کد خبر: ۸۰۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۲ دی ۱۳۸۹
فرماندار شیراز گفت: آبروی هیچ فردی از مسؤول و غیر مسؤول با آبروی نظام و انقلاب اسلامی برابری نمی‌کند، عده‌ای برای آنکه آبرویشان نرود خودشان را به نظام و انقلاب گره زده‌اند.

حسین قاسمی در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا حفظ آبروی افراد از نظر او لازم است؟ افزود: حفظ حرمت همه افراد واجب و ضروری است اما تا زمانی که در چارچوب قانون و شرع و عرف حرکت و رفتار کند، اگر کسی از این چهارچوب خارج شد حتماً فکر هزینه آبروریزی‌ اش را هم کرده است.
وی اضافه کرد: اگر فردی از افراد جامعه فراقانونی عمل کند، قانون را دور بزند، در چارچوب معیارهای قانونی عمل نکند، تفاوتی ندارد که شهروندی عادی باشد یا مسؤول، پست و مقام مصونیت نمی‌آورد.
فرماندار شیراز با بیان اینکه شاید خیلی از افراد نظری خلاف نظر او داشته باشند، تصریح کرد: انقلاب به شخص یا اشخاص و گروهی خاص محدود نبوده و نیست. انقلاب اعتبارش را از افراد نگرفته بلکه افراد خصوصاً مسؤولان اعتبارشان، عزتشان و همه چیزشان را مدیون انقلاب و نظام اسلامی هستند.
وی با تأکید بر اینکه حفظ نظام و انقلاب اسلامی و آبرو و اعتبار نظام از هر چیز واجب‌تر است، گفت:‌ نباید با افراد به گونه‌ای برخورد و رفتار کرد که اینگونه برداشت شود آن فرد برابر با انقلاب و نظام است. به یاد داشته باشیم امام راحل نفرمودند حفظ افراد از اوجب واجبات است،بلکه ایشان فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.
قاسمی در پاسخ به سؤال دیگری در این رابطه که آیا خطای اطرافیان برخی مسوولان را باید به پای آن مسوول دانست گفت: برخی افراد و خصوصاً مسؤولان در مورد اطرافیان خود بی مبالاتی کرده‌اند. در مسایلی که نباید، دخالت کرده و بعد هم می‌خواستند صدایش را درنیاورند.اشتباهات اطرافیان خود را لاپوشانی کردند.این عمل از نظر بنده خلاف است چرا که باعث از دست رفتن و کاسته شدن اعتماد عمومی می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه ادامه روند مبارزه با زمین خواری، ورود به مرحله‌ای جدید است یا همچنان با روند قبل تداوم خواهد داشت؟ تصریح کرد: گام جدید درآوردن غده‌های خطرناکی است که باید بیرون آورده شوند تا سلامت حفظ شود. از جراحی هم نباید ترسید، گاهی بروز بیماری در فردی به دلیل وجود یک غده است، چنین غده‌ای حتی اگر احتمال بروز آسیب به برخی اندام‌های دیگر بدن وجود داشته باشد، ضروری است.
قاسمی تصریح کرد: به نظر من افراد خصوصاً‌ کسانی که مسؤولیتی دارند باید خیلی محکم‌تر و جدی‌تر بر روی اطرافیان نظارت و کنترل داشته باشند، امیدوارم هستم این موضوع در شیراز نهادینه شود.
وی برخی هیاهوها و واکنش‌های بروز پیدا کرده در مقابل فعالیت‌های فرمانداری را هیچ و پوچ دانست و گفت: این روزها به هر کس ایرادی وارد می‌شود می‌خواهد عده‌ای را واسطه قرار دهد.
قاسمی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد تکلیفی قانونی،‌ شرعی و انقلابی است، گفت: اگر در مقابل مفاسد سکوت کرده و دم نزنیم، انقلاب استحاله می‌شود و در نهایت از آن پوسته‌ای خواهد ماند که درونش روح انقلاب وجود ندارد.
هیچ‌کس نمی‌تواند در عمل با مفاسد مقابله کند مگر آنکه ریگی به کفش خودش نباشد
وی ادامه داد: بعضی همه چیز را برای خود مباح و حلال می دانند که این سکولاریسم عملی است که از سکو لاریسم نظری خطرناک تر است.
فرماندار شیراز تصریح کرد: با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. برای اینکه شیشه‌ای تمیز شود باید دستمالی تمیز داشت. باید دستمال‌های کثیف را از میان دستمال‌ها جمع کرد، جدا کرد.
وی همچنین گفت:‌ مطمئن باشید هیچ‌کس نمی‌تواند در عمل با مفاسد مقابله کند مگر آنکه ریگی به کفش خودش نباشد. بنابراین من هم از افراد و گروه‌هایی که ریگی به کفش دارند نه انتظار همراهی دارم نه توقع حمایت.
فرماندار شیراز در تشریح برنامه‌ خود در ادامه مقابله و مبارزه با زمین‌خواری و زمین‌خواران، گفت: در دور جدید برخورد با مفاسد علاوه بر افراد، مؤسسات و شرکت‌ها باید پاسخگوی عملکردشان باشند. روزانه ده‌ها بلکه صدها نفر به فرمانداری مراجعه می‌کنند و از مؤسسات و شرکت‌هایی شکایت دارند.
قاسمی اضافه کرد: من همین جا از دستگاه قضایی درخواست می‌کنم به شکایت این افراد سریعتر و به صورت ویژه رسیدگی شود.
مؤسسه و شرکتی را به زمین‌خواری متهم نمی‌کنم اما شرکت‌های نظیر احرار و زاگرس سبز مسایل را شفاف بیان کنند
رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز گفت: من کسی را یا مؤسسه و شرکتی را به زمین‌خواری متهم نمی‌کنم اما مجموعه مدیریت و دست اندرکاران شرکت‌هایی نظیر احرار و زاگرس سبز بیایند و شفاف مسایل و موضوعات را بیان کنند.
وی بار دیگر از دستگاه قضایی درخواست کرد رسیدگی به شکایات مطرح شده از سوی منابع طبیعی و دیگر افراد حقیقی را با اولویت و هرچه سریعتر انجام دهند و گفت:‌باید رسیدگی به پرونده شرکت‌ها و مؤسسات حقوقی در اولویت قرار گیرد، زیرا این موضوع بار امنیتی و اجتماعی سنگینی دارد ایجاد می‌کند.
قاسمی اضافه کرد: این شرکت‌ها بعضاً زمین‌هایی را به عده‌ای از مردم فروخته‌اند اما امروز که خریداران برای تملک ملکشان رفته‌اند، با مشکل مواجه شده‌اند، یا ملکی نیست یا معارض دارد یا .... بنابراین باید پاسخگو باشند. مدیران این مؤسسات جواب مردم را بدهند.
نباید مردم بین منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها له شوند
فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: تمام افرادی که باغ شهر یا زمینی را خریده‌اند متمول و ثروتمند نیستند،‌ بسیاری از آنان‌ تمام دارایی خود را صرف خرید چنین زمین‌هایی کرده‌اند
این مقام مسئول اضافه کرد: در میان خریداران کارمندانی هستند که تمام پاداش پایان خدمت خود را بابت این مسأله پرداخت کرده‌اند،‌این‌ها از طبقه مرفه نبوده و نیستند. قصدشان داشتن آینده‌ای بهتر برای خود و خانواده‌شان بوده است.
رئیس شورای اداری شهرستان شیراز گفت:‌ منابع طبیعی می‌گوید پرونده شکایت آنها از مدیران شرکت‌هایی مانند احرار و زاگرس سبز در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است. نباید مردم بین منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها له شوند.
برخی زمین را متری 25 تومان خریده اند بعد با قیمت‌های خیلی گزافی به مردم فروخته‌اند
وی با قبول اینکه در میان خریداران باغ شهرها افراد متمولی هم یافت می‌شوند،‌ تصریح کرد: چند نفر زمینی را که متری 25 تومان خریده‌اند و بعد با قیمت‌های خیلی گزافی به مردم فروخته‌اند این موضوع جای تأمل دارد. نگران کننده است. جای سؤال دارد.
رئیس شورای تأمین شهرستان شیراز با تصریح اینکه طولانی شدن و ادامه این روند موجب بروز مشکلات زیادی خواهد شد، گفت:‌اگر این روند ادامه پیدا کند و رسیدگی نشود و به طول انجامد، مجبور به ورود خواهم شد.
وی اضافه کرد: من به استقبال مبارزه با مفاسد رفته و می‌روم، اما در این مورد خاص من به استقبال نرفته‌ام، مردم درخواست دارند. خواست‌ گروهی از مردم است.
قاسمی با تشبیه برخی افراد وابسته به گروه‌ها و احزاب مختلف که علی‌رغم داشتن سابقه در دوران انقلاب و دفاع مقدس، پس از آن دوران و طی دو دهه اخیر تنها منافع شخصی و بعضا گروهی خود را دنبال کرده‌اند، به حاج گرینوف فیلم اخراجی‌ها اشاره کرد و  گفت: این حاج‌صالح‌ها یا همان حاج گرینوف‌ها، نماینده افراد خاصی هستند، در همین شیراز خودمان هم از این دست آدم‌ها یافت می‌شود.
وی ادامه داد: اما در مقابل این افراد، مجید سوزکی و بایرام ‌لودرهایی هم هستند که با نگاه ساده و عامی خود، صمیمانه انقلاب، نظام و رهبری را دوست دارند و حاضر هستند فداکاری هم داشته باشند، افرادی که به‌واسطه نیت‌پاکشان می‌روند و شهید هم می‌شوند، اما عزت و غیرتشان اجازه نمی‌دهد در مقابل حاجی گرینوف‌ها تعظیم کرده و تسلیم خواسته‌هایشان شوند، این‌ها در عمل پایبند به انقلاب و نظام و رهبری هستند در حالیکه حاجی گرینوف‌ها در ظاهر به‌فکر پختن آش پشت‌پا و نمایش انقلابی‌گری و مدافع ارزش‌ها بودن هستند و وقتی پای عمل به‌میان می‌آید، پا پس می‌کشند.
فرماندار شیراز با بیان اینکه فیلم اخراجی‌ها تصویرگر بخشی از واقعیت‌های جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: حاج گرینوف‌ها نگاه بسته‌ای به دیگران و نگاهی باز به خودشان دارند، حلال خدا را برای دیگران حرام و حرام خداوند را برای خودو اطرافیان و بستگانشان حلال می‌دانند و خواسته‌هایشان را از راه شعارهای دینی و دین به مردم تحمیل می‌کنند.
وی گفت: متاسفانه این گروه از افراد اگر مخالفتی ببینند، اگر ببینند فردی حاضر به تسلیم نیست فورا به او انگ می‌زنند و اگر نتوانند با انگ زدن و تهمت و افترا مقابله کنند، تلاششان معطوف به حذف موانع می‌شود.
فرماندار شیرازبا تاکید براینکه از نظر حاج گرینوف‌ها همه به‌غیر از خودشان گناه‌کار بوده و حقی ندارند، گفت: نگاه این افراد،‌ عملکردها و اقداماتشان به مذاق مردم هم خوش نیامده و جایگاهی نزد عامه مردم ندارند، چیزی که حاج گرینوف‌ها از انقلاب و نظام اسلامی ارائه می‌دهند یک کاریکاتور است، نه حقیقت انقلاب و نظام، انقلاب و نظامی که برای جهان حرف دارد، الگوهای جدید دارد.
سیاست مقام معظم رهبری جذب حداکثری مردم در همه مسایل است
قاسمی با بیان اینکه چنین افرادی انقلاب و نظام را در حد یک حزب و گروه و دسته سیاسی تقلیل می‌دهند، گفت: آنان با ایجاد یک دایره تنگ، مردم را نسبت به دین و نظام و انقلاب بد‌بین کرده و موجب ریزش می‌شوند، حال آنکه سیاست مقام معظم رهبری که بارها هم اعلام فرموده‌اند،‌جذب حداکثری مردم در همه مسایل است، بنابراین آنقدر که از امثال حاجی گرینوف‌ها نگرانی داریم از بقیه نداریم.
او تصریح کرد: قصه امروز شیراز را می‌توان به‌روایتی همان قصه اخراجی‌ها دانست، فیلمی که در آخر امثال مجید سوزوکی که خالص و پاک‌باخته است، شهید می‌شود و جاودانه، نظام اسلامی افرادی مخلص و ساده می‌خواهد نیازی به حاج صالح‌ها و حاج گرینوف‌ها نداشته و ندارد.
فرماندار شیراز در پاسخ به نظارت بر مدیریت‌ها و مدیران،‌ تاکید کرد: به بعضی از مدیران و مسئولان مشفقانه عرض می‌کنم مراقب فرزندان خود باشند، مراقب باشند که فرزندانشان هم‌نشین برخی از زمین‌خواران شده‌اند، توصیه می‌کنم مدبرانه و قبل از هراتفاقی این ارتباطات را قطع کنند، قبل از آنکه من به موضوع ورود کرده و افشاگری کنم.
رئیس شورای تامین شهرستان شیراز با رد هرگونه حمایت دولت از مرفهین بی‌درد و متظاهران به اسلام آمریکایی گفت: اسلام مرفهین بی‌درد همان اسلام آمریکایی است،‌ اسلامی که حضرت امام (ره) بارها از آن گفتند و از مدیران و مسئولان خواستند که مراقب این اسلام باشند.
عده‌ای که زمانی ژیان و وسپا هم برای سوار شدن نداشتند امروزجزو طبقه اشرافی هستند
وی با بیان اینکه رفاه و تجمل‌گرایی خصوصا نزد مدیران و مسئولان نظام اسلامی یک آفت بزرگ است، گفت: عده‌ای که زمانی ژیان و وسپا هم برای سوار شدن نداشتند امروز با کسب ثروت‌های نجومی از راه‌های مشخص به طبقه نوکیسه، اشرافی، متکبر، متظاهر و ... تبدیل شده‌اند، این‌ها همان پیروان اسلام آمریکایی هستند.
اسلام آمریکایی از خود آمریکا خطرناک‌تر است
قاسمی با اشاره به سخنان امام(ره) و مواضع ایشان در رابطه با اسلام آمریکائی تصریح کرد: این اسلام آمریکایی اسلام آمریکایی از خود آمریکا خطرناک‌تر است و کسانیکه ترویج‌دهنده آن هستند، بستر‌ساز ظهور و نفوذ آمریکا به‌شمار می‌روند، بعضی از افراد که دم از مقدسات می‌زنند، متاسفانه در دست‌زدن و دست‌بردن در بیت‌المال و اموال عمومی دولت مانعی برسرراه خود نمی‌بینند، مدعی هم هستند.
وی از خبرنگاران ایسنا خواست تا هر روز جمله‌ای از جملات امام(ره) را در این خبرگزاری تیتر کنند، گفت: من به عنوان نماینده دولت در شیراز تا زمانی که در مسئولیتی حضور دارم اجازه نمی‌دهم تازه ‌از راه رسیده‌ها، دین‌به‌دنیا فروخته‌ها و... چهره انقلاب را خدشه‌دار کنند، کوتاه آمدن در مقابل این افراد را ننگ می‌دانم و حاضر هستم فرماندار نباشم ولی این لکه ننگ بر پیشانی‌ام حک نشود.
فرماندار شیراز علت بسیاری از بی‌اعتمادی‌ها را دوگانگی در رفتار و گفتار برخی از متظاهران دین‌به دنیا فروش دانست و گفت: مردم در ابتدا به این افراد اعتماد کرده و به‌ پشتوانه گذشته‌شان، پشت سرآنها رفتند اما در میانه ‌راه عملکردهای دیگری را مشاهده کردند، به‌همین خاطر اعتمادشان از آنها سلب شد.
وی گفت: چگونه یک مسئول به‌خود اجازه می‌دهد در زمان داشتن مسئولیت برود و هکتار هکتار زمین را تصرف کند، یا با استفاده از رانت مدیریت و قدرت املاکی را به‌مفت بخرد، فریاد مبارزه با زمین‌خواری در شیراز، فریاد برائت از دین‌به‌دنیا فروشان است.
بعضی از سران به اصطلاح چپ و راست در دست‌اندازی به بیت‌المال با هم مشترک بوده‌اند
فرماندار شیراز در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا نگاه او در مبارزه با زمین‌خواری و سیاستش در اداره شهر، مبتنی بر نگاه حزبی و گروهی است؟ یا نه؟ گفت: برای ما چپ و راست به معنایی که بعضی آقایان قایل هستند، معنی ندارد، بعضی از سران باصطلاح چپ و راست در دست‌اندازی به بیت‌المال با هم مشترک بوده‌اند، برخی از مدیران در دوره‌های مختلف و دولت‌های مختلف، حساسیت‌ها برروی مفاسد را کاسته‌اند، از نظر ما هرکس به بیت‌‌المال نظر دارد باید جلویش را گرفت، تفاوتی ندارد که راست باشد یا چپ.
وی ادامه داد: در زمانی فردی به‌واسطه انتسابش به یک مدیر توانسته با یک تغییرکاربری میلیاردها تومان به جیب مبارک سرازیر کند، همانقدر که یک معاون استاندارفارس در گذشته 50 هکتار زمین در شهرستان مهر را بالا کشیده بود، باید پاسخگوی اعمالش باشد، دیگران هم باید پاسخگو باشند.
فرماندار شیراز با اشاره به اینکه در دوره‌ای، یکی از مدیران استان در میمند اقدام به گرفتن زمین کرده و معدن سنگی را در مرودشت به‌نام خانمش کرده است، گفت: چنین اقدامی چه قانونی چه غیرقانونی، از نظر من خلاف است، چه کسی به فرماندار یا استاندار یا معاونان آنان اجازه داده که چنین کاری را بکنند، زمین تصرف کنند و اقدامات دیگر.
وی با یادآوری اینکه به‌دستور استاندار مسایل مربوط به زمین‌خواری در سراسر فارس را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: همانقدر اگر فردی منتسب به جناح چپ اگر زمین‌خواری و رانت‌خواری کرد بد و مذموم است، اگر یک فرد یا گروه منتسب به راست هم چنین اقدامی را انجام دهد بد است.
رئیس شورای تامین شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ما امام، رهبری، نظام و انقلاب را قبول داشته و دارند، باید اعتماد عمومی به مسئولان را تقویت کرد باید به مردم اثبات شود که در نظام جمهوری اسلامی مسئولان اجازه ندارند از مسئولیتشان به‌عنوان یک رانت استفاده کنند.
ملاکم در همه مسائل رهبری است
قاسمی در پاسخ به این سئوال که آیا عملکردش را بی‌نقص می‌داند؟ گفت: نمی‌گویم که کاملا مطلوب عمل‌کرده‌ام، به‌حتم ایراداتی داشته و دارم، اما ملاکم در همه مسائل رهبری است، خوشبختانه پذیرش نظرات مقام معظم رهبری در میان مردم سطح بالایی دارد، رهبری قطب‌نمای حرکت نظام اسلامی و انقلاب اسلامی هستند، باید خودمان و مسیر حرکت‌مان را با رهبری تطبیق دهیم.
وی تصریح کرد: اعتقاد دارم ثروت داشتن مدیران و مسئولان ثروت‌مند برای جامعه جنبه منفی دارد، شما وقتی مدیر هستی نباید وارد مسایل اقتصادی شوی، زیرا مدیریت باعث ایجاد رانت می‌شود، بنابراین مدیر اگر می‌خواهد درست عمل کند باید ضمن اقتدا به رهبری از ورود به حیطه مسایل اقتصادی پرهیز کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها