسنجانی بیاید واز طالبان دو فرقه ما را نجات دهد.
بزنید همدیگرو بکشید فحش به مشائی و این چیزها فایده ندارد عمل کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
واقعا حیفه چرااینجور بجون همدیگه افتادین
کجامشایی دستور چنین تحلیلی روداده که همه کاسه کوزه ها رو بسر این بدبخت میشکنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
برو اطلاعیه انسان کامل رو حتما بخون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
اطلاعیه

از خداوند منان و رحیم در محضر رهبر عالی قدر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای و مردم شریف ایران، بابت اینکه با اشتباه خود دشمنان در کمین نشسته دولت و نظام را خوشحال کرده ام، عذر تقصیر طلب می نمایم



به قلم مدیر مسئول

روز گذشته مطلبی بر روی خروجی سایت انسان کامل قرار گرفت که بازتاب های ناخوشایندی را در پی داشت. نویسنده جوان یادداشت فوق الذکر که به خیال خود قصد داشته جهت گیری اشتباه منتقدان دولت را نقد کند،‌ از دایره انصاف خارج شده و با به کار بردن الفاظی نامناسب و بعضا زننده، به ساحت عالم فرهیخته و بزرگوار علامه مصباح یزدی تعرض داشته است.

اینجانب به عنوان مدیر مسئول سایت فوق الذکر بر خود لازم میدانم نکاتی ضرروی را به اطلاع امت حزب الله برسانم:

۱- خوانندگان گرامی باید بدانند، اگرچه برخی از اعضای تحریریه سایت انسان کامل، در برخی رسانه های دولتی مشغول فعالیت هستند اما تعیین خط مشی، هدف گذاری و چگونگی انتشار این افکار، به هیچ وجه با مسئولین دولتی هماهنگ نشده و نمی شود لذا شائبه دولتی بودن یا تعیین جهت از سوی افراد منتسب به دولت در مطالب این سایت،‌ کاملا کذب بوده و به شدت تکذیب می شود.

۲- این سایت به همت تنی چند از افرادی که خود را حامی دولت میدانند تاسیس شده و جالب توجه خوانندگان آنکه،‌ هنوز بخشی از هزینه طراحی قالب و برنامه نویسی آن پرداخت نشده است. اینکه دیگران،‌ گردانندگان سایت را "جیره خوار مشایی، قلم به دست، مزدور و ..." نامیده اند،‌ علاوه بر آنکه خروج از دایره تقوی است،‌ کاملا غلط و عاری از واقعیت می باشد.

۳- پس از مشخص شدن دو نکته فوق الذکر،‌ به بحث تاسف انگیز ماجرای یادداشت روز گذشته می رسیم. از آنجا که این سایت دارای هیچ گونه دفتر یا محلی مشخص برای کار دقیق بر روی مطالب نیست، اشتباهاتی اینچنین به وفور در بخش محتوایی و غیرمحتوایی رخ داده که متاسفانه اینبار این اشتباه به نقطه اوج خود رسیده و با بزرگ نمایی رسانه های ضد انقلاب، به محلی برای شرمندگی اینجانب تبدیل شده است.

توضیح بیشتری که میتوان در این خصوص داشت اینکه با گذشت کمتر از سه ماه از فعالیت سایت، برنامه نرم افزاری همچنان در مرحله آزمایش و رفع اشکال است. تعدادی از اشکالات نرم افزاری موجود در سایت را میتوان به این شرح فهرست کرد : بحث جا به جایی، ‌حذف خبر، سطح دسترسی اعضاء، احتمال تایید خبر و رفتن روی خروجی قبل از ویرایش نهایی و ... که این اشکالات بعضا باعث به وجود آمدن دردسرهایی برای مدیران سایت شده است. جمع شدن قسمتی از این اشتباهات و قصور شخص اینجانب باعث شد تا این اتفاق ناگوار محقق شود که امروز پس از قطع اتصال کامل از شبکه اینرنت،‌ اشکال فنی حذف خبر برطرف شده و مطلب اشتباه مد نظر از خروجی سایت حذف شد.

۴- گرچه اعضای تحریریه انسان کامل، به مواضع یک سال و نیم گذشته علامه مصباح یزدی و تعدادی از شاگردان ایشان نقد داشته اند اما هرگز به خود این اجازه را نداده و نمی دهیم که به ساحت والا و جایگاه کاملا مشخص ایشان تعرض داشته باشیم. انتشار خبر روز گذشته علاوه بر آنکه یک اشتباه دشمن شاد کن بود، نوع موضع گیری حقیقی اعضای تحریریه سایت را زیر سوال برد. اینجانب با اعتراف به جایگاه رفیع علمی علامه مصباح یزدی و با احترام به روش و منش ایشان در برخورد با دوست و دشمن، از این عالم وارسته که توسط مقام معظم رهبری به صفاتی چون علم، بصیرت و صفا مزین شده اند، طلب پوزش کرده و امیدوارم آن عالم فرزانه از قصور اینجانب به بزرگواری درگذرند.

منتهی باید یاد آور شد که این عذر خواهی منافی برخی اختلاف نظرها در حوزه مواضع سیاسی مابین ما و ایشان نیست،‌ اما این اختلاف نظر هرگز باعث نخواهد شد که ما پا را از دایره انصاف به خارج نهاده و این موضوع را به محملی برای توهین به ایشان تبدیل کنیم،‌ اتفاقی که روز گذشته در کمال تاثر و تاسف به قوع پیوست و ما را شرمسار ایشان نمود.

۵- در پایان از خداوند منان و رحیم در محضر رهبر عالی قدر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای و مردم شریف ایران، بابت اینکه با اشتباه خود دشمنان در کمین نشسته دولت و نظام را خوشحال کرده ام، عذر تقصیر طلب می نمایم و امیدوارم خداوند همه ما را در پناه خود از گزند جهل جاهلان و بغض حاسدان، مصون بدارد.

مدیر مسئول سایت انسان کامل - عبدالرضا سلطانی
پاسخ
امیر ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
بعد از چه اتفاقاتی باید بصیرت سیاسی پیدا شود توهین به علامه حمله به مرزبانان تفکر ولایت فقیه است
پاسخ
همین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
حالتون خوب نیستاااا
التماس دعا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۱
۰
چرا این اطلاعیه رو ضمیمه نمی کنید.
اگر انصاف دارید؟؟؟؟؟؟ که ندارید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
http://www.ensanekamel.com/news/1877-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%87
عذر خواهی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
یادمه اون سال (کارکاتور) توی قم تحصن کردیم
اگه میتونید به صورت ضربتی مقدماتش رو فراهم کنید ما پای کاریم
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۳
از جریان انحرافی نفوذ کرده در دولت بیش از این نمی توان انتظار داشت, البته اینگونه سخنان وقیحانه و غیر عاقلانه و غیر منطقی به گونه ای می تواند نشان از اختلاف و خبرهای پشت پرده داشته باشد که احساس خطر اضمحلال, آنها را اینقدر تأثیر گذاشته که مجبور شده اند با فرار به جلو, صفت انحرافی خود را به قطب ولایتمداران نسبت دهند. امیدواریم خداوند ریشه این فرقه نفوذی در دولت را بخشکاند.
پاسخ
مولائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۳
۰
از اینکه انسان کامل فیلتر شد معلوم می شه علامه مصباح هم الحمدلله در حاشیه امن قرار دارند.
تهمت های بی حساب به رئیس جمهور در بعضی از سایت ها به جائی بر نیم خوره .
الحمدلله
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۲
۰
از 598 توقع نداشتم که هر مطلب سخیف و هتاکانه ای که در رجانیوز منتشر می شود را در سایت خود قرار دهد.
همانطور که هتک حرمت علامه مصباح را نمی پذیریم، از هرگونه هتک حرمت رئیس جمهور و تضعیف دولت و دادن نسبت های ناروا به افراد اعلام انزجار می کنیم.

به عنوان مخاطب شما حق دارم که بخواهم که اخلاق را سرلوحه کار رسانه‌ای قرار دهید.
پاسخ
ادیبان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
پروژه ای که تکیه گاه فتنه برای حذف جریان انقلابی از کارزار دولت و حاکمیت در سال 87 کلید زد، داره به نتیجه می رسه برادران.
قرار دادن آیت الله مصباح و جریان پایداری در مقابل جریان احمدی نژاد و دولت !!!

عقلانیت، معنویت و عدالت حول محور ولایت و التزام به فعل و قول ولایت، در کجای رفتار هر دو طیف دیده می شود؟

فتنه ای عظیم در راه است ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها