أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۸۶۷۳۸
زمان انتشار: ۱۶:۵۳     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
عضو کمیسیون قضائی مجلس در پاسخ به عوامل مؤثر در رشد طلاق در جوامع امروزی به خبرنگار بی باک گفت: بحث انتخاب‌های نامناسب که بر اثر توجه نکردن به سنت‌های صحیح گذشته صورت می‌گیرد و همچنین عدم شناخت کافی طرفین از هم بسیار موثر است و باید اشاره کرد که اختلاف‌های فرهنگی و طبقاتی، تنزل اخلاق، بی تعهدی زوجین و عواملی مثل فقر هم می‌‌تواند به این موضوع دامن بزند.

به گزارش سرویس سبک زندگی بی باک، همواره در آستانه انتخابات ها که می شود؛ آمار عجیب و غریبی از سوی برخی رسانه های داخلی و خارجی پیرامون وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشورمان منتشر می شود. آماری که ناامیدی و یاس را در دلها زیاد نموده و جامعه ایرانی را بعنوان یک جامعه تاریک و رو به عقب تداعی می کند.

برخی رسانه ها اخیرا از رشد فزاینده آمار طلاق در کشورمان خبر دادند و ادعا کردند که این امر تا حدی وخیم می باشد که بر اساس آمار پس از آمریکا، دانمارک و مصر، چهارمین کشور پرطلاق دنیا محسوب شویم. آماری بسیار نگران کننده که برای مقابله با اثرات مخرب جانبی آن برخی کارشناسان و مسئولان گاه به دنبال تقویت ازدواج موقت و یا قانونی کردن چند همسری هم بوده اند. 


اگرچه اصل رشد طلاق در جوامع امروزی امری غیرقابل انکار است اما ارائه چنین آمار مشکوکی از جانب برخی رسانه های داخلی نیز بی غرض و بدون ارتباط با مسائل سیاسی و حزبی کشور نمی باشد.

در همین راستا خبرنگار بی باک نظر دو تن از نمایندگان مجلس شواری اسلامی را جویا شده است.

حجت الاسلام محمد باقری دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد این آمار منتشر شده به خبرنگار بی باک گفت: من با همین آمار منتشر شده مشکل دارم و نمی‌دانم که از کجا آمده و چقدر دقیق می باشد و چه قصد و غرضی در آن نهفته است ولی به هر حال ما هر رتبه ای که داشته باشیم چه چهارم باشد و چه صد و پنجاهم، مسأله طلاق امری نگران کننده است و باید این مشکل هرچه زودتر بصورت ریشه ای برطرف شود. 

وی عوامل متعددی را در افزایش طلاق در جوامع امروزی تأثیرگذار دانست و گفت: عوامل زیادی در این موضوع اثرگذار هستند از مسائل فرهنگی و اجتماعی گرفته تا مسائل اقتصادی همگی می‌‌تواند نقش داشته باشند. 


این نماینده مجلس نقش رسانه‌ها و نشریات را در این زمینه مهم دانست و گفت: مثلاً تلویزیون با سریال‌‌هایی که پخش می‌‌کند و پیام ‌هایی که از طریق این رسانه به مخاطب ارسال می‌شود می‌‌تواند در کاهش این آمار بسیار مؤثر باشد.

موسی غضنفر آبادی دیگر نماینده مجلس نهم و عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز ضمن تشکیک در آمار ادعا شده از سوی برخی رسانه ها، نسبت به اصل رشد آمار طلاق در جوامع امروزی اظهار نگرانی کرد و گفت: نمی‌دانم این آمار از کجا آمده است ولی اگر واقعاً این‌گونه باشد مسأله بسیار نگران کننده‌ای است و باید همه مسؤولین فکر اساسی برای این موضوع کنند. 


نماینده مردم بم آسیب شناسی این موضوع را امری مهم و جدی دانست و ادامه داد: باید مشخص شود که چرا در جوامع امروزی این موضوع سیر صعودی به خود گرفته است و با توجه به پیشرفتهای علمی بالارفتن این آمار اصلاً مسأله قابل قبولی نیست. 

وی در پاسخ به عوامل مؤثر در رشد طلاق در جوامع امروزی به خبرنگار بی باک گفت: بحث انتخاب‌های نامناسب که بر اثر توجه نکردن به سنت‌های صحیح گذشته صورت می‌گیرد و همچنین عدم شناخت کافی طرفین از هم بسیار موثر است و باید اشاره کرد که اختلاف‌های فرهنگی و طبقاتی، تنزل اخلاق، بی تعهدی زوجین و عواملی مثل فقر هم می‌‌تواند به این موضوع دامن بزند.


این نماینده مجلس نیز وظیفه رسانه‌ها را در فرهنگ سازی و ارتقای سطح فکری مردم بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: این آسیب‌ها باید بررسی و کارشناسی شود. در زمان گذشته طلاق بسیار اندک بود ولی در زمان حال کم کم رو به افزایش است و باید این مشکل را حل کرد و رسانه ها در این زمینه بسیار می توانند موثر باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها