کد خبر: ۹۳۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۲۷ آبان ۱۳۹۱
عضو کارگروه حمایت از تولید با تشریح دو پیشنهاد مطرح بین دولت و بخش خصوصی برای حضور صادرکنندگان در مرکز مبادلات گفت: صحبت وزیر اقتصاد مبنی بر تک‌نرخی شدن ارز و معیار قرار گرفتن نرخ مرکز مبادلات هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش 598 آرمان خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در واکنش به بحث‌های مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد مبنی بر تک نرخی شدن ارز و محاسبه نرخ مرکز مبادلات ارزی به عنوان نرخ ارز مبنا اظهار داشت: هنوز دستورالعملی در این مورد ابلاغ نشده و باید ببینیم صحبت‌های وزیر خروجی دارد یا خیر.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان بخش خصوصی در مورد عرضه ارز صادراتی در مرکز مبادلات ارزی گفت: در این جلسه پیشنهاداتی در مورد عرضه ارز صادراتی در مرکز مبادلات مطرح شد که براساس یکی از این پیشنهادات، قیمت ارز صادرکنندگان باید به صورت توافقی تعیین شود که کف این قیمت تقریباً همان نرخ بازار آزاد است.

خالقی تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد دیگر از دولت خواستیم تا مشوق‌های قابل توجهی را برای صادرکنندگان قرار دهند که یکی از آنها اعطای خط سبز گمرکی به صادرکنندگان است.

وی افزود: به این ترتیب صادرکنندگان در فعالیت بازرگانی خود از معافیت‌های گمرکی یا مالیاتی برخوردار خواهند شد و تمام عملیات اقتصادی شرکت‌ها از چند درصد معافیت مالیاتی برخوردار خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخشودگی برخی جرایم در زمینه تأمین اجتماعی و همچنین اعمال تخفیف در برخی از هزینه‌های استاندارد‌سازی از دیگر پیشنهاداتی بود که برای تشویق صادرکنندگان به حضور در مرکز مبادلات ارزی مطرح شد.

عضو کارگروه حمایت از تولید تصریح کرد: قرار بود در این مورد به یک جمع‌بندی نهایی برسیم که ظاهراً پیشنهاد وزیر اقتصاد، عرضه ارز صادراتی در مرکز مبادلات ارزی با برخورداری صادرکنندگان از معافیت مالیاتی و ملاک قرار گرفتن ارز مرکز مبادلات به عنوان ارز تک‌نرخی است که البته باید ببینیم این مسئله ابلاغ می‌شود یا خیر.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها