کد خبر: ۸۳۲۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه کلیت اداره بازار ارز و سکه به عهده دولت است، گفت: بحث ارز یک بحث پیچیده و حساس است و راه حل آن برخورد با ظرافت نه دامن زدن به آن است.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص نوسانات بازار سکه و ارز با اشاره به  طرح دو فوریتی نمایندگان برای ورود نظارتی قوه قضائیه برای سازماندهی آن اظهار داشت: کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس هفته آینده در مورد ممنوعیت فروش ارز آزاد تشکیل جلسه می‌دهند.

وی با اشاره به نابسامانی اخیر بازار سکه و ارز افزود: متأسفانه قیمت دلار و سکه به صورت افسار گسیخته بالا می‌رود و قطعا مجلس در هفته آینده نمایندگان دولت را برای برخوردهای قاطع‌تر به مجلس فرا خواهد خواند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کلیت اداره بازار ارز و سکه به عهده دولت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بازتاب وضعیت نابسامان بازار ارز و سکه در اذهان عمومی به عدم توانایی و اراده دولت در کنترل آن تداعی می‌شود.

طبیب‌زاده با بیان اینکه افزایش قیمت ارز و سکه اثر مستقیم بر کالاهای اساسی می‌گذارد، تصریح کرد: درست است که دولت با ارز مرجع کالاهای ضروری را در اختیار مردم قرار می‌دهد در حالی که آنها با درآمد محدود و مشخص خود نیازهای دیگری نیز دارند.

وی با اشاره به استنباط دولت از وجود اخلالگران در ایجاد تلاطم بازار ارز و سکه گفت: اگر استنباط دولت  وجود اخلالگران است آنها را شناسایی و از سوء‌استفاده دلالانی که میلیون‌ها تومان از نابسامانی بازار بهره‌برداری می‌کنند، جلوگیری کند.

نماینده تهران در خانه ملت ادامه داد: نابسامانی بازار ارز و سکه برای کارشناسان و ناظران اقتصادی داخلی چیزی جز تداعی‌کننده ناتوانی دولت در اداره امور اقتصادی کشور ندارد و به نفع دولت است که برای حفظ وجهه عمومی خود در میان نخبگان و آحاد جامعه هرچه زودتر قضیه سکه و ارز را ساماندهی کرده و اجازه افزایش قیمت افسارگسیخته را به دلالان و سودجویان ندهد.

طبیب‌زاده با بیان اینکه دولت باید تدابیر ویژه‌ای را در شرایط اقتصادی کنونی بیاندیشد، یادآور شد: در ارتباط با کنترل بازار ارز و سکه نه می‌خواهیم شعاری برخورد کنیم و نه می‌خواهیم دولت را محکوم کنیم، چراکه این نهاد به نوبه خود با مشکلات زیادی مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: البته از حق نباید گذشت، چراکه دولت به سراغ راه حل این مسئله نیز رفته است و نمی‌توان گفت که کاری انجام نداده ولی بحث ارزی یک بحث بسیار پیچیده و حساس است و راه‌ حل آن برخورد با ظرافت نه دامن زدن به آن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها