کد خبر: ۸۳۷۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
به هر حال جای هیچ شک و شبهه ای نیست که مردم شریف و فهمیم ایران قطعا نادان و هالو نیستند اما برخی از این بزگوارانی هم که اینچنین بی محابا در مسائل اقتصادی پیچیده اظهار نظر..
پس از بحران سکه و ارز کمتر کسی در کشور پهناور ایران بود که در این زمینه اظهار نظر نکند. همه سعی کردند تا خود را کارشناس مسائل اقتصادی معرفی کنند و بر سر عامل گرانی از ظن خود داد و فریادی بکشند حتی کسانیکه که از پس یک فرمول ساده محاسباتی و اقتصادی هم بر نمی آیند و یا اینکه الفبای اقتصاد را نیز نیاموخته اند!

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، ما ایرانی ها آنقدر اعتماد به نفس داریم که از راننده تاکسی مان گرفته تا ... همگی خود را در چند موضوع کارشناس و صاحب نظر می دانیم.

مسائل دشوار و پیچیده اقتصادی، فرهنگی، دینی و پزشکی را هر ایرانی بدون لحظه ای تامل پاسخ می دهد حال صحیح و غلطش را زیاد کار نداریم.

این روزها موضوع گرانی ها بهانه ای شده تا هر کسی که مخاطبی برای سخنان خود پیدا کرد در این زمینه اظهار نظر کند و سنجیده و نسجیده برای این مشکلات علت و دلیلی بتراشد و توپ را در زمین هر کسی که دوست داشت بیاندازد.

مجلسی ها توپ را در زمین دولت و دولتی ها مشکل را دیگران معرفی کردند و قوای سه گانه به جان هم افتادند و بعضا هم با هم وحدت کردند و توپ را به سمت زمین بیگانگان شوت کردند اما در این آشفته بازار یکی پیدا نشد که بگوید؛ خدا خیرتان بدهد لااقل آنهایی که فوتبالشان خوب است وارد مستطیل سبز شوند و مابقی در سکوها صرفا مشوق کارشناسان خبره و نظرات صحیح باشند نه اینکه همه با هم بریزید تو زمین و به بهانه شوت کردن زیر توپ به سر و کله هم بزنید و نه تنها مشکلی از جامعه حل نکنید بلکه صرفا فضا را ملتهب و کینه ها را بیشتر بکنید.

برنامه پرطرفدار "صرفا جهت اطلاع" در پنج شنبه شب گذشته کلیپ کوتاهی را پخش کرد که حجت الاسلام و المسلمین قرائتی کارشناس مشهور مسائل دینی و اخلاقی در پاسخ خبرنگاری که پرسیده بود " برای ارتقاء طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی این روش مرسوم را می پسندید؟" با شجاعت و جسارت همیشگی گفت: " الان آمادگی ندارم جواب دهم باید قبلا می گفتید تا بشینم فکر کنم رادیو نیستم که تا پیچم را باز کردید بخونم."

نجف زاده، مجری این هفته "صرفا جهت اطلاع" در تقدیر از این رویه اخلاقی حجت الاسلام قرائتی گفت: "ممنون که گفتید کارشناس همه امور نیستید بقیه کارشناسان لطفا یاد بگیرند."

حال در شرایطی که بزرگانی چون حجت الاسلام قرائتی علی رغم تخصص زیاد و گسترده در مسائل اخلاقی و دینی و فرهنگی؛ حاضر به پاسخگویی به سئوالی در حیطه تخصصی خود بدون فکر و تامل نمی شوند اما متاسفانه برخی از بزرگواران بدون اینکه تخصصی در زمینه اقتصادی و یا هر حیطه دیگری داشته باشند بی محابا اظهار نظر می کنند و برای آسیب ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی عامل تراشی می کنند و از تریبون های رسمی علیه دلایل ساخته ذهن خود موضع می گیرند.

دیروز عموم ائمه جمعه سراسر کشور بدون ورود مصداقی و ریز به دلایل مشکلات اقتصادی اخیر کشور، صرفا به اصل گرانی ها اشاره کردند و از مسئولین خواستند تا با همدلی هر چه بیشتر این مشکلات را مرتفع نمایند که از عالمان دینی که همواره غمخوار و همراه مردم بوده اند جز این انتظار نمی رفت اما در این میان برخی از ائمه جمعه کج سلیقگی کرده و بدون اینکه تخصصی در مسائل اقتصادی داشته باشند سخنانی را بر زبان جاری کردند که جای تامل و تاسف بسیار دارد.

برخی ائمه جمعه حامی دولت بدون اینکه از ریشه های حقیقی بحران اقتصادی اخیر آگاه باشند؛ یک جانبه از دولت حمایت کردند و صرفا از عوامل خارجی و بیرون از دولت سخن به میان آوردند و برخی دیگر از ائمه جمعه نیز بدون هر گونه تخصصی در عرصه اقتصادی یکطرفه به دولت حمله کردند و توهین های صریحی را به شخص رئیس جمهور روا داشتند که جای تاسف و تامل بسیار دارد.

در این میان اظهارات غیرکارشناسانه و زننده امام جمعه یکی از شهرهای بزرگ کشور بسیار دور از انتظار و ناراحت کننده بود.

این عالم دینی با انتقاد از گرانی‌های اخیر و نوسانات قیمت دلار مدعی شد که دلیل اصلی مشکلات اقتصادی روزهای اخیر سیاست‌های غلط دولت است!

وی در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه وضعیت گرانی‌ها افسارگسیخته شده است گفت: متاسفانه رئیس جمهور در مصاحبه خود با رسانه‌های گروهی در مورد گرانی‌ها حرف‌هایی نامرتبط بیان کردند و این مسئله باعث اعتصاب بازاریان شد.

به گزارش بی باک، وی گفت: به نظر من دلیل اصلی اعتصاب بازاریان در تهران جواب های نامرتبط رئیس جمهور در خصوص گرانی های افسار گیسخته در کشور بوده است چراکه رئیس جمهور در جواب خبرنگاران گرانی ها را از دولت ندانسته  و ظاهرا وی خیال می کند که مردم مشتی نادان و "هالو" هستند.

وی تصریح کرد: به نظر من درصد کمی از مشکلات اقتصادی و تورم به تحریم دشمنان مربوط است و دلیل اصلی آن سیاست های غلط اقتصادی است.



حال جای این سئوال باقی است؛ وقتی شخصیتی شهیر چون حجت الاسلام قرائتی که به اعتراف همگان از متخصصان و کارشناسان بزرگ در عرصه دین، فرهنگ و اخلاق است؛ حاضر به پاسخگویی به سئوالی در حوزه تخصصی خود بدون هر گونه تامل و فکر نمی شود؛ چگونه برخی حضرات که باید برای دیگران الگو باشند با ورود مصداقی و ریز در مسائلی که هیچ گونه تخصصی در آن ندارند به اظهار نظر غیرکارشناسانه آنهم از تریبون رسمی نمازجمعه می پردازند و با ارائه نظرات شخصی و غیرکارشناسانه خود علیه برخی از مسئولین و قوای کشور موضع می گیرند؟!

واقعا اگر تشخیص دلایل بحران اقتصادی اخیر و رفع آن بدین سهولتی است که برخی آقایان مطرح می کنند؛ پس رهبر معظم انقلاب با چه توجهی سخن از اقتصاد مقاومتی به میان آورده اند؟! لابد این حضرات ادعا دارند که بیش از معظم له در جریان مسائل و عوامل پیچیده بحران اخیر هستند؟! به هر حال باید اعتراف کرد که مشکلات اقتصادی اخیر کشور فراتر از برخی دلایل جزئی ذکر شده از سوی برخی اشخاص و گروههای دوست و دشمن می باشد.

آنچنه پرواضح است اینکه برای گذر از این گردنه سخت و دشوار؛ علاوه بر ضرورت تلاش مسئولین، چاره ای نمی باشد جز تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی که با همراهی مردم و مسئولین امکان پذیر خواهد بود و همگان باید سعی کنند تا از ملتهب کردن فضای روانی جامعه خودداری کرده و بدون علم و تخصص به طرح اظهار نظرهای نسنجیده روی نیاورند که نه تنها دردی از مردم و کشور حل نخواهد کرد بلکه صرفا به تشویش اذهان عمومی و دلسردی مردم منجر خواهد شد که خود گناهی بزرگ می باشد.

به هر حال جای هیچ شک و شبهه ای نیست که مردم شریف و فهمیم ایران قطعا نادان و هالو نیستند اما برخی از این بزگوارانی هم که اینچنین بی محابا در مسائل اقتصادی پیچیده اظهار نظر کرده اند به هیچ وجه متخصص و کارشناس مسائل اقتصادی نبوده و نیستند و اخلاق اقتضا می کند تا از چنین رویکردهای زننده ای اجتناب کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۴۶
۳۳
شمانفستون ازجای گرم بلندمیشه که دردمردم رانمیدونیدچیه درضمن یه امام جمعه ازتمام مسائل روزبایداینقدراطلاع داشته باشه که بتونه خطبه ی نمازجمعه رابخونه پس لطفا بیخودی توهین نکنیدونخواهیدافرادرامقایسه کنید
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
باسلام خدمت جنابعالی باید عرض کنم که بنده بارها پشت سر ایشان که این حرف را زده اند نماز خوانده ام . باید عرض کنم که گرایشات سیاسی ایشان ضد دولت احمدی نژاد است حتی زمان فتنه 88 که مردم علیه نویسنده نام بی سلام خدمت امام خامنه ای شعار دادند وی آنها را با همین لحن کوبید . به یاد ندارم که وی خدمات دولت را پشت تریبون نمازجمعه بازگو کند مگر در موارد خاص مثل هفته دولت که همان موقع نیز در کنارش انتقاد وجود داشت . اگه شما موضعی از وی علیه حرکات غلط بقیه آقایان سیاسی دیگر دیدید ما رو هم مطلع کنید ...
یاور علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
خب حتما باید رهبری بیان و بگن که به وضعیت معیشت مردم توجه شود آقایان دولت ! تا یکی حرف بزنه ! آخه مرد مومن یعنی یه دستگاه عریض و طویل اقتصادی دولت فقط میشه که با 20 نفر دلال سرکوچه ای این طوری بهم بریزه!!! واقعا داریم ( به قول شهیدی فر)!!!
حالا تربون نماز جمعه هم اگه بیاد همون حرفای دولتو بزنه شما راضی هستین !!! اگه واقعا اینکه چهارتا اس ام اس انقد بازار رو بهم ریخته منطقیه ! تحریم ها که تا دیروز اثر نداشت پس چرا ریاست محترم جمهوری دلیل را تحریم میگه!
حق بگیم به قول آقا مردم خودشون میان سمتش سعی نکنیم مردم فریب بدیم ! بگیم آقا اگه دیروز تو میدون جنگ جنگیدیم و پیروز شدیم امروز باید تو عرصه زندگی شخصی و گرونی ها پای این انقلاب و خون جونامون بیستیم و فداکاری کنیم ! مسئولان هم باید خواب رو به خودشون حرام کنن تا وضعیت اقتصادی مملکت آباد بشه !
امام علی علیه السلام : حق را بگویید حتی اگر به ضررتان باشد .
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
یاورعلی ازحق گفتی اگه منصفی و طرفدرارحق پس این مطالب رو بخون :1-این دلالان سرگوچه که گفتی هر کدوم چیزی حدود 1000000000000تومان فقط گردش مالی در بانک داشتن (حالا کارهای غیر بانکیشون سرجای خود )وچرا بعد از دستگیریشون کتراز یک هفته ارز کاهش 1000تومانی داشت .قضیه پیچیده تراز این حرفاست.2-نمیگم توی تریبون نمازجمعه حرفای دولت رو بزنن ولی آیانبایدمردم را ازخدمات بی سابقه دولت (به فرموده رهبرمعظم )به اسلاع مردم رسوند(که رهبری هم یکی از نقاط ضعف دولت را در اطلاع رسانی دولت از خدمات به مردم بیان کردند) وبه مردم امید داد.3-خواهشا منصف باشیم قبل ازاحمدی نژاد چه کسی بود که تا این حد به قول شما بی خوابی کشیده تا وضعیت مملکت بهبود پیداکنه .( لطفا مقایسه کنید کارهای صورت گرفته در این دولت را با دولت های دیگر ،درزمینه های نانو ،هسته ای ،تولیدات رادیوداروها،هوافضا،رشدعلمی بی سابقه واقتصادی (بنابرآمارهای بین المللی)وخدمات عمرانی بی سابقه دولت درسرتاسرایران وکارهایی ازقبیل هدفمندی یارانه ها و سوخت که هیچ کس جرات اجرای آنها را نداشت و...)حالا چشم هامون رو ببندیم و پی حرف آقایان که از اول موضعشون با احمدی نژاد مشخص بود ،بیفتیم واحمدی نژاد رو بکوبونیم .4- آیا مصوبات مجلس در بحث اقتصادی هیچ تاثیری نداره ؟ آیا برخورد قوه قضائیه با اخلالگرا دراقتصاد تاثیر نداره ؟( که اثرش رو دردستگیری 20 نفرازاونها رو دیدیم.). بحث زیاده ولی حالا باید فقط یک نفر رو زمین زد و چه کسی بهترازاحمدی نژاد که همه برعلیه اون شدند و زورش هم به کسی نمی رسه !!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۴۳
۱۳
حرف شمال کاملا درسته ولی باید در نظر داشته باشیم که مردم طوری زیر فشار تورم دارن له میشن و زورشون نمی رسه مجبورن فقط اظهار نظر کنن به قول خودمون خودشونو خالی کنن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
ایشون که مردم!! نیست. خودش مسوولیتی دارد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۳۸
۱۳
من هم با شماموافقم نبایدبدون داشتن تخصص در کاری اظهارنظرکرد
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۲۲:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
آقای امام جمعه؛ مردم هالو نبوده اما شما هم اقتصاددان نیستید

لطفا اگه ممکنه این تیتر و این مطلب را از روی سایت بردارید این هم نقشه انگلیس هاست

فاصله بین روحانیت و مردم . روحانیت محترم قشر آگاهی دهنده به مردم هستند و به جز موارد بسیار معدود

اکثریت قریب به اتفاق روحانیت در خط امام و ولایت هستند بعلاوه که ما هر آموخته ای از دین داریم مدیون

روحانیت هستیم در جواب آقای حمید که گفته اند نباید بدون تخصص اظهار نظر کرد

باید گفت که جلوی دهن مردم را که نمیشه بست منتها برخی اظهار نظر ها کارشناسا نه هست و منطبق با منطق

که از طرف هر عقل سلیمی پذیرفته میشه بعضی اظهار نظر ها آنچنان کارشناسانه نیست

روحانیت به دلیل تقوا و علمی که دارند بخصوص هر چه سطح علمیشان بالاتره معمولا از اظهار نظر های

بدون پشتوانه پرهیز میکنند

اما این حرف که به امام جمعه بگیم که اقتصاد دان نیست دقیقا همون حرفی است که یک خبرنگار خارجی زمانی که امام ره

در فرانسه بودند به ایشان گفته بود که شما علم اقتصاد ندارید اما همین اما م چنان استکبار و اقمارش را به لرزه اندا خت

که هنوز که هنوز است تاوان آن پس لرزه ها رو دارن میدن شما فکر می کنید برای چی امریکا شانزده تریلیون بدهی خا رجی داره

چون اون مجسمه شیطان جرج دبلیو از ترس انقلا ب اسلامی ایران به کشور های افغانستان و عراق حمله کرد

و نه تنها که هر چه امریکایی ها پس انداز داشتند خرج شد که یک بدهی سنگین هم پشت دستشون گذاشت که تا نسل ها باید

تاوان آنرا پس بدن و اینها البته همه در اثر روشنگری ها و جانفشانی های روحانیت بود ه و هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۲۲
۱۷
ﺍﮔﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻘﺼﺮ ﻧﻴﺴﺖ ﭘﺲ ﮐﯽ ﻣﺴﻮﻭﻝ ﻫﺴﺘـ
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
وقتی که 16 نفر از این اخلالگران رو بازداشت کردند دیدیم که بازار ارز طی کمتر از یک هفته بیش از 1000 تومان کاهش داشت . خوب حالا باید از قوه قضاییه و ویگر نهادهای مربوط پرسید آیا دستگیری این مجرمان به عهده رئیس جمهور است . خوب شد که احمدی نژاد این دعوا رو راه انداخت که آقایان بیدار بشن ...
بیکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
در جواب آقا امین باید بگم اون دولت و کابینه ای که هزاران نفر حقوق بگیر فقط در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی حقوق بگیر داره و 16نفر بخوان کل سیاست های مالی اونها رو تحت کنترل داشته باشن بهتره که برن بمیرن چون مایه ی آبروریزی بیش نیستن...داداش من کدوم 16نفر کدوم اخلالگر دستشون دیگه رو شده شما از ی بچه هم بپرسی از الف تا نون این داستانها رو میدونه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۲۰
۱۴
در شرایط غیر از جنگ و بلایای طبیعی هر بحرانی در کشور نشانه عدم مدیریت دولت است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
عزیزم کشور در حال جنگ است! جنگ تمام عیار اقتصادی! توپخانه دشمن را نمی بینید؟؟!!!!
محسن رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
جمله امام خمینی نقل به مضمون
مجلس در راس امور است .مجلس خوب همه چیز را درست ومجلس بد همه چیز را خراب می کند
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
اگر بگوئیم تنها از عدم مدیریت است بی انصافیست.زلزله و خشکسالی جزء بلایای طبیعی نیست؟؟؟جنگ سرد به چه معناست؟تحریم پس چه شد؟؟؟...خیلی سطحی نگری ناشناس.
علامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
ما در شرایط جنگ هستیم و تحت فشار
البته اونها هر موقع ظالمانه به ملت ما فشار آورد از یک طرف خودشان زد بیرون:
فتنه 86: توطئه در امر مسکن و خانه که منجر به افزایش بیش از حد قیمت ملک و خانه شد اما چند وقت بعد بانکهای خودشان به خاطر وصول نشدن اقساط خانه ها ورشکست شدند.
فتنه 88: مملکت را به آشوب کشیدند اما بهار اسلامی و جنبش وال استریت گریبانشان را گرفت.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱۳
۱۸
اولا سخن شما اصلا صحیح نیست. چون یه بچه که دست چپ وراستشو بشناسه میدونه علت گرانیها چیست وکیست چه برسد به امام جمعه که یک هفته وقت دارد در مورد موضوع سخن خودتحقیق کند وبیخود ازروی شکم سخن نگویدو خودشهروند این مملکت است وازوقایعی که می گذرد باخبر است کور که نیست یااز کره ماه جمعه به جمعه که نمی آید.ودر مورد آقای قراءتی:ایشون یا کار داشته وعجله یا ترسیده سخنی بگه گاف دست بقیه وروزنامه ها بده که از شانس ادو سبب خیر گردیدودر20:30خبر به نفع ایشون پخش شد.ایشون اگه عاقبت اندیش وباتفکر سخن میگن لطفا تفکر کنند ببیننددردرسهایی از قران چیزی از نداری واجاره خونه وبزرگ کردن بچه یتیم وغیره.... که کافیه به هر دری بزنی بسته باشه گفته شده بگن شاید مسولان از خدا بترسند واز خراب کردن سقف تورم بر سر این مردم ساده که توقع هیچ ندارند جز نریختن آبرو وشرمنده نشدن جلوی چشم زن و بچه. باآرزوی روزی که هیچ خانهای سفرش بی نان نباشه وهیچ مردی دست خالی خانه اش نره . انشااله
پاسخ
سرباز ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
امیر خان خیلی یه خودت سخت نگیر اومدیم یه موقع گیرپاج کردی اونوقت شرمنده زن و بچت میشی و اینکه در مورد حاج آقا قرائتی ایشون دارن تفسیر قرآن میکنن ( درسهایی از قران ) و تفسیر قرآن یعنی معنا کردن روان و همه فهم آن نه نق و نوق های سیاسی
نه اینکه مثل آدم های خود بزرگ بین خودشون رو کارشناس همه مسائل بدونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۲۱
۱۶
حالا یه نفر پیدا شده حقیقت رو گفته
شما هم به جای سفسطه بازی یه ذره به فکر مردم باشید!!!!
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱۲
۳
من هم با شما موافقم که بدون تخصص در کاری نبایید اظهار نظر کرد.اما توجه داشته باشید که اقایان مدعی تخصص کار را به اینجا رسانده اند!!!!
پاسخ
زمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۸
۶
مقاله جالب و میانه رو و خوبی بود از نویسنده و سایت شما سپاسگذارم که در این دوره و زمانه وانفسا که همه از هز تریبونی و قلمی استفادده می کنند که عقده های شخصی خودشونو وا کنند شما اینچنین حکیمانه و جالب اصل مطلب را رساندید.درضمن از عکس معنا داری که هم قرار دادید سپاسگذاریم .چراکه بی شک رئیس جمهور با هر کار درست یا غلطی فعلا نماینده افکار بیش از بیست و سه میلیون ایرانی است .
پاسخ
فرهاد
UNITED STATES
۱۷:۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱۱
۱۸
شماحق ندار به نماینده محترم ولی فقیه توهین کنی ایشان حرف دل مردم رو زدن.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
ولی همه حق دارند به منتخب ملت توهین کنند. در ضمن از طرف مردم صحبت نکن. حرف دل من نبود
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
از پرچمت معلومه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
lمگه بسجیا هم از وی پی ان استفاده میکنن؟وا خدا مرگم بده
حسین از بوشهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۹
۸
فکر می کنم شما مسئله را نفهمیده اید یا گزارشگر مغرضی هستید که اینگونه قضاوت می کنید هر فردی در هر شغلی می داند که مدیریت سیستم اقتصادی هر کشور بعهده دولت است و اگر دچار بحران شود رئیس دولت باید پاسخگو باشد و احاد جامعه حق دارند انتقاد کنند و رئیس جمهور هم حق ندارد تفره برود و یا خدای ناخواسته دروغ بگوید که بنده در مساحبه های رئیس جمهور اینچنین دیده ام نه یک بار بلکه چند بار شماه هم اول نسبت به موضوع مورد تفهیم قرار بگیرید بعد اضهار نظر کنید و بدانید که اضهار نظر کردن در مقابل یک فر روحانی تنها روحانی هم شان او می تواند لاغیر متاسفم
پاسخ
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱۱
۶
گل گفتی ، لطفا آقایاااان در کارهای که در آن مسئولیتی ندارد دخالت نکنن
پاسخ
رضا از اصفهان
CANADA
۲۰:۱۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱
۳
لطفا موضعتان را مشخص کنید با مردم هستید یا نیستید امام جمعه محترم دقیقن حرف دل ملت مظلوم ایران را زدند بهتر بود همه حرفهای های ایشان را نقد میکردید اینقدر دوپهلو بازی در نیاورید مردم امسالشماهاراخوب می شناسند/
پاسخ
بهادر
UNITED STATES
۲۱:۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۳
۲
با سلام در کشوری که به نظرات متخصصین وکارشناسان توجه نمی شود شاید سخن امام جمعه کارگر بیفتد.
پاسخ
محمد
UNITED STATES
۲۲:۴۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۱
۴
شما مطمین باشیدکه اقای دکتراحمدی نزاد هم بیشتر ازاون امام جمعه ومامردم هالو که به ان رای دادیم نمیفهمه این دیگه پرواضح هست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۴
زنده باد دکتر احمدی نژاد
پاسخ
سينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۲
من با نظر شما موافق نيستم مردم الحمدا... همه اهل بصيرت هستند بدبختي ما اينه كه نظر خودمون را شاخص قرار مي دهيم بعد هر كس نظرش با ما نزديك باش حرفش منطقيه و هر كس نظرش با ما يكي نياشه منطقي نيست من بعه عنوان يك اقتصاد دان با نظر شما مخالفم
پاسخ
آحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۳
چطورعزیزدلتان و مراد و مریدهاش درهرموردی از مدیریت کهکشان راه شیری و عرفان و فال و جن گیری و جنگ و دفاع مقدس نادیده! و ... میگویند و به به چه چه شما بهواست؟حالا ایشان ادعای اقتصادانی نکرده.مثل روز روشن است مشکلات تقصیردولت بی کفایت است.چرااینقدرعصبانی شدید؟
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
نظر اينجانب را اگر راست ميگوييد اعلام كنيد
پاسخ
ناشناسي از ديار آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
سلام
واقعا دلم برا رهبر عزيزمون مي سوزه آخه خداوكيلي كي تا حالا ايشون اين جوري موضع گرفتند . خير سر بعضيا مثلا جانشين ولي فقيه هستند!!!!!!!؟؟؟؟؟اي خدااااااااااااااااااا تا كي از دست خودي؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
اریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
شماها دنبال مقصر میگردیدکه اصلا وجود خارجی نداردبیهوده تلاش میکنیدراهکار اینگونه است درکشورهای خارج انجام میدهند وقتی هواپیما سقوط میکندخلبان انمرده باشدکارشناس بعدازمطالعه جعبه سیاه اعلام میکند اشتباه ازطرف خلبان بوده چون خلبانی وجودنداردکه اعتراض کندویادررابطه باحوادث رانندگی به همین ترتیب ونتیجه خوبی هم داده..حال اعلام بفرماییدمقصر فوت شده تامردم بیشترازاینهاوقتشانراهدر ندهند
پاسخ
زارعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۷
۶
همه اقتصاد دان شدند
از این به بعد اقتصاد دان صادر کنیم
پاسخ
آیت الله مکارم شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۱۱
۸
مردم از دولتی که عیوب را توجیه و محاسن را به خود منتسب می‌کند، متنفر می‌شوند
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
احسنت...
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
امام خامنه ای هم فرمودند علت گرایش مردم به دولت های نهم و دهم زنده کردن ارزشها و شعارهای انقلاب است
راحیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۷
۴
بالاخره یکی پیداشدروراست حرف بزنه
پاسخ
سولاویسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۷
۷
امان از روزی که یکی مثل احمدی نژاد دیگر به درد منافع دنیا پرستان نخورد ، همین هایی که تا دیرور برای او به به وچهچه می کردند حالا احمدی نژاد بده شده وحتما رهپویان فتنه 88 خوبه شدند . مگر آقایان نمی بینند که غرب و صهیونیسم گلوی دولت را گرفته وتا جایی که زور دارد فشار می دهد پس چرا غوغا سالاری می کنند لطفا کمتر جوگیر شوند !
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۸
۶
شماها نفستون از جا گرم بلند میشه اگه مقصر دولت نیس پس کیه؟ تا جایی که من یادمه این تحریمها از 30 سال پیش بوده چرا قبلا تورم اینقد نبود؟
من نمیدونم مسولین این مملکت تا کی میخوان همه مشکلاتشونو گردن امریکا و غر بندازن ریس جمهورمحترم در نیویورک تو یه نشست خبری گفت ما دلمون واسه مردم امریکا میسوزه چون بهداشت ندارن و بیکارن
من از خودتون میپرسم با وجود تورم نجومی و بیکاری کشور عزیز خودمون این حرف ریس جمهور به یه جک بیشتر میخوره
و در اخر هم از امام جمعه محترم تشکر میکنم که حرف دل ملتو زدن
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
قبلا تورم اینقدر نبود چون همش 50 درصد بود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۹
۳
هی میگن کار 22 نفره.....!
این 22 نفر کی هستن؟
خب بگیرنشون.
مگر دستگاه اطلاعاتی کشور مرذه.....
حتما مرده که اول چند تا سرمایه دار کشور را به همن می زنند بعد اطلاعات تازه یادش میفته کار اطلاعاتی کنه.....
پاسخ
محمد جواد عربقهستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۷
۴
ای کاش کمی انصاف داشتیم همجوره گناه دیگران را انهم در نماز جمعه پاک نمیکردیم
پاسخ
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۸
۳
وقتی امام جمعه ای بیا حرفی بزن که اصولا" دولت و بسیاری از گروه ها در صدد رفع آن هستند جای خوشحالیه - امام جمعه عزیز شما دیگه چرا ؟ وقتی کشور در حال جنگ با غربه چرا این حرف رو زدی ؟ وقتی کشور تحریمه چرا این حرف رو زدی ؟ وقتی تحریم نفتی کردن و کشور رو باید برای بعضی از مشکلات اقتصادی که به درآمدهای نفتی وابسته است چرا این حرف رو زدی ؟ وقتی کشوری رهبری فرزانه داره چرا تو این حرف رو زدی ؟ چرا از مردم در نماز جمعه نخواستی که درباره این موضوع کمک دولت کنند ؟ چرا خودتون رو از دولت جدا میدونید ؟ چرا سعی نمیکنید دولت رو کمک کنید ؟ چرا هر کسی که رئیس جمهور ایران بوده باید توسط عده ای تخریب بهش برای منابع عده ای و شما هیچ نمیگوید ؟ چرا و چرا و چرا
امروز اگه این مشکل مهمی بود رهبری به سرعت حول این موضع مباحثاتی رو مطرح میکردن ولی رهبر فرزانه حتما در جریان این روند بودند و شاید مواردی بوده که تحمل مردم رو می طلبیده !!!
دلم بری این مردم طمعکار میسوزه که به خاطر طمع بیشتر درصدد ایجاد هرج و مرح بیشتر هستند که پول بیشتری رو به دست بیارن .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۸
حتما شما اقتصاد دانی که وضع مردم اینه ایا این شایسته ایران و ایرانیه ؟
تهدید از خارج و درگیری اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در داخل اینه حق ایرانی؟
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۴
۱
متاسفانه زمانه بدی شده ، کارمندان که در دستگاههای دولتی مشغول بکار می باشند که اجرت اظهار نظر ندارند و مابقی افراد اگر اظهار منتقدانه داشته باشند نیز عوامل بی تدبیر و یا منافق خوانده می شوند . اگر ما انقالابیها مشکلات را به گوش مسئولان دولت نرسانیم افراد بیگانه آن را به مانند چماغ بر سر کل نظام می کوبند پس بهتر است شیوه مولایمان امیر المومنین (ع) را در پیش بگیرم و به دور از حزب بازی ها دنبال رفع مشکلات زیاد مردم باشیم
پاسخ
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۵
۶
با سلام
احتمالاً شما هم اطلاعاتتان از آن امام جمعه محترم كمتر است .
ارز فقط دست دولت است و فقط بانك مركزي و لا غير
نتيجه را شما اعلام كنيد .
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
شما که اطلاعاتت خیلی بالاست. ارز اصلا دست بخش خصوصی و دلالها نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
اخه روحانی عزیز چه میدونه کاهش خرید نفت تا نصف و تحریم بانک مرکزی یعنی چه-تحریم نفت یعنی قطع درامد اساسی یک مملکت +تحریم بانک مرکزی یعنی عدم توانایی انتقال پول همون نفتی که چند ماهی هستش که پولش شکم بعضی ها رو پر نکرده اگه امثال ایشون اون موقع که همه چیز خوب بود به جای به به و چه چه به فکر اقتصادی تولید محور بودند نه اقتصادی که قراره شکم 70 ملیون نفر و با پول نفت پر کنه پس همه چی ارومه من چه قدر خوشبختم هیچ وقت گرسنگی رو خدا رو شکر الان نمی چشیدند -برین بالا بیاین پایین دشمنان این مملکلت قدرت هستند طرف شما کسانی هستند که اگر اراده کنند شما رو زیر پاشون له میکنند-درود بر رهبر قلبها سید علی خامنه ای
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
متا سفانه هما نگو نه که رییس جمهو ر در مجلس در برابر سو ال کذ ایی پا سخ داد یک زمانی همه رعیت بو دن و فقط دو لت ار باب الا ن بر عکس شده همه شده اند ار باب و به دو لت دستو ر می دهند و دو لت رعیت ان هم از انجا نا شی می شو د که عده منافعشان تو سط این دو لت به خطر افتاده حا ل چه در داخل چه در خا رج و در اخر مد ت این دو لت می خو اهند کا ری کنند که مردم دیگر سراغ مسلک و رو ش خد مت گزار ی این دو لت نروند از اینکه عده ای از ائمه جمعه با این دو لت چپند شکی در ش نیست چو ن این ها وابستگان کا نو ن ها ی قد رت و ثرو تند یک بار رهبر ی فر مو دند که بحث ها ی اقتصا دی جا یش د ر نما ز جمعه نیست و لی اقا یان گو ششان به این حر ف ها بد هکا رنیست!!!!!!
پاسخ
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
حالا تو این مملکت طوریشده که همه ی مردم دروغ میگویند فقط اینها هستندکه سراز اقتصادوسیاستو همه چیسردرمیارن.ما مردم هیچی نمیدونیم.رییس جمهوری که لیسانس ادبیات داشت سر از اقتصاد درمیاره ولی طرف دکترای اقتصاد داره سر از اقتصاد در نمیاره جالبه نه؟بخای حرف بزنی میگن ضد دولته ضد انقلابه و صد تا انگه دیگه میچسبانندآخره سر هم حبس ابدوزندان یا اعدام.
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
انتقاد انتقاد از آیت الله جنتی هم انتقاد؟
ولی 598 هاییا هر چی بگین من قبولتون دارم.
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲
۱
آقاجان وضعیت مملکت ما الان مصداق این شعر رو پیدا کرده که میگند : کارم از گریه گذشته به آن میخندم
پاسخ
رعد
UNITED STATES
۰۳:۱۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۷
۶
آخه برادر نويسنده كليت حرف جنابعالي درست،اما مدعاي رييس جمهور چيست؟ ايشان معتقدند تحريمها آثار مخربي دارند ماهم قبول داريم اما راستا حسيني پاسخ بده آيا همين بزرگوار نبود كه سازمانهاي بين المللي را به ريشخند مي گرفت ومي گفت:اونقدر قطعنامه صادر كنيد تا قطع نامه دانتون پاره بشه! دم خروس يا قسم حضرت عباس؟
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
تحریم ها وقتی به فرصت تبدیل می شوند که یه مشت دشمن داخلی از احزاب گرفته تا رسانه ها و دلالان ... به دشمنان خارجی کمک نکنند
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
راستی یادم رفت جواب پرچمت رو هم بدم. مرگ بر امریکا و وطن فروش
ساسان
-
۰۹:۵۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۳
۱
عزيزان من بازهم بعضيا دارن نظرهاي غيركارشناسي ميدن خواهش ميكنم افكارخودتونوبه عنوان نظركارشناسي مطرح نكنين وفقط با مطالعه وگذشته تاريخ انقلاب وايران حرف بزنين من خودم دبيرتاريخم والان هم حداقل روزي 7ساعت مطالعه دارم ودارم ميبينم كه شرايط امروزكشوركم اززمان جنگ نداره دشمنا پشت كشورما خيمه زدن - ناوهاشون روآوردن توخليج فارس-موشكاشون روبه روي ماست - ماروتحريم شديد كردن حتي بانك هاي ماروتاجايي كه نمي تونيم پول نفتمونوبه راحتي بگيريم هرروزيه قطعنامه آماده ميكننددرداخلم كه شماميبينيد كساني هستندكه يا به پست ومقام خودشون راضي نيستندويا ازاين نظام طردشدن وهرروزسنگ اندازي ميكنندونيروهاشون روبراي برهم زدن بازاركشوربسيج كردن درآينده شماخواهيدديد كه همون 16نفروصل كجابودن -پس آگاهانه فكركنيم -مطالعه كنيم وسپس حرف بزنيم - ازكارشناسان اين سايت خوب هم تشكرميكنم
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۲
۳
چرا نظر مرا چاپ نکردید می دانم حرق حق تلخ است و کسانی که گزینشی نظرات را چاپ می کنند مشتی آنسان متحجر هستند که به جای دیگر خوانندگان تصمیم می گیرند اگه چنین نیست همه نظرات را چاپ کنید تا خود خواننده تصمیم بگیرد و تفکر نماید خواهشا اینقدر به شعور خوانندگان اهانت نکنید
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۵
۶
هست ونیست مقصر 80درصد احمدی نزاده
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
چه دقیق درصد می گیری
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۸
۱
در هیچ دوره ای مملکت اینقدر بی حساب و کتاب نبوده که هرکس در هر مقامی به خودش اجازه اظهار نظرهای غیرکارشناسی بده وظیفه امام جمعه های محترم حفظ کیان نظام و حمایت از دلسوزان و زحمت کشانه و وقتی آقا داره یه چیز می گه به چه حقی اینا میان چنین اظهار نظری می کنن البته می دونم از کجا آب می خوره نزدیک انتخاباته و ما باید منتظر دیدن و شنیدن چیزهایی عجیب تر از این هم باشیم و کسانی بخوریم که فکرشم نمی کنیم مثل سال 88
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
دلم به حال مظلومیت احمدی نژاد می سوزد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
منم دلم برای چشم های بسته تان می سوزد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
نماینده ولی فقیه وامام جمعه علاوه براینکه فقیه هستند دارای بینش سیاسی واگاه به مساعل جامعه میباشندونظراتشان محترم وعقلانی میباشد.لطفا تعصب زیادی خرج ندهید واهانت ننمایید.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
حالا اون امام جمعه را بزعم شما فهمیدیم کارشناس نبوده ،خود تویی که اوراکارشناسی کردی ،کی تایید کرده
پاسخ
امیر راد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۴
تا یکی میاد یه حرف درستی می زنه شما فقط بکوب به نظرش اهمیت نده
امام جمعه کم کسی نیست که چنین حرفی زده
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
حرف درست از نظر شماست نه از نظر ما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۴
آفای محنرم کسی که در عرض 2 ماه دلار را از1300 تومان 2550 تومان میکند قابلیت تایید دارد که شما از آن دفاع میکنید. فکر نفرمائید که بحران دلار تمام شده ، ما الان در عین بحران هستیم واین ماحصل بی مدیریتی ایشان است.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
تو خودت بحران داری مردم رو قاطی نکن. به ما چه که صد در صد زندگی تو بسته شده به دلار
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۴
واقعا باعث تاسف که هنوز هم از شخص اول دولت حمایت می کنید. این درست که صحبت در هر زمینه ای نیاز به تخصص دارد اما قلم زدن با غرض هم آن هم از کسانی که مردم زجر کشیده انتظار دیگری از آنها دارند جای خجالت دارد. البته به نظر ما شما یا در این مملکت زندگی نمی کنید یا ... و الا درک گرانی و مشکلات نیاز به تخصص بالایی ندارد
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
ما ایران زندگی نمی کنیم. تهران هستیم
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۳
اولاً مسائل اقتصادی آنقدر پیچیده نیست.دوماً ایشان اظهار نظر شخصی که نکرده اند..ایشان هم برای خودشان مشاوران اقتصادی دارند که هر کدام آنان صاحب نظرند.سوماً خود ایشان بسیار به مسائل روز احاطه دارند.
پاسخ
ساناز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
چرا اخه ما که نسلمون سوخت
پاسخ
شیدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
وهاب شماره معکوسه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها