کد خبر: ۸۸۹۹۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۱
واکنش منتقد صدرنشین به نقد خودش:
شب گذشته برنامه هفت که این روزها کمتر بیننده ای تحمل تماشای آن را دارد، برای چندمین بار بدون حضور مسعود فراستی، منتقد ثابت این برنامه برگزار شد. این برنامه که با یکی در میان کردن آیتم جذاب نقد فیلم، بیان کدخدا منشانه و تلویزیونی مجری و افت شدید محتوایی تبدیل به یکی دیگر از برنامه های کارشناسی بی بیننده تلویزیون شده است، دیشب با صحبت های تند و تیز منتقد جوانش گویا پروژه قدیمی "حذف فراستی" را آغاز نموده است.

سرویس نقد رسانه 598/ شب گذشته برنامه هفت که این روزها کمتر بیننده ای تحمل تماشای آن را دارد، برای چندمین بار بدون حضور مسعود فراستی، منتقد ثابت این برنامه برگزار شد. این برنامه که با یکی در میان کردن آیتم جذاب نقد فیلم، بیان کدخدا منشانه و تلویزیونی مجری و افت شدید محتوایی تبدیل به یکی دیگر از برنامه های کارشناسی بی بیننده تلویزیون شده است، دیشب با صحبت های تند و تیز منتقد جوانش گویا پروژه قدیمی "حذف فراستی" را آغاز نموده است.

این اتفاق اما با استقبال خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری روبرو شده است؛ بطوریکه تیتر یک خود را به این مطلب اختصاص داده و می نویسد:

«حضور یکباره منوچهر اکبرلو و شاهین شجری کهن در برنامه شب گذشته هفت به عنوان منتقد، فضای همیشگی این برنامه را تغییر داد. زیرا این صندلی ثابت فقط تا کنون متعلق به فراستی بوده است. این احتمال را هم می توان در نظر گرفت که به دلیل انتقادهای فیلمسازان متعدد از لفظ تند فراستی، محمود گبرلو سردبیر برنامه تصمیم دارد در آینده از منتقدان سینمایی به صورت چرخشی در هفت استفاده کند.

عده‌ای از فیلمسازان و حاضران در برنامه هفت از حضور مستمر فراستی در برنامه هفت که فضای نقد سینمای ایران را مخدوش کرده است گله کرده بودند. این حرکت حتی اگر به تصمیم سردبیر این برنامه ارتباطی پیدا کند می تواند نوید بخش اتفاقات بهتر همراه با نقدهای اصولی تر و به دور از موضع‌گیریهای شخصی دراین برنامه باشد که حتی به فضای سینمای ایران نیز کمک کند.»

آخرین جلسه‌ای که مسعود فراستی در برنامه هفت حضور داشت، مربوط به نقد فیلم بوسیدن روی ماه حوزه هنری بود که میان او و کارگردان فیلم، همایون اسعدیان، بحث‌های تندی پیش آمد.

در این رابطه تماسی داشتیم با مسعود فراستی و واکنش او را در این باره جویا شدیم. او که گویا دیگر به این قبیل اتفاقات عادت کرده بود، با رویی گشاده و همراه با خنده گفت: «جوان اند و جویای نام!» و به همین جمله اکتفا نمود.

گفتنی است در سالهای اخیر، کلاس های درس مسعود فراستی که در سطوح مختلفی برگزار می گردد، با استقبال فراوان طیف ارزشی و جوان روبرو شده. به اعتقاد برخی، وی توانسته است «طیف حزب اللهی» که سابقاً تمایلی به سینما نشان نمی داد را به این عرصه علاقه مند کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۲۸
۴
بی اغراق عرض می کنم نیمی از جذابیت برنامه هفت به حضور جناب فراستی برمی گرد،منتقدی که تمامی نقدهایش بجا و روی حساب بوده واینکه بعضی کارگردانان انتقادهای ایشان را برنمی تابند فقط کم ظرفیتی خودشان است.
پاسخ
عبدالله
-
۰۹:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۴
سلام من برنامه هفت را بخاطر فراستی نگاه می کنم البته او بدون اشکال نیست ولی وزنه ای برای برنامه محسوب می شود
پاسخ
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۴
یکی هم که مثل فراستی حرف برای گفتن داره میذارنش کنار تا هفت تبدیل بشه به یک برنامه کلیشه ای و بی مخاطب
پاسخ
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۵
۳
با سلام
حقیقت هیچگاه پنهان نخواهد ماند و عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد.
این ها اگر چیزی بلد بودند و اصلاً سواد و جرأت داشتند می آمدند و رو در رو حرف می زدند.
چه جمله کوتاه و ولی پر معنایی آقای فراستی فرمودند:
"جوان اند و جویای نام!"
ایشان با این جمله حاضر شدند که خودشان را برای جویاهای نام فدا کنند. و آن ها را نقد نکردند. نکته قابل تعملی است.
موفق باشی فراستی عزیز
پاسخ
مات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
تامل مجییییید جان!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۴
۲
هفت بدون فراستي مفت نمي ارزه
پاسخ
حمید
NETHERLANDS
۱۰:۳۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۱
۷
متاسفم بخاطر مسایل جناحی تان از ارزشها عدول کردید. قبل از اینکه به دفاع از فراستی بپردازید به تاریخ مراجعه کنید و هویت افراد را بررسی کنید . به ریش نگاه نکنید به ریشه توجه کنید .جذابیت آقای فراستی به چه معنا ؟ آیا فیلم شورشیرین باید له و لورده شود . فیلم بوسیدن روی ماه باید تخریب شود ؟ فراستی برای تخریب خوب است آیا همه ی اسلام فقط تخریب است پس ترویج چه جایگاهی دارد. آیا آوینی فقط تخریب میکرد.؟
پاسخ
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
حمید جان سلام
عزیزم دوباره نقد یک شخصیت بدون حضورش تکرار شده است. هرچند جمله به ریش نگاه نکنید اصلاً درست نیست و از عزیزی چون شما بعید است.
نقد تعریف دارد و اگر به نقدی ایراد وارد است باید ادله منطقی ارائه گردد.
اگر ما از فیلمی خوشمان آمد دلیل ندارد نقد آن را بر نتابیم.
موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۱
بله كاملا غلط است!!!
فيلم بد نسازند. چون اثر عكس دارد.
ياد بگيرند فيلم خوب بسازند تا ببينده داشته باشد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
حالا مونده حضرات و البته شما سینما یاد بگیرید و بفهمید چرا شور و شیرین و فیلمای آبگوشتی مثل این باید نقد شوند برادر!
جدیدترین اخبار پربازدید ها