کد خبر: ۸۳۲۰۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۳۳ سال پیش در چنین روزی
حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه در رابطه با ایفای یک نقش موثر در عادی کردن روابط ایران با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس بزودی برای میانجیگری میان ایران و کشورهای عرب همسایه به ایران سفر خواهد کرد .

رخدادهای 12مهر 1358

رهبر انقلاب امروز در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی ضمن تشریح ویژگی های نمایندگان شورای شهر که قرار است توسط مردم انتخاب شوند به اصل ولایت فقیه پرداخته و فرمودند : اگر چنانچه فقیه در کار نباشد، ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است. یا خدا، یا طاغوت، یا خداست، یا طاغوت.

وزیر امور خارجه امروز با اشاره به اینکه روابط ایران با آمریکا بسیار سرد است گفت : اگر آمریکا می خواهد روابط خود را با ایران بهبود بخشد باید در سیاست های خود تجدید نظر کند .

خبر دیگر آنکه هشت تن از عوامل ضد انقلاب سحرگاه امروز در آبادان اعدام شدند . این هشت نفر در حوادث خونین خوزستان در ماههای اخیر دست داشته اند .

رهبر انقلاب امروز با نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی دیدار و گفت و گو کردند . 

اهم بیانات امام خمینی در این دیدار عبارت است از :

یاری خدا به یاری جمهوری اسلامی است

1- اگر یاری بکنید خدا را ـ یاری خدا؛ یاری احکام خداست، یاری قرآن کریم است، و یاری جمهوری اسلامی است ـ چنانچه یاری کنید خدا را، خدا هم شما را یاری می‎کند.

اگر ولایت فقیه نباشد دیکتاتوری است / ولایت فقیه نباشد طاغوت است /یا خدا یا طاغوت

2- به حرفهای آنهایی که برخلاف مسیر اسلام هستند و خودشان را روشنفکر حساب می‎کنند و می‎خواهند ولایت فقیه را قبول نکنند [اعتنا نکنید] اگر چنانچه فقیه در کار نباشد، ولایت فقیه در کار نباشد، طاغوت است. یا خدا، یا طاغوت، یا خداست، یا طاغوت.

اگر رئیس جمهور به نصب ولی فقیه نباشد طاغوت است

3-  اگر با امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است؛ اطاعت او اطاعت طاغوت است؛ وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می‎رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود.

ولایت فقیه تبع اسلام است / اینها اسلام را فاجعه می دانند نه ولایت فقیه را

4- شما نترسید از این چهار نفر آدمی که نمی‎فهمند اسلام چه است؛ نمی‎فهمند فقیه چه است؛ نمی‎فهمند که ولایت فقیه یعنی چه. آنها خیال می‎کنند که یک فاجعه به جامعه است! اینها اسلام را فاجعه می‎دانند، نه ولایت فقیه را. اینها اسلام را فاجعه می‎دانند، ولایت فقیه فاجعه نیست. ولایت فقیه، تَبَع اسلام است.

خبرگان چشمان خود را باز کنند / مخالفین ولایت فقیه وکالت ندارند

5- چشم‎هایتان را باز کنید! اهل خبره چشمشان را باز کنند. کسانی که با ولایت فقیه مخالفت می‎کنند برخلاف این چیزی که ملت آنها را تعیین کرده است عمل می‎کنند، وکالت ندارند در این امر.

ما چیزی که بر خلاف اسلام باشد به دیوار می زنیم

6- اگر چنانچه یک چیزی بگویید که برخلاف مصالح اسلام باشد، وکیل نیستید؛ حرفتان قبول نیست، مقبول نیست. ما به دیوار می‎زنیم آن حرفی را که برخلاف مصالح اسلام باشد.

کسی که ولایت فقیه را تشریفاتی میداند اگر متوجه سخن خود باشد مرتد است

7- باز هم از زیر بار اسلام می‎خواهند خارج شوند؟ یک مسئله «تشریفاتی»! بله، آقایان بعضیشان می‎گویند مسئله ولایت فقیه یک مسئله «تشریفاتی» باشد، مضایقه نداریم. اما اگر بخواهد ولیّ، دخالت بکند در امور، نه، ما آن را قبول نداریم ـ حتماً باید یک کسی از غرب بیاید دخالت بکند؟! ـ ما قبول نداریم که یک کسی اسلام تعیین کرده او دخالت بکند. اگر متوجه به لوازم این معنا باشند، مرتد می‎شوند! لکن متوجه نیستند.

مردم مختارند وکلایی که خلاف اسلام عمل می کنند برکنار کنند

8- آقا، سستی نکند ملت ما. اگر وکلاشان خواستند برخلاف اسلام عمل بکنند، مردم مختارند که وکلا را عَزْلِشان بکنند، بریزندشان دور. آنها خیال می‎کنند که نه، این خلاف آزادی است. شما دارید دیکتاتوری می‎کنید! شما دارید در مقابل ملت می‎ایستید. ملت اسلام را می‎خواهد، شما می‎گویید لازم نیست! ملت ولایت فقیه را می‎خواهد، که خدا فرموده است، شما می‎گویید خیر، لازم نیست! و شما می‎خواهید چند نفر آدم را بر سایرین تحمیل بکنید. این دیکتاتوری است.(1)

اگر با امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتی غیر مشروع شد، طاغوت است؛ اطاعت او اطاعت طاغوت است؛ وارد شدن در حوزه او وارد شدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتی از بین می‎رود که به امر خدای تبارک و تعالی یک کسی نصب بشود.

رهبر انقلاب امروز کارکنان صدا و سیما را به حضور پذیرفته و با آنان در مورد اهمیت رادیو و تلویزیون سخن گفتند . اهم بیانات امام در این دیدار عبارت است از :

محتوای جمهوری اسلامی به اسلامی بودن همه نهادها است

1- «جمهوری اسلامی» یک لفظی نیست که محتوا نداشته باشد. یک لفظی است که باید محتوا داشته باشد و محتوایش هم این است که تمام دستگاههای دولتی و ملی و تمام قشرهای کشور، اسلامی بشود. اگر بنا باشد مثلاً دادگستری اسلامی نباشد، مالیه‎اش اسلامی نباشد، هر جا دست بگذارید اسلامی نباشد، این شکست نهضت است.

2- اگر خدای نخواسته این دستگاه [رادیو و تلویزیون]یک وقتی نقیصه داشته باشد؛ یعنی بر مسیر ملت نباشد، بر مسیر اسلام نباشد، این خطرش بیشتر از این است که وزارت مثلاً فلان بر مسیر اسلام نباشد.(2)

تصویب لایحه دگرگونی تشکیلات قضایی کشور در شورای انقلاب

لایحه دگرگونی تشکیلات دادگستری ، تشکیل دادگاه ها ی عمومی و در نتیجه انحلال دادگاه های شهرستان ، استان ، دیوان کیفر کارکنان دولت و شوراهای داوری و دادسراهای استان و دیوان کیفر به تصویب شورای انقلاب رسید و به وزارت دادگستری ابلاغ شد. با اجرای این لایحه تشکیلات قضایی و نظام موجود دادگستری دگرگون شده و مراجع صلاحیتدار جدیدی برای رسیدگی به دعاوی حقوقی ، جزایی و امور جنایی اختصاص می یابد.(3)

دکترحسن روحانی خواستار شد : تصفیه اساسی در روحانیت

دکتر حسن روحانی که به دعوت حزب جمهوری اسلامی به ساری سفر کرده است طی سخنانی گفت : دو تصفیه اساسی باید در میان روحانیت صورت گیرد .وی ادامه داد : این نهایت اهتمام امام است که آن دسته از روحانیونی که فاقد اطلاعات لازم علمی هستند و نیز روحانیونی که فاقد صلاحیت اخلاقی می باشند باید تصفیه شوند . (4)

عدم تمایل دولت موقت جهت تصفیه و از بین بردن عناصر ساواک و سیا

سران حزب دموکرات در خانقین عراق بسر میبرند و از این نقطه عملیات تهاجمی خود را در شهرهای مرزی رهبری می‌کنند»این مطلب را عسگری زاده یکی از پاسداران عملیات غرب کشور در سمینار مسوولان سپاه پاسداران در غرب کشور اعلام کرد.

یزدی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت آمریکا بسیار سرد است در پاسخ به این سوال که راههای عادی کردن روابط میان دو کشور چیست گفت : در نتیجه انقلاب اسلامی ایران ما به سلطه خارجیان در کشورمان پایان داده ایم ما برای ارزش هایی که به آن سخت اعتقاد داریم مبارزه کرده ایم و به هیچ وجه آنرا رها نخواهیم کرد بنا بر این اگر آمریکا خواستار عادی کردن روابط با ما است باید در سیاست خود نسبت به ایران تجدید نظر کلی کند.

«بشارتی» عضو تحقیقات و اطلاعات و شورای فرماندهی پاسداران نیز ضمن انتقاد از نقش ضعیف دولت، گفت: 6 ماه است که مسوولیت اصلی به عهده دولت است ولی در این مدت هیچ گونه عمل انقلابی در جهت تصفیه و از بین بردن عناصر ساواک و سیا صورت نگرفته و آنها علیه انقلاب شدیداً در حال فعالیت هستند.(5)

پیکر نیمه جان گوینده سابق رادیو دربیابانهای جنوب تهران 

پیکر نیمه جان تقی روحانی گوینده سابق رادیو که دیروز توسط یک گروه مسلح ربوده شده بود امروز در بیابان‌های اطراف جاده آرامگاه (جنوب تهران) پیدا شد.تقی روحانی در حالی که بر اثر ضربات وارده مغزش از کاسه سر بیرون آمده بود، توسط پاسداران کمیته صالح‌آباد پیدا شد و به بیمارستان دکتر فاطمی (رضاشاه سابق) منتقل شد. وی بلافاصله در بخش جراحی بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

بنا به اظهار پزشکان بیمارستان دکتر فاطمی حال تقی روحانی رضایت‌بخش نیست و به احتمال قوی وی به علت شدت جراحات وارده فوت خواهد کرد.این واقعه حدود دو هفته پس از آن اتفاق افتاده است که شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی مرکز با به پایان رساندن رسیدگی به پرونده محمدتقی روحانی مقدم مشهور به تقی روحانی وی را به 5 سال حبس و 80 ضربه شلاق محکوم کرد. (6)

حافظ اسد به ایران می آید

به گزارش روزنامه کویتی الساسه حافظ اسد رئیس جمهوری سوریه بزودی برای میانجیگری  میان ایران و کشورهای عرب همسایه به این کشور در منطقه خلیج فارس سفر خواهد کرد .الساسه به نقل از منابع دیپلماتیک در دمشق نوشته است سوریه در رابطه با ایفای یک نقش موثر در عادی کردن روابط ایران با کشورهای عربی منطقه خلیج فارس را مورد توجه و امعان نظر قرار خواهد داد . (7)

وزیر خارجه : روابط ایران با آمریکا بسیار سرد است

دکتر ابراهیم یزدی وزیرامور خارجه گفت : ما معتقدیم کشورهای جهان سوم نه تنها باید علیه امپریالیسم سیاسی و اقتصادی مبارزه کنند بلکه باید با سلطه فرهنگی ابرقدرت ها نیز به مقابله برخیزند . وی ادامه داد :در حال حاضر ملتهایی هستند که میخواهند علیه استعمار مبارزه کنند ولی خود دارای طرز فکر استعماری هستند .

شرط عادی شدن روابط با آمریکا

یزدی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت آمریکا بسیار سرد است در پاسخ به این سوال که راههای عادی کردن روابط میان دو کشور چیست گفت : در نتیجه انقلاب اسلامی ایران ما به سلطه خارجیان در کشورمان پایان داده ایم ما برای ارزش هایی که به آن سخت اعتقاد داریم مبارزه کرده ایم و به هیچ وجه آنرا رها نخواهیم کرد بنا بر این اگر آمریکا خواستار عادی کردن روابط با ما است باید در سیاست خود نسبت به ایران تجدید نظر کلی کند.

«بشارتی» عضو تحقیقات و اطلاعات و شورای فرماندهی پاسداران نیز ضمن انتقاد از نقش ضعیف دولت، گفت: 6 ماه است که مسوولیت اصلی به عهده دولت است ولی در این مدت هیچ گونه عمل انقلابی در جهت تصفیه و از بین بردن عناصر ساواک و سیا صورت نگرفته و آنها علیه انقلاب شدیداً در حال فعالیت هستند.

دولت برنامه ای برای صدور انقلاب ندارد

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود درباره صدور انقلاب نیز گفت : انقلاب چیزی نیست که بتوان آنرا صادر کرد و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز چنین برنامه و هدفی ندارد ولی اگر بطور غیر مستقیم انقلاب اسلامی ایران در سایر کشورها اثر گذاشته است این نتیجه طبیعی انقلاب اسلامی ایران است . (8)همزمان با سخنان یزدی وزیر خارجه مبنی بر اینکه روابط ایران با آمریکا بسیار سرد است مکری سفیر کشورمان در شوروی از گرم بودن روابط با این کشور خبر داد . (9)

اخراج 180ساواکی و 114فراماسونر از وزارت خارجه

یزدی همچنین طی سخنانی در مرکز اسلامی نیویورک گفت : ایران بدترین دوران انقلاب را سپری می کند و ما تاکنون 180مامور ساواک و 114کارمند فراماسون وزارت امورخارجه را تصفیه کرده ایم . (10)

اعدام 8تن از عوامل آشوب های خوزستان

هشت تن از عوامل ضد انقلاب سحرگاه امروز در آبادان اعدام شدند . دادستان دادسرای انقلاب اسلامی آبادان و خرمشهر امروز گفت : یکی از معدومین به نام علی زویدات که پدرش نیز چندی پیش اعدام شد متهم بود که با توزیع اسلحه میان مردم آنان را به قیام مسلحانه علیه نظام اسلامی دعوت کرده است .

انفجار در مسجد جامع خرمشهر و شهادت 11نفر طی آن ، نگهداری اسلحه به قصد محاربه با نظام اسلامی ، ارتباط با عوامل خارجی و طی دوره های چریکی برای قیام مسلحانه علیه انقلاب ، طرح انفجار چاه های نفت و خط راه آهن خرمشهر و...از جمله اتهاماتی است که این هشت نفر به خاطر آن اعدام شده اند . (11)

پی نوشت:

1- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 216

2- صحیفه امام ، جلد 10، صفحه 212

3- کیهان ، 12مهر 1358، صفحه 2

4- کیهان ، 12مهر 1358، صفحه 15

5- کیهان ، 12مهر1358، صفحه 1

6- کیهان ، 12مهر 1358، صفحه 3

7- اطلاعات ، 12مهر 1358، صفحه 1

8- اطلاعات ، 12مهر 1358، صفحه 2

9-  اطلاعات، 12مهر 1358، صفحه 2

10- کیهان ، 12مهر 1358، صفحه 5

11- اطلاعات ، 12مهر 1358، صفحه 3

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
JAPAN
۱۵:۴۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
موشه تو سوراخ نمی رفت جارو به دمبش می بست!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها