کد خبر: ۷۸۵۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۱ شهريور ۱۳۹۱
باور کردن روایت رسمی آمریکا از سقوط برج‌های دوقلو که با سرعت سقوط آزاد فرود آمدند، مستلزم نادرست دانستن بعضی از قوانین اثبات‌شده نیوتن هستند.
به گزارش 598به نقل از فارس، یافته‌های علمی بسیاری سقوط ساختمان‌های تجارت جهانی را به چالش می‌کشند؛  تحلیل‌های علمی دانشمندان علم فیزیک نشان می‌دهد برج‌های تجارت جهانی و ساختمان شماره 7 با سرعت سقوط آزاد فرو ریختند که این بر تمامی تحلیل‌های روایت رسمی آمریکا در این باره که ریزش ساختمان‌ها بر اثر آتش‌سوزی ناشی از سوختن بنزین هواپیما بوده، خط بطلان می‌کشد.

مهندسان و معماران حقیقت‌یاب 11 سپتامبر زمان سقوط برج‌های دوقلو و ساختمان شماره 7 تجارت جهانی را اندازه گرفته و نشان داده‌اند این سقوط دقیقاً با قوانین سقوط آزاد مطابق بوده است.

سقوط آزاد به حرکت هر جسمی گفته می‌شود که تنها نیروی وارد بر آن هنگام سقوط نیروی وزن خودش باشد. این شرایط باعث می‌شود مسیری از اینرسی به وجود آید که جاذبه زمین تنها نیرویی است که جسم تحت آن سقوط می‌کند.

برای فهم ساده موضوع فرض کنید در یک بسته چوب یا فلز در شرایط خلأ از بالای برجی به پایین پرتاب شود. در این شرایط 2/9 ثانیه طول خواهد کشید که این بسته سقوط کند. سقوط یک بسته چوب که قطر آن به عنوان مثال 10 اینچ باشد، زمان سقوط آن در هوا را نسبت به سقوط در خلأ تا 50 درصد افزایش خواهد داد. بنابراین این جعبه چوب، پس از حدود 15 ثانیه سقوط خواهد کردـ یعنی همان زمانی که برج شمالی تجارت جهانی سقوط کرد. علت این افزایش در زمان سقوط همان مقاومت هواست که سرعت سقوط را کاهش می‌دهد.

اما اگر روایت رسمی آمریکا درباره نحوه سقوط برج‌های دوقلو بر اثر آتش‌سوزی صحیح باشند، باید نقش عوامل بسیار زیاد دیگری برای کاهش سرعت سقوط در نظر گرفته شوند. روایت رسمی آمریکا سقوط برج‌ها را بر اساس آتش‌سوزی ناشی از سوخت بنزین هواپیما عنوان می‌کند.

اصل سوم قانون نیوتن تصریح می‌کند وقتی جسمی سنگین روی اجسام دیگر می‌افتد، یعنی وقتی دو جسم به هم برمی‌خورند، آنها به هم نیرویی در جهت عکس وارد می‌کنند. بنابراین وقتی یک شی سقوط می‌کند، اگر در مسیرش بر اجسام دیگری نیرو وارد کند، اجسام مورد نظر به خاطر نیروی متقابلی که بر جسم در حال سقوط وارد می‌کنند، آن را به عقب می‌رانند و از سرعت سقوط آن می‌کاهند.

سقوط برج‌های دوقلو طبق آنچه دولت آمریکا می‌گوید، مستلزم ین است که طبقات بالا، به منزله «پیستونی» عمل کنند که طبقات زیرین را خورد می‌کنند. در اینجا بحث مقاومت متقابل طبقات زیرین پیش می‌اید که سرعت سقوط را هزاران برابر مقاومت هوا کاهش می‌دهد.

در نتیجه وقتی برج‌های دوقلو و ساختمان شماره 7 با سرعت سقوط آزاد فرود می‌آیند ما نتیجه می‌گیریم که هیچ چیزی در مسیر آنها نیرویی بر آنها وارد نکرده تا از سرعت سقوطشان بکاهد؛ ضمن اینکه بر اساس قانون سوم نیوتن، وقتی این ساختمان‌ها با سرعت سقوط آزاد فرود می‌آیند، می‌توان گفت آنها هم در مسیرشان بر چیزی نیرو وارد نکرده‌اند.

اینکه ساختمان‌های تجارت جهانی با سرعت سقوط آزاد فرود آمدند به این معنی بود که هیچ عاملی برای مقاومت در مسیر آنها وجود نداشت زیرا بمب‌های جاسازی شده در ساختمان‌ها با انفجار راه را برای سقوط متوالی آنها فراهم می‌کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها