کد خبر: ۸۴۱۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
کارشناسان نظامی روسی طی دو هفته آینده و در چارچوب توافقنامه بین‌المللی «آسمان باز» و با هدف مشارکت در اقدامات شفاف و تقویت اعتماد متقابل پروازهای نظارتی بر فراز آسمان آمریکا انجام خواهند داد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، بخش اطلاعات و انتشارات وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروهی از کارشناسان روسی قرار است تا در چارچوب توافقنامه بین المللی «آسمان باز»، چندین پرواز نظارتی با هواپیماهای روسی «توپولف-154» بر فراز خاک ایالات متحده آمریکا انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: پروازهای نظارتی کارشناسان نظامی روسی از تاریخ 8 الی 22 ماه اکتبر انجام خواهند شد که هدف از آن اجرای طرح مشارکت شفافیت و باز عمل کردن در زمینه فعالیت‌های نظامی کشورهای شرکت کننده در توافقنامه مربوط به آسمان باز و همچنین تامین امنیت بین المللی از طریق اقداماتی که تقویت کننده اعتماد متقابل است، می‌باشد.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، متخصصان روسی و آمریکایی در عرشه هواپیمای روسی حضور داشته و طرح نظارت هوایی بر اساس توافق دوجانبه را به اجرا گذاشته و در عین حال نظم حاکم بر استفاده از ابراز فنی نظارت و مشاهده و همچنین رعایت مفاد مندرج در این توافقنامه را مورد کنترل قرار خواهند داد.

لازم به یادآوری است که ناظرین روسی از آغاز سال 2012 تاکنون 29 مورد پرواز نظارتی بر فراز آسمان کشورهای شرکت کننده در توافقنامه «آسمان باز» انجام داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها