کد خبر: ۸۴۷۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از برخی تصمیمات و مصوبات مجلس گفت: باید به جای 300 - 400 قانون بی‌کیفیت، 4 یا 5 قانون با کیفیت تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا عبدالهی نماینده مردم ماهنشان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مخالفت با کلیات طرح حمایت از سرمایه‌گذاری عمرانی و اصلاح قانون بودجه 91 در صحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: طبق آماری که از دوره‌های قبل داریم، بخش اعظمی از مصوبات ما با استفساریه و یا طرح‌های اصلاحی، اصلاح می‌شود که این پیام روشنی دارد و آن این است که برخی تصمیمات ما غیر کارشناسی بوده و حکیمانه نیست.

وی با بیان اینکه 4 ماه از قانون بودجه می‌گذرد اما اکنون می‌خواهیم با طرح دو فوریتی قانون بودجه را اصلاح کنیم، افزود: کمیسیون تلفیق یک و نیم ماه درباره قانون بودجه که فعالیت کرد این قانون در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و این در حالی است که وقتی طرح‌های دوفوریتی مطرح می‌شود، ما باید بدانیم این طرح‌ها از استحکام و انسجام علمی و کار کارشناسی نسبت به دیگر طرح‌ها برخوردار نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به نمایندگان گفت: اگر ما به جای 300 یا 400 قانون 4 یا 5 قانون تصویب می‌کردیم و به کیفیت قوانین می پرداختیم بهتر بود چرا که کیفیت زندگی مردم مهمتر است و کیفیت باید به کمیت ترجیح داده شود.

عبدالهی با بیان اینکه مجلس باید برای افزایش درآمد سرانه مردم تلاش کند تا گرانی‌ها کمتر شود، گفت: برای مردم مهم نیست که دو فوریت‌ها در مجلس تصویب شود مردم از ما می‌خواهند تا وضعیت اقتصادی آنها را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به اظهارات توکلی که در موافقت با کلیات  طرح اصلاح قانون بودجه 91 نطق کرده بود، گفت:‌آقای دکتر توکلی که به عنوان موافق کلیات صحبت کردند، گفتند از بند "الف" دفاع می‌کنند اما برای بند "ب" پیشنهاد حذف دارند. این یعنی اینکه ایشان 50 درصد کلیات را قبول ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از مجلس خواست تا نسبت به بند "الف" طرح اصلاح قانون بودجه 91 دقت بیشتری داشته باشند چرا که به گفته او این بند استحکام علمی و منطقی ندارند.

عبدالهی افزود: در بند "الف" طرح اصلاح قانون بودجه 91 آمده است دولت حق هزینه کردن برای موارد خاص از جمله هدفمند کردن یارانه‌ها از مابه‌التفاوت قیمت ارز را ندارد در حالی که باید توضیح داده شود موارد خاص چیست.

 وی با تاکید بر اینکه طرح اصلاح قانون بودجه 91 مبهم است از نمایندگان خواست به کلیات این طرح رای مثبت ندهند.

وی همچنین گفت که در حین سخنرانی‌اش احمد توکلی که به عنوان موافق این طرح سخنرانی کرده بود، مراجعه کرده و گفته است قانع شده و از موافقت با این طرح انصراف داده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها