کد خبر: ۸۶۸۳۲
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
با وجود اذعان روانپزشکان به روان‌پریش بودن وی صورت گرفت
یک شبکه خبری آمریکایی خبر داد منصور ارباب سیر، اتهامات علیه خود درباره مشارکت در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا را پذیرفته است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر داد که «منصور ارباب سیر» شهروند آمریکایی-ایرانی به جرم خود درباره مشارکت در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا اعتراف کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات فدرال اعلام کردند منصور ارباب سیر که 57 سال دارد تلاش داشت با به کار گیری یک گروه قاچاق مواد مخدر مکزیکی بمبی را در رستورانی در واشنگتن قرار دهد و زمانی که «عادل الجبیر» سفیر عربستان در واشنگتن در آن رستوران حضور یافت، منفجرش کند.

این مقامات افزودند شخصی که ارباب سیر از طریق وی با گروه مکزیکی در ارتباط بود، یکی از عناصر مخفی دولت بوده و ارباب سیر با وی درباره طرح کشتن سفیر عربستان گفت‌وگو کرده است.

ارباب سیر سپتامبر سال گذشته دستگیر شد. این در حالی است که وکلای مدافع منصور ارباب سیر پیشتر با استناد به معاینات دو متخصص روانپزشکی که می گویند وی به اختلالات روانی مبتلاست خواستار رفع اتهامات علیه وی شده بودند.

سی‌ان‌ان اعلام کرد ارباب سیر روز چهارشنبه در دادگاه فدرال اعلام کرده که وی با اعضایی در داخل ایران در تهیه طرح کشتن سفیر عربستان مشارکت داشته است.

«محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور ایران سال گذشته در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان ضمن رد اتهام دست داشتن ایران در طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا گفت:« آیا ما واقعا باید سفیر یک کشور برادر را بکشیم؟ دلیل این اقدام و منافعی که پشت آن وجود دارد چیست؟ ما هرگز این چنین قصدی برای آسیب رساندن به عربستان نداریم. اما ما واقعا می‌خواستیم این اقدام را در آمریکا انجام دهیم؟».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها