کد خبر: ۹۳۲۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان؛
ملت ما قدر اين مجالس را بدانند، مجالسى است كه زنده نگه مى ‏دارد ملتها را- امام خمینی(ره) پایگاه 598 به منظور ترویج شعائر اهل بیت(علیهم السلام) و فرا رسیدن ایام محرم و صفر، صفحه ویژه "حسینیه" را با موضوعاتی چون فلسفه قیام عاشورا، انحرافات و بدعت های عزاداری سیدالشهداء، تاریخ عاشورا و مقتل و اخبار هیئات مذهبی در غالب خبر، مصاحبه، یادداشت، کلیپ‌های صوتی و تصویری، گزارش تصویری از مراسمات و شعائر مذهبی، به خوانندگان گرامی، خدمتی جدید ارائه خواهد کرد.
جامعه‌ي محبین امام حسین، جامعه­ ای است که در تاریخ متولد شده است و دمادم با پرورش خود سیّدالشّهداء و بر محور علاقه به آن حضرت رشد کرده است.

به نظر می‌رسد اگر جامعه‌ي حسینی نبود، جامعه‌ي نبوی نیز باقی نمی‌ماند. جامعه‌ي اسلامی پس از پیامبر مکرم اسلام به طرف بت‌پرستی می‌رفت.

جامعه‌ي حسینی ایجاد شد تا زیر خیمه‌ي دین مثل عمود خیمه بایستد. حتی باید گفت جوامع الهی دیگر که مسلمان نیستند و به ظاهر مخالف سیّدالشّهداء هستند نیز امکان بقاي خود را مدیون سیّدالشّهداء هستند.

اگر آن‌ها خدا را می‌پرستند در اثر عاشوراست.

اگر عده­ای از یهودیان موسی‌بن‌عمران را قبول می‌کنند و مسیحیان به نسبتی عیسی‌بن‌مریم را قبول دارند، به جهت عاشوراست؛

یعنی خداپرستی روی زمین براساس قیام حضرت اباعبدالله تثبیت شد؛ چرا‌که اگر جامعه‌ي حسینی نبود جامعه‌ي کفر می‌توانست جوامع مؤمنین را ببلعد!

پس، این‌که در زیارات سیّدالشّهداء می‌گوییم «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیرت الضلاله» تعارف و تشریفات نیست.

ملت ما قدر اين مجالس را بدانند، مجالسى است كه زنده نگه مى ‏دارد ملتها را. در ايام عاشورا زياد و زيادتر و در ساير ايام هم غير اين ايام متبركه، هفته ‏ها هست و جنبشهاى اين طورى هست. اگر بُعد سياسى اينها را اينها بفهمند، همان غربزده ‏ها هم مجلس بپا مى‏ كنند و عزادارى مى‏ كنند، چنانچه ملت را بخواهند و كشور خودشان را بخواهند. من اميدوارم كه هرچه بيشتر و هرچه بهتر اين مجالس بر پا باشد. امام خمینی(ره)

از اوّل تا آخر حادثه عاشورا به یک معنی نصف روز بوده، به یک معنی دو شبانه روز بوده [است]… شما ببینید این نصف روز حادثه چه قدر در تاریخ ما برکت کرده و تا امروز هم زنده و الهام بخش است… در تاریخ تشیع، بلکه در تاریخ انقلاب های ضدظلم در اسلام ـ ولو از طرف غیر شیعیان ـ حادثه کربلا به صورت درخشان و نمایان اثربخش بوده… من هیچ حادثه ای را در تاریخ نمی شناسم که با فداکاری آن نصف روز قابل مقایسه باشد. امام خامنه ای(حفظه الله)

سرویس اندیشه دینی پایگاه 598 به منظور ترویج شعائر اهل بیت(علیهم السلام) و فرا رسیدن ایام محرم و صفر، صفحه ویژه "حسینیه" را با موضوعاتی چون فلسفه قیام عاشورا، انحرافات و بدعت های عزاداری سیدالشهداء، تاریخ عاشورا و مقتل و اخبار هیئات مذهبی در غالب خبر، مصاحبه، یادداشت، کلیپ‌های صوتی و تصویری، گزارش تصویری از مراسمات و شعائر مذهبی، به خوانندگان گرامی، خدمتی جدید ارائه خواهد کرد.

هیئات مذهبی، مساجد و تکایایی که تمایل دارند نسبت به اطلاع رسانی از مراسم و یا انعکاس مطالب و گزارش های تصویری خود در ایام محرم و صفر در "حسینیه 598"  اقدام نمایند، مطالب خود را از طریق قسمت "تماس با ما" یا ایمیل"nfo@598.ir" و یا تلفن 02512927220 در اختیار این پایگاه قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها