کد خبر: ۷۹۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۶ دی ۱۳۸۹
بر اساس نظر سنجی متروپل؛
بر اساس همین گزارش 43% از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کردند دولت آمریکا را تهدید اول برای کشورشان می دانند./ در همين حال، 63.6 درصد شركت كنندگان در اين نظر سنجي نيز خواهان قطع رابطه تركيه با رژيم صهيونيستي شدند در حاليكه 27.9 درصد نيز معتقدند روابط بين اين دو بايد بهبود يابد / کشور جمهوری اسلامی ایران که از نظر غرب به عنوان یک تهدید هسته ای برای منطقه به شمار می رود از نظر مردم ترکیه باعث بر قراری امنیت و صلح در منطقه است .
به گزارش 598 به نقل از بی باک، بر اساس یک نظر سنجی توسط  مرکز متروپل مشخص شد مردم ترکیه دو کشور آمریکا و اسرائیل را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی خود می شناسند.

 بر اساس همین گزارش 43% از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کردند دولت آمریکا را تهدید اول برای کشورشان می دانند.

در ادامه گزارش مشخص شده که 24% از 1504 شخصی که در نظر سنجی متروپل شرکت کردند خطر شماره دو برای ترکیه را رژیم اشغالگر قدس می دانند.

در همين حال، 63.6 درصد شركت كنندگان در اين نظر سنجي نيز خواهان قطع رابطه تركيه با رژيم صهيونيستي شدند در حاليكه 27.9 درصد نيز معتقدند روابط بين اين دو بايد بهبود يابد .

اين آمار نشان دهنده بحران عميق در روابط تركيه و رژيم صهيونستي است كه بعد از حمله كماندوهاي اسرائيلي به يك كشتي تركيه در 31 مه ( 10 خرداد) و كشتن 9 تبعه اين كشور شكل گرفت .

 اما کشور جمهوری اسلامی ایران که از نظر غرب به عنوان یک تهدید هسته ای برای منطقه به شمار می رود از نظر مردم ترکیه باعث بر قراری امنیت و صلح در منطقه است و تنها 3 درصد از مردم ترکیه با این نظر موافق نیستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها