کد خبر: ۸۱۷۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۰۵ مهر ۱۳۹۱
فرمانده انتظامی استان قم از کاهش 13 درصدی سرقت های مهم در استان قم در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، سردار کاظم مجتبایی روز چهارشنبه در کنفرانس خبری و مطبوعاتی با خبرنگاران که به مناسبت برنامه های هفته ناجا برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد یکسال گذشته فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: در یک سال گذشه شاهد کاهش 13 درصدی سرقت های مهم مانند سرقت مسلحانه، سرقت به عنف، سرقت خودرو و بانک در استان هستیم.
وی با بیان اینکه در مجموع سرقت های مهم و خرد سه درصد افزایش داشتیم، خاطرنشان کرد: درسرقت هایی مثل جیب بری 30 درصد افزایش، قطعات خودرو 45 درصد افزایش و سرقت داخل خودرو 45 درصد افزایش داشتیم.
فرمانده انتطامی استان قم ابراز داشت: در سرقت اتومبیل 7 درصد کاهش و سرقت موتورسیلکت 20 درصد کاهش داشتیم، سرقت بانک نیز مشاهده نشده است.
سردار مجتبایی با اشاره به اینکه تعداد 73 درصد سرقت ها منجر به کشف شده است، اظهار داشت: در جرایم مهم نیز سرقت به عنف 10 درصد کاهش، آدم ربایی 86 درصد کاهش، قتل عمد 26 درصد کاهش و شرارت که شامل قمه کشی و عربده کشی و نزاع های دسته جمعی است 66 درصد کاهش داشتیم.
وی در مجموع تصادفات 7 درصد کاهش داشتیم بطوری که در مقایسه با سال گذشته 908 فقره تصادف کمتر رخ داده است اما متاسفانه فوتی های تصادفات 3 درصد افزای پیدا کرده است.
فرمانده انتطامی استان قم با تاکید بر اینکه در زمینه مواد مخدر عملکرد خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: شاهد افزایش 31 درصدی کشفیات هستیم بطوری که در سال گذشته 5 تن و 300 کیلوگرم مواد مخدر کشف و 38 باند تهیه و توزیع مواد مخدر هم متلاشی شد.
سردار مجتبایی همچنین گفت: مجموع دستگیری ها در همه جرایم در سال گذشته 9 درصد کمتر شده است که از این دستگیرشدگان 20 درصد مربوط به قاچاق مواد مخدر، 8 درصد مربوط به سرقت و 72 درصد نیز مربوط به سایر جرایم است.
وی ادامه داد: 37 درصد افراد دستگیر شده بین 15 تا 24 سال، 45 درصد از 25 تا 40 سال و 14 درصد از 40 سال به بالا هستند.

پلیس ویژه پارک در قم راه اندازی شد
فرمانده انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از یکسان سازی و استانداردسازی وضع ظاهر پلیس خبر داد و ابراز داشت: جایگاه های یکنواختی ویژه پلیس در میادین شهر ایجاد شده و در پارک های مهم استان، پلیس ویژه پارک پیش بینی شده است که در آینده توسعه پیدا می کند.
سردار مجتبایی با بیان اینکه چهار گشت امنیت اخلاقی در سطح شهر بویژه اطراف حرم راه اندازی شده است، تصریح کرد: ارتقای امنیت اجتماعی را در کل استان دنبال می کنیم که جمع آوری ماهواره و برخورد با مظاهر فساد نیز در دستور کار ماست.
وی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از 60 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان دستگیر شدند، ادامه داد: سلسله طرح های پاکسازی در سطح شهر انجام می شود و به صورت ضربتی با افراد شرور و اراذل و اوباش و معتادان برخورد می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها